borstvoeding in het openbaar

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by DastyQueen, Aug 9, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Ik denk trouwens dat een aantal misverstanden hier ook gewoon komen door inwetenh
    Maar daar ging mijn post niet over die je quote? Dat was een reactie op de vraag waarom troosten met bv nodig was.

Toen ik daarop antwoordde had ik de hele zwembad discussie zelfs nog niet gelezen.

Maar ga toch gewoon je gang als jij bv in het zwembad vies vind? Niemand verplicht jou om het te doen he. Maar er is objectief geen reden om het vies te vinden (want er komt geen melk in het water) dus live and let live.

2. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,031
    2,392
    113
    Alles doorgelezen te hebben vat ik het als volgt samen:

De bv gevende moeder is van mening dat ze overal mag voeden als dan niet met doek, ongeacht de leeftijd want het is een feit (want onderzocht) dat bv het allerbeste is voor een kind en een goed troostmiddel is. Soms kan daarvan nog een melfie van worden gemaakt want wij als westerse samenleving zouden minder bekrompen moeten zijn. Er wordt gesteld dat dit ook in een restaurant kan in volle zicht voor andere etende, betalende gasten want he je Zegt ook niet tegen je gasten dat ze geen teenslippers mogen dragen.

De moeder die wel of geen bv heeft gegeven maar her en der bezwaren heeft tegen een in hun ogen onsmakelijk tafereel moet niet zeuren, de andere kant maar op kijken, vooral geen vergelijking maken met poepen want waar slaat dat in godsnaam op. En oh ja: vooral de groep moeders uit de eerste alinea in waarde laten want we zouden elkaar moeten steunen als moeders.

merah, Fennec, Riverdale87 and 5 others like this.
  3. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,260
    11,868
    113
    Want doordat ik me dit afvraag heb ik niet het hele topic gelezen blijkbaar?
    Verder quote ik even mijn eerdere antwoord.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ja onbegrip ja, je roept maar waar jij allemaal recht op hebt en wat jij allemaal mag en dat je je niks kan schelen wat een ander daarvan vindt en je ook met niks en niemand rekening hoeft te houden.
    Tja zo steekt de wereld nu eenmaal niet in elkaar.

En bv mogen geven in een zwembad is absoluut geen recht, dat is dikke onzin. Elke badmeester zegt je dat je aan de kant moet gaan zitten.

Riverdale87, Lisa2 and Syane like this.
  5. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Je eerdere antwoord had ik niet gelezen, sorry daarvoor.
    Natuurlijk zijn er ook andere manieren om te troosten. Maar deze werkte gewoon het snelste bij mijn dochter. Optillen en knuffelen deed ik in het bad zelf al, maar dat was niet voldoende op dat moment. Dus deed ik wat wél werkte.

6. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    En wie bepaald dat dan? Jij?!

7. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,260
    11,868
    113
    Geeft niks hoor :)
    Dit is in elk geval meer uitleg en dan snap ik het beter wat maakte dat jij er op dat moment voor koos.

kleinepien likes this.
  8. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    Ik benieuwd of dat werkelijk zo is.
    Zo te lezen heb je het niet helemaal goed doorgelezen. Want zo stel ik het namelijk niet dat ik nergens rekening mee hoef te houden en het me niet interesseert wat anderen vinden.

9. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Gadverdamme, in het zwembad. Heb dat ook eens gehad en ben naar de badmeester gelopen, toen moesten moeder en kind eruit:thumup:

Prima dat je bv geeft, wat mij betreft hoef je ook niet op de wc te zitten of een tent om je heen te bouwen. Maar wel graag op plekken waar het normaal is om te eten. Dus niet in een zwembad of op een showroombank etc.

merah, HappyRabbits, Riene and 6 others like this.
  10. Posh

Posh Niet meer actief

Ik ben all voor borstvoeding maar borstvoeding geven in het zwembad zou ik niet doen, en al helemaal niet in een bubbelbad, lijkt me ook niet echt fijn voor je kind.

Ik zou eerlijk gezegd ook een beetje vreemd staan te kijken en begrijp daardoor de reacties heel goed. Het lijkt mij persoonlijk niet echt nodig, ik zou dan lekker rustig aan de kant gaan zitten.

merah, Fennec, Riene and 2 others like this.
  11. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Maar wat ik niet snap. De hele tijd wordt gezegd dat bv ook gewoon eten is, want tja he jij gaat toch ook niet eten op de wc?? Maar als er dan wordt gezegd dat eten niet is toegestaan in een zwembad/bubbelbad is het opeens compleet anders? Hoezo?

