Overigens, er zijn zoveel dingen die ik niet nodig vind om te zien, zoals bijv. mannen op het strand met dikke, harige bierbuiken. Maar jeetje, dan kijk ik gewoon even de andere kant op. Het draait allemaal zoveel om ik, ik, ik. Ik heb hier last van, ik vind dat onsmakelijk, ik vind dit niet nodig. Pffff, wake up people! Het leven draait niet alleen om wat jij lastig/onnodig/onsmakelijk vindt. De onverdraagzaamheid viert wel hoogtij momenteel.
Ik was afgelopen week met mijn kinderen bij een plas, daar werd ik getrakteerd op 3 dames die in vol ornaat topless lagen te zonnen... En over niet voeden in een vliegtuig... daar kan je toch nergens ander heen? Echt wat een mutserigheid dit, ik snap niet waarom er zó ontzettend veel weerstand is tegen openbaar voeden. Ik zal altijd proberen om alles zo goed mogelijk te bedekken, omdat ik het zelf niet prettig vind. Maar kan iemand dan ook even mijn schoonvader -met tepelpiercings, huil!- (en alle andere mannen) aanspreken die in het openbaar zonder shirt lopen?
Wat een schande, bel de zedenpolitie! En dan ook meteen maar slachtofferhulp, wie weet wat je kinderen eraan overhouden.
Haha nou ik weet niet wat voor borstvoedende moeders jij tegenkomt, maar mijn tiet was allereerst al niet opgezwollen, ook wreef ik niet met m'n borst over het gezicht van mn baby, ze hapte gewoon direct aan en smakken heb ik ook nog nooit gehoord geloof ik.. OT: Mij boeit het overigens niet hoe de ander hun kind bv geeft, ik vond het zelf niet fijn als iemand mijn blote borst kon zien, ik had altijd een sjaal bij me.
Tja, daar zit ik ook allemaal niet zo op te wachten! Dat voeden in een vliegtuig betrof een IG post met een 2 jarige, dat is ook al heel anders dan een baby. (Ondanks dat ik het prima vind als jij je 2 jarige bv wilt geven). De dame waar het artikel over gaat zit midden in een restaurant, met haar tiet vol in beeld. Dat is toch gewoon niet discreet?
Um? Maakt mij verder niet uit hoor, mijn kinderen worden niet anders van borsten. Volwassenen blijkbaar wel, alles is prima, maar ho ho als je een baby met je borsten voed, doe dat dan maar even bedekt!
Met een borstvoedingsbh. Ik deed altijd mn dochter nog voor mn borst houden en dan shirtje terug en dan dochter pas weghalen.
Nee dat klopt, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat ook nooit zo snap. Ik voed mijn jongste nog steeds, al anderhalf jaar, maar zal nooit zo mijn borst eruit hangen.
En volgens mij is dat de hele discussie. Het voeden op zich heeft (bijna) niemand bezwaar tegen , maar wat is er mis met een beetje discretie en gevoel voor geschikte locaties? (En dat vind ik dus ook voor topless dames of mannen met ontbloot bovenlijf etc: prima, maar niet midden op straat of in een restaurant )
Doet me denken aan een plaatje dat ik gezien heb van een vrouw met een draagdoek. Er staat iets bij als: de doek kan ook dienen als coverup als je borstvoeding geeft, waarna je een plaatje ziet van een borstvoedende vrouw en een paar omstanders waar de doek overheen is gegooid.
Naar mijn idee is het een soort van provocatie. Je kunt namelijk prima discreet voeden. Maar sommigen vinden dat iedereen die borsten normaal moet vinden omdat er melk uit komt. En ze dus maar open en bloot moet accepteren. Beetje vreemd.
Ik begrijp nooit zo goed waarom er zo allergisch gereageerd wordt op een blote vrouwenborst? Zeker als het overduidelijk een borstvoedingsborst is. Ook vind ik het lastig (kùnnen de hormonen zijn) als er zo denigrerend over gepraat wordt. “Blote tiet” “memmen”, alsof ik mijn aso bierdrinkende, boerende buurman hoor lallen
Wat een arrogantie om te denken dat die ‘tiet’ jouw traktatie was. Heeft die mevrouw jou een slokje aangeboden dan? Of is dit ook weer een aanname?
Jeetje zeg, wat een agressie! Alleen omdat ik geen behoefte heb om de borsten van een andere dame te zien?
Ik stop trouwens met deze discussie. Blijkbaar is het heel raar dat ik er geen enkele behoefte aan heb om een andere dame in haar blote borsten/tieten/memmen (welke naam je ze ook wilt geven) te zien en dat ik vind dat voeden ook best een beetje discreet kan. Succes dames!
Ik voed mijn baby's ook wel buiten de deur. Echter wil ik dat niemand mijn borsten ziet en die handigheid heb ik. Overigens vind ik het alsnog irritant als mensen naar je zitten te staren. Alsof ze hópen iets te zien te krijgen. En wat ik heel tof vind is dat mooie boegbeelden als Doutzen, Romy Boomsma en Candice Swanenpoel borstvoeding geven en delen. Alsof je als BV moeder een soort van korrpittig figuur bent. Hell no!
Ik ben zeer pro borstvoeding en heb de kinderen lang gevoed. Maar altijd bedekt of discreet in het openbaar. Vrouwen die overal hun borsten te voorschijn halen onder het mom "borstvoeding daar mag niemand wat van zeggen zijn aan het provoceren. Ook nog eens totaal niet goed voor vrouwen die ook bv geven en denken dat je dan overal het zo moet doen (terwijl dat totaal niet nodig is! ) Zelfs als pro borstvoeding zit ik echt niet te wachten op andermans blote borsten! (En dus ook niet op topless zonnen buiten het naaktstrand maar dat is een andere discussie).
Dit dus. Borstvoeding prima, maar het hoeft niet allemaal zo overdreven. Wat @Amberxx ook zegt, het werkt alleen maar tegen de acceptatie van borstvoeding in het openbaar. En w.b. de voeding in het vliegtuig: op een vlucht van 4 uurtjes kan een kind van 2 prrrrrima even met iets anders worden gevoed dan borstvoeding. En andersom, als jou tiet het bij een 2jarige niet uithoudt om 4uur niet te voeden doe je iets pertinent mis. Een baby vind ik een heel ander verhaal. Maar ook dan hoeft dat niet zo provocerend met foto's en "kijk mij nou eens". Zelf zou ik even gevraagd hebben om een discreet plekje want ook in een vliegtuig zijn die et (nee, geen toilet).
Dat je die behoefte niet hebt is helemaal prima, maar misschien kun je je ook even indenken dat voor sommige mensen openbaar voeden al een hele opgave is, en dat daar dan soms een stukje borst/tepel te zien is, jammer dan. Dan kijk je maar weg. Ik denk dat 98% van de vrouwen die openbaar voeden zich al bezwaard genoeg voelen, het minste wat je dan kan doen is een blijk van medeleven geven, daar heeft een mede-moeder meer aan dan afkeurende blikken.