borstvoeding in het openbaar

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by DastyQueen, Aug 9, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Omdat het gewoon bol staat van de vooroordelen en veroordelingen? Mag je niet reageren op zulke aannames?

2. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    littlemunchkin, Aszz and Zoe123 like this.
  3. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Even een algemeen antwoord, want het is te veel om afzonderlijk op te antwoorden.

@DastyQueen je mag zeker je eigen mening hebben over langvoeden, dat staat je vrij. Maar ik persoonlijk zou het wel fijn vinden als je dienmet respectvollere bewoordingen zou uiten dan ‘kokhalsneigingen’.

Zoals al eerder aangegeven zegt de WHO zeker niet dat bv geen toegevoegde waarde meer heeft na 2 jaar. De natuurlijke speen-leeftijd van een mensenkind ligt tussen 2 en 7.

Er zijn ook zeker nog voordelen qua voedingsstoffen, zo geef je nog steeds antistoffen door en het immuunsysteem van een 2-jarige is zeker nog niet volgroeid. Daarenboven blijft moedermelk gewoon de beste bron van calcium die een opgroeiend kind nodig heeft. Natuurlijk kan hij dit ook uit kaas en yoghurt een glas melk halen, maar waarom zou ik hme melk van een ander dier geven als ik er zelf nog heb die perfect aan hem is aangepast? (Dit betekent niet dat mijn zoon geen kaas of yoghurt krijg he :p).

Maar, en iedereen die en peuter voedt zal dat beamen, de voordelen van bv voor een ouder kind zitten niet zozeer in de voedingstoffen, maar wel in het emotionele aspect. Bv is voor mijn zoon een gigantisch hulpmiddel voor emotieregulatie. Hoe dat komt en hoe dat werkt, geen idee, maar het is echt bijzonder om te zien hoeveel rust en ‘moed’ hij haalt uit even letterlijk bijtanken.

Dat ik het voor mezelf zou doen? Dat vind ik zo’n vreemde opmerking. Wat denk je dan dat ik er voor mezelf uithaal? Natuurlijk vind ik het fijn dat ik m’n zoon die rust en troost kan bieden, maar verder?
    Voor mijn part stopt ie hoor, heb ik m’n lijf terug ;). Alleen heb ik maanden geleden al voor mezelf besloten dat ik die beslissing niet voor hem ga maken, dat hij die zelf mag maken. Er is geen enkel dier in de dierenwereld dat op volwassen leeftijd nog melk drinkt, wij worden zelfs allemaal tot op zekere hoogte lactose-intolerant. Dus ik ben er zeker van dat hij zelf wel zal bepalen wanneer het genoeg geweest is.
    En zelf hoop ik dat dat voor z’n zevende is ;).

littlemunchkin, Treez, Aszz and 7 others like this.
  4. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,043
    16,551
    113
    Voor dat soort vragen verwijs ik je door naar het viva forum.:roflmao:

lloorrtt likes this.
  5. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ok heb niet alles gelezen.

Ik vind dat borstvoeding overal moet kunnen.
    Heb het zelf bij beide niet gegeven maar zou niet weten waarom een ander niet gewoon zou kunnen voeden in het openbaar.
    Het is een heel normaal iets ( althans dat hoort het te zijn )
    Vind het echt dikke b*llshit dat vrouwen zich zouden moeten bedekken , Als ik mijn zoon de fles geef gooi ik er ook geen doek over.

En ookal zou je een stukje borst zien,kijk gewoon lekker de andere kant op als het je niet aanstaat.
    Vraag me dan af of deze dames ook nooit in een spiegel kijken als ze naakt zijn.
    Want NEWSFLASH: elke vrouw heeft tieten!! ( sommige mannen ook )
    Dus stel je allemaal niet zo aan!

Topless zonnen hoor je ook nooit iemand over zeuren

6. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Weet je wat het allergrappigste is, het is maar online!

Vaak ga ik samen met een vriendin en onze jongsten op stap. Zij geeft een flesje op het terras, ik bv. Niemand spreekt ons aan, zucht, kokhalst, gooit met doeken, nada. En wij kletsen gewoon verder.