Essie3, MyMiracle, merah and 8 others like this.
  12. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Omdat een borstvoedingskindje nu eenmaal gewoon is om getroost te worden met de borst, en niet met een speen (nam mijn zoon niet) oid.

Of een kind meteen getroost moet worden, of moet leren wachten, das een vraag die je als moeder alleen voor jezelf kan beantwoorden, en daar moeten andere mensen zich verder niet mee bemoeien.
    Mocht ze nu ook echt objectief iets onhygiënisch zijn aan voeden in een zwembad, dan is dat een ander verhaal natuurlijk. Maar objectief is er niks onhygiënisch aan.

Het koppelen van troost aan bv is zeker niet negatief en is iets dat door de natuur gewoon zo geregeld is. Het is trouwens ook zo dat een baby'tje die zuiver voor troost drinkt, anders zuigt en geen toeschietreflex opwekt. Mijn zoon werd zelfs boos als er melk kwam als hij die helemaal niet wou.

kleinepien likes this.
  13. Posh

Posh Niet meer actief

Blegh, het sarcasme druipt hier af. Wat wil je nou bereiken met dit bericht? Over provoceren gesproken.

Riene likes this.
  14. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    #614 Pinkie88, Aug 14, 2018
    Last edited: Aug 14, 2018
    Omdat dit de andere kant is, de wc is niet hygienisch voor het baby'tje, een bubbelbad is voor niemand onhygiënisch (objectief gezien=.

Ik zou trouwens het toilet argument niet echt gebruiken, mij gaat het absoluut niet om hygiëne Een proper, groot genoeg toilet vind ik prima hygienisch genoeg voor m'n kind om aan de borst te drinken (want normaal raakt ie z'n omgeving toch niet aan).

Ik heb trouwens op m'n werk altijd op een toilet gekolfd, dat was de voor mij voorziene ruimte.

Maar ik hoef gewoon geen afzonderlijke ruimte om te voeden, ik wil gewoon graag bij m'n gezelschap blijven zitten. Of die afzonderlijke ruimte nu een toilet of een presidentiële suite is ;)

Het zwembad vind ik gewoon een apart geval omdat dat zo koud is voor een klein baby'tje. Ik haatte het al om uit het water te gaan om the little one te gaan omkleden, dus als het ging om een paar slokjes troost, dan was ik ook gewoon blijven zitten :).

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind dat je als borstvoedende vrouw overal moet kunnen voeden. Ik vind niet dat ik hierbij rekening hoef te houden in wat mensen om mij heen eventueel vies, onsmakelijk,misselijkmakend en noem maar op vinden.

DastyQueen likes this.
  16. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,043
    16,551
    113
    Maar echt heh:roflmao:

...

Ik ga voortaan mijn patatjes ook in het bubbelbad op eten. :|

lloorrtt likes this.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Hier zijn het geen bridezilla's maar bv zilla's jeetje zeg!

Riverdale87 likes this.
  18. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Vinden is natuurlijk iets anders dan zijn he. Als iets objectief vies is (dus als er lichaamsvloeistoffen in het water zouden komen die er anders niet in zouden komen), dan heeft iemand anders imo recht van spreken.

Anders zijn we weer in teenslipperland :)

NdNk likes this.
  19. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Zolang daar niks van in het bubbelbad terecht komt, en je je handen was voor je ze in het water stopt, vind ik dat helemaal prima ;) live and let live!

20. Posh

Posh Niet meer actief

Troostten bij borstvoeding kan je vergelijken met een speen, een kindje wordt er rustig van, dan gaat het niet perse om de voeding zelf.
    Dat gaat, net als veel andere dingen, vanzelf over.

Ik bied het niet aan als hij troost nodig heeft, maar als hij wil dan geef ik het wel.
    Dan ligt het wel aan de situatie, zijn we thuis dan mag hij gewoon, als we buitenshuis zijn dan ligt het eraan waar we zijn. Mijn zoon kan best begrijpen
    dat het niet nodig is om overal maar borstvoeding te drinken.

Share This Page