borstvoeding in het openbaar

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by DastyQueen, Aug 9, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Posh

Posh Niet meer actief

Wauw, hoe veroordelend en respectloos dit.

a2cmieux and Lieke1989 like this.
  2. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Waarom is een baby zo anders dan? Ik begrijp je oordeel niet.

Lieke1989 and Posh like this.
  3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Een beetje borst is natuurlijk geen enkel punt. Dat zie je nu ook in de zomer genoeg.

Maar; hele blote borsten die volledig uit het shirt gehaald worden en lekker mogen wapperen want "t kind moet eten" is wel wat overdreven :) ik ben een van de mensen die dat een beetje eehh niet zo sjiek vind.

Voeden hoort erbij, en is een prachtig iets. Fles of borst. Maar blote borsten of andere lichaamsdelen mogen zich beperken tot de slaapkamer ;)

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wat is daar veroordelend en respectloos aan?

Mijn kind van anderhalf drinkt ook geen borst of fles voeding meer. Hij heeft of een beker of een tuitbeker, daar kan een kind in een vliegtuig toch ook uit drinken?

Ik vind het geen gekke reactie.

Syane and HappyRabbits like this.
  5. Posh

Posh Niet meer actief

“En andersom, als jou tiet het bij een 2jarige niet uithoudt om 4uur niet te voeden doe je iets pertinent mis.”

Dit, zo respectloos en veroordelend.

Mijn kind van 1,5 is gek op borstvoeding, als hij dat wil, in een vliegtuig of all places, dan geef ik hem dat. Nee hij heeft het niet nodig, maar als hij zich daar fijner/veiliger of wat dan ook door voelt, dan geef ik hem dat.

En volgens mij heeft niemand het er over dat een kind “het niet uithoudt”. Maargoed, ga er maar vanuit dat deze reactie geplaatst is door iemand die zelf nooit borstvoeding heeft gegeven.

maartje84 likes this.
  6. autumn86

autumn86 Bekend lid

Sep 3, 2014
    790
    532
    93
    Mevrouw met kind van 2 kan natuurlijk beter een tuitbeker geven dat haar kind waarschijnlijk niet gewend is, dan borstvoeding geven.
    Dat kind daarna een jankbui krijgt, omdat het moe, overprikkeld of wat dan ook is, tja dat is dan slechte opvoeding.
    Wat doet een kind van 2 in een vliegtuig als het niet eens 4 uur stil kan zitten.

Wie weet voedde mevrouw haar 2 jarige, om haar 2 jarige even een moment van rust te geven, zodat haar 2 jarige geen huilbui ging krijgen en er geen last was voor andere mensen in het vliegtuig.

Riverdale87, kleinepien and maartje84 like this.
  7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Waarom denk je daar een zeggenschap in te hebben? Het is niet jouw kind én niet jouw borst. Ook hoef je niet eens te kijken. En zou dit trouwens helemaal geen probleem moeten zijn, want met een peuterhoofdje voor een borst kun je onmogelijk een tepel/borst zien. Dus discretie ten top :thumup:

maartje84, Roos12, Manque and 2 others like this.
  8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mmm zo las ik hem niet, dat is soms het lastige van geschreven tekst.

Ik begrijp zeer zeker dat jouw kindje graag borst wil. Maar echt echt nodig, zoals bij een babytje, die alleen maar fles of borst krijgt, is het niet omdat ze in principe al meer eten en drinken dan alleen melk. Ik denk dat zij dat ook bedoelde, denk ik.

En ook mensen die borstvoeding geven kunnen er anders over denken toch :) niet iedereen die een bepaalde voeding geeft denkt zoals de grote meute.

DastyQueen likes this.
  9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nou ik ken dr helaas genoeg waarbij ik iets teveel wel zag hoor :p

Gewoon voeden is geen punt. Ik ken dr alleen zat die halfnaakt gaan onder het motto "borstvoeding" is natuurlijk.
    En ik hoef niet te kijken, ik kijk ook niet bewust. Helaas werkt het brein van een mens anders en kijk je standaard naar mensen en dus constateer je dingen. Als iemand met zn leuter uit zn broek zou lopen zou ik dat ook zien, terwijl ik niet bewust ben opzoek naar piemels :p

Snap je? ;)

10. tuc

tuc Niet meer actief

Hoezo respectloos? Een kind van 1,5 hoeft toch niet altijd te krijgen wat tie wil? Je kan prima uitleggen dat tie dan even moet wachten. Mijn kinderen kregen met 1,5 ook niet bij elke kik een speentje in de mond om maar even iets te kiezen wat troost of veiligheid biedt, nee hoor ze snapten prima dat dat voor thuis in bed was. Zo kan een 1,5 jarige ook prima snappen dat hij buiten uit een beker drinkt en thuis bv kan krijgen.