Dus al deze zielenroerselen van pro's en con's merk je in het dagelijks leven helemaal niks van.

Zara75, Maev, Roos12 and 6 others like this.
  7. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    @Ysabella , ik vind je oprecht altijd een leuk en gezellig forumlid. Toch heb ik het idee dat BV dingen je raken ivm je eigen situatie. Zonde, laat los, je bent een fijne moeder zoals je bent!

8. Marchella

Marchella Niet meer actief

Mag ik vragen aan de dames die hun kindje lang voeden (mijn definitie van lang is in dit geval tot op peuter/kleuterleeftijd), hoe jullie partner daar in staat? Heeft iemand die hier meeschrijft een partner die er anders in staat/stond en tot op welke hoogte heeft de partner dan wel of niet inspraak in het continueren van de borstvoeding?

En voor de zekerheid: ik vraag dit niet omwille van het seksuele aspect dat borsten al dan niet (zouden) hebben. Maar meer omdat ik me afvraag of jullie partners andere ideeën hebben /hadden over het al dan niet "normaal" zijn van het hebben van een peuter of kleuter aan de borst.

9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Mijn man vind het prima. En weet prima hoe normaal het is.
    Pas was mijn jongste bijvoorbeeld weer eens ziek. Ze had 40 graden koorts en weigerde te eten of te drinken. Alleen borstvoeding wilde ze wel. Dus dronk ze ipv 2 a3 keer wel 10 keer. Dat zorgde ervoor dat ze niet uitdroogde. Mijn man was supperblij dat zijn zieke kindje ondanks dat ze zich zo beroerd voelde, ze toch iets binnen kreeg.
    Edit: hij heeft nooit aangeven dat ik eens moeten stoppen of zo. Hij laat dat aan mij over aangezien het mijn lichaam is en hij ziet hoe goed het is voor de kinderen ( met groeien, ziek zijn ect)

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Mijn man staat er precies hetzelfde in als ik, het is niet dat we bij zijn geboorte al besloten hadden om hem lang borstvoeding te geven, het is gewoon zo gegroeid.

Maar hij vindt het prachtig om te zien hoeveel rust en troost onze zoon eruit haalt.

En een sidenote, het heeft ook gewoon geen enkel effect op ons seksleven ;)

Zoe123 likes this.
  11. Marchella

Fijn dat jullie mannen er volledig achterstaan. Ik zou me kunnen voorstellen dat het een lastige situatie werd als je man aangeeft dat hij vind dat het de hoogste tijd is om ermee te stoppen terwijl je daar als vrouwzijnde, kijkend naar (de behoefte van) je kindje, (nog) niet achter staat.

In jullie geval is dat dus een hypothetische situatie, maar hoe denken jullie dat je daarmee om zou gaan?

@Pinkie88 mijn vraag was ook niet gebaseerd op het seksuele aspect. Het gaat me echt puur om het eventuele verschil in mening over de noodzaak van het langvoeden tussen man en vrouw (of vrouw/vrouw).

Want ik denk niet dat het de normaalste zaak van de wereld is, dat je daar als partners hetzelfde over denkt/blijft denken. En aangezien er vaak gezegd wordt dat er nou eenmaal compromissen gesloten moeten worden bij meningsverschillen, vraag ik me oprecht af hoe dat in een situatie als deze dan opgelost zou worden.

12. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

serieus zijn jullie e3n stel analfabeten ofzo? Ik schrijf nergens dat het geen voedingswaarde bevat maar wel dat die voedingswaarde ook uit een normaal eetpatroon gehaald kunnen worden.
    Moeilijk he, lezen???

Stelletje grappenmakers bij elkaar, zodra het niet in jullie straatje ligt woorden gaan verdraaien bah!!!

Roos12, Pipo30, Riverdale87 and 4 others like this.
  13. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Ik weet dat je de vraag niet daarom stelde hoor, maar het is wel iets wat mensen zich soms afvragen, dus ik dacht, ik zeg het even ;)

Ik denk dat ik het gesprek zou aangaan met m'n man en kijken waarom hij het belangrijk vind dat we ermee stoppen. Vervolgens zou ik kijken of dit ook op een andere manier op te lossen valt waarmee iedereen gelukkig is.

Anderzijds denk ik dat er weinig argumenten zouden zijn die me zouden kunnen overtuigen.

Ik ben dan ook heel blij dat m'n man en ik wat betreft de opvoeding van onze zoon heel erg overeen komen (want op andere punten kunnen we wel eens clashes), want ik zou het heel moeilijk vinden om op zo'n punten compromissen te sluiten.

Marchella likes this.
  14. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Daarin verschillen we denk ik van mening. Misschien denk ik in hokjes. Maar ik geloof dat een kindje van 4 die in de speeltuin valt en troost gaat zoeken bij mama's borst best kans loopt op gepest te worden door leeftijdgenoten. En dit allemaal omdat moeder deze manier van troosten zo lekker vind.

Maar verder ben ik klaar met deze discussie. Zolang mijn woorden worden verdraaid valt er geen volwassen gesprek te voeren.

merah, Ysabella and lloorrtt like this.
  15. Posh

Posh Niet meer actief

Mijn partner vind het prima, ik heb hem net gevraagd en hij zegt: “weet ik veel, ga die discussie even met andere vrouwen voeren.”

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn jongste “nog maar” 18 maanden is, en ik eigenlijk hoop dat hij zelf stopt rond zijn tweede verjaardag (of eerder).

Ik zou niet weten wat voor redenen hij zou geven dat ik zou overwegen om te stoppen, dit klinkt heel cru, maar hij heeft er geen last van.

Marchella likes this.
  16. Marchella

Alsof die andere vrouwen waarmee je die discussie mee moet voeren, weten waarom hij als man zijnde daar een andere mening over heeft (hypothetisch gesproken dan) :D

Dankjewel voor je antwoord :)

17. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Heb ik je woorden dan ergens verdraaid? Jij scheert iedereen over dezelfde kam ;)

Mijn zoon is 22 maanden trouwens, geen 4 jaar. Als hij vier is en nog wil drinken (want dat heb ik in een andere post ook uitgelegd, ik doe het helemaal niet omdat IK het wil, maar omdat hij het nog wil), dan zien we dat dan wel weer.
    Natuurlijk wil ik ook niet dat mijn kind geplaagd wordt, maar ik ga mijn 22-maander niet iets ontzeggen waar hij heel veel aan heeft, omdat hij over 2 jaar daar misschien mee gepest zal worden.

Ik ga er trouwens vanuit dat hij zelf wel zal aangeven wanneer hij liever wil dat bv iets voor thuis wordt.
    En ook mijn mening doet er daarin toe natuurlijk, als ik het gevoel krijg dat het voor hem niet meer goed is om in het openbaar te drinken, of als ik er mijzelf niet meer goed bij voel, dan doen we het niet meer.

18. Ffion

Ffion Fanatiek lid

Oct 23, 2017
    1,750
    2,475
    113
    Female
    Huh? Ik verdraai toch niks? Ik vraag alleen iets.

Maar goed, moet je iets laten omdat een kind gepest kan worden? Ik denk dat je de pester dan beter kunt leren dat dat niet aardig is om te doen. Dat geldt toch voor zoveel dingen. Wat als je kind eens andere schoenen dan die hip zijn wil hebben? Niet doen, want misschien wordt hij/zij wel gepest?

Ik vind het pestargument geen reden om ergens mee te stoppen. Dan conformeer je je dus aan anderen omdat die vinden dat wat je doet raar is.

19. Posh

Posh Niet meer actief

Volgens mij vind hij het stiekem wel makkelijk, hij zegt vaak, als de kleine huilt ‘s avonds, of pijn heeft, “leg hem gewoon even aan dan”.

20. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Het gaat niet alleen om de voedingswaarde die je ook uit andere voeding kan krijgen. Moedermelk leeft en zit vol met antistoffen. Dat vind ik in ieder geval belangrijk.

Share This Page