Pipo30, Syane and DastyQueen like this.
  11. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik had er nooit veel moeite mee om in het openbaar te voeden (dat stuk tussen borst blootleggen en baby hapt aan kon me niet snel genoeg gaan ;) ), maar wel een beetje discreet. Geen complete borst er uit. Ik vind mijn borsten toch iets privé, want niet de hele wereld van mij hoeft te zien. Ja het is normaal en natuurlijk en blablabla, maar ik vind het gewoon goed fatsoen om je een beetje te bedekken indien mogelijk. Dat je iets MAG, betekent niet meteen dat je het ook MOET doen ;)

Bubblez and Fennec like this.
  12. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,020
    5,232
    113
    Ik was ooit op een verjaardag waar een vrouw midden in de kring haar complete borst eruit gooide. Gedoe met aanleggen en iedereen zag alles. De gastvrouw (aan wie niets gevraagd was) voelde zich voor het blok gezet. Diverse mannelijke aanwezigen waren zeer in verlegenheid gebracht en wisten niet waar ze moesten kijken. Dat noem ik dus provoceren. Een andere jong vrouw vertelde later dat "dat gedoe" voor haar zeker niet hoefde. Als je bv heeft moet je overal bloot. De vrouw at tussendoor wat chips met als gevolg dat baby losliet en alles nogmaals goed in beeld kwam. Alsmede een sliert melk op de kleding en stoel. Erg onsmakelijk voor anderen...

Zelf heb ik jaren later de gastvrouw gevraagd om een rustig kamer. Waar ik alleen in alle rust (ook voor mijn kind) kon voeden. Borstvoeding is niet alleen melk maar ook een intiem rustmoment voor moeder en kind. Geen moment om statements te maken.

Syane, Whysteria and tuc like this.
  13. Ohm

Ohm Bekend lid

Jun 21, 2017
    526
    464
    63
    Het gekke was dus, ik zag alleen dit deel van jouw post en kreeg die enkele quote toen ik op reageer drukte. Heb dus niet aan de quote gesleuteld o.i.d. Later zag ik wel je volledige bericht. Ik weet niet wat er precies is gebeurd, maar mijn reactie slaat dus als een tang op een varken. Sorry.

14. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,020
    5,232
    113
    Ik viel trouwens bijna van mijn stoel toen dezelfde vrouw vertelde absoluut niet naar de sauna te gaan omdat ze dan bloot moest :roflmao:

Syane, Betsy, Bubblez and 3 others like this.
  15. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Ik zie dat ik het een beetje raar omschreef. Ik draag een voedingsbh maar ik heb nogal grote en hangende borsten dus het flapje terug vouwen en mn borst er netjes instoppen is een niet zo fraai karwei. Doe dat uiteraard onder m’n shirt maar het is zo’n gehannes.

16. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Oh haha. Ja daar heb ik geen last van..
    Ik droeg eigenlijk 9 vd 10 x geen bh. Alleen een speciaal borstvoedingshemd.

17. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    #77 Littlegirl1989, Aug 10, 2018
    Last edited: Aug 10, 2018
    Omdat een baby noodzaak heeft om iedere zoveel tijd te drinken en afhankelijk is van borstvoeding. En jou borsten ook nog gericht zijn op iedere paar uur voeden en de kans dus groot is dat je moet kolven of voeden binnen die 4uur. Een kind van 2 is daar niet meer van afhankelijk en hoeft m.i. niet per se z'n zin te krijgen als je in een kleine cityhopper zit vol met mensen op enkele cm afstand van elkaar. En jou borsten ook niet.

Zonde dat je het respectloos en veroordelend vindt. Ja, ik schrijf het heel ongenuanceerd op, maar verder zeg ik niet heel veel meer als wat jij zegt, namelijk dat hij het niet nodig heeft en dat er dus geen noodzaak is.
    Wat ik bedoel met het stukje dat je quoot is dat je bij een 2jarige je ook niet kan beroepen op het feit dat je borsten anders overvol zijn en je dus wel iets moet doen (kolven of voeden dus) omdat je nog iedere paar uur voedt. Overvolle borsten precies in die vlucht betekend dat je vooraf had kunnen kolven of voeden of anderszinds een ander time management had kunnen aanhouden. Dus vanuit geen van beide is er een noodzaak, moeder en kind niet i.t.t. bij een baby. En ik vind dat dus nogal "in your face" in een klein vliegtuig in een rijtje waar je ogen wegdraaien nog soort van lastig is.
    Je op de man spelen ga ik niet op in, ik speel in discussies graag op de bal :)

Die mevrouw had haar kind ook kunnen voorbereiden door hem te wennen aan die tuitbeker natuurlijk. Of even kunnen vragen om een discreter plekje, zoals een zitplek van de crew (wat innde lucht vaak geen probleem is als je wil voeden) De combinatie met het op IG plaatsen geeft voor mij aan dat het gewoon provocatie is en daar heb ik een hekel aan inderdaad.

@Amberxx zegt denk ik mooi wat ik ook vind: borstvoeding is ook een moment tussen moeder en kind en je kan je best doen daar een rustmoment van te maken. In plaats van een statement, want daarmee wordt het voor niemand gezelliger.
    Heb je daar je best voor gedaan, lukt dat niet en heb je ook geen andere keuze denk ik dat je er het beste van maakt en het voor de situatie zo discreet mogelijk maakt. Maar daar hoort voor mij een foto op IG met "kijk mij nou bezig zijn" iig niet bij.

Zag jij de foto of ik? ;) Areaola, zelfs bovenkant tepel, de hele reutemeteut vol in beeld voor iedereen. Vol een "kijk mij nou borstvoeding geven in een overvol vliegtuig" in the picture. Gewoon niet nodig m.i.

Pipo30, Syane, MamaenMini and 4 others like this.
  18. Ffion

Ffion Fanatiek lid

Oct 23, 2017
    1,750
    2,475
    113
    Female
    #78 Ffion, Aug 10, 2018
    Last edited: Aug 10, 2018
    Mijn schoonvader wordt er overigens ook een beetje ongemakkelijk van als ik mijn zoontje voed waar hij bij is. Ik word er een beetje ongemakkelijk van als ik hem in zijn hemd met daaronder korte broek met steunkousen zie. Misschien moet ik hem voortaan ook vragen of hij zich wil bedekken...

19. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

Mar 5, 2018
    1,165
    868
    113
    Thuis
    Borstvoeding geven in het openbaar vind ik prima, aan zowel een baby, peuter als een kleuter. Heb er ook geen moeite mee om een blote borst te zien, die zie ik genoeg op reclames en het doet me niks.

Het doet me ook niks als ik iemand in het openbaar een flesje zie geven. Vind dat ook niet aanstootgevend. Ook niet als het een 1,5 jarige betreft die ranja krijgt uit een flesje.

Zelf heb ik ook altijd openbaar gevoed. Op een plek die voor mij en zoontje relaxt was. Zo heb ik een aantal keer op een terrasje gevoed, heel discreet, niks te zien (hemdje onder, shirt naar boven, vestje erover, geen stukje borst te zien, geen shirt met decolleté, netjes een hoge ronde hals, geen blote buik). Ik zat een keer naast een mevrouw die haar baby voedde d.m.v. de fles. Aan mij werd toen gevraagd of ik mijn kind niet wilde voeden in het openbaar. Dat vond ik ronduit schofterig. De mevrouw naast me gelukkig ook , want die reageerde een stuk sneller dat ze dat een domme opmerking vond, want, als niemand wat mocht drinken op het terras, konden ze de tent wel sluiten.

Riverdale87 and Posh like this.
  20. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Wat jammer dat nog steeds zo veel vrouwen andere vrouwen afvallen door een maximale leeftijd aan openbaar voeden te plakken.

Wat jammer dat andere moeders/ mensen willen bepalen wanneer en hoe lang een moeder haar kind mag voeden en dat er zelfs word geopperd dat het onnodig is en daarom abnormaal en aso als je het toch doet.

Wat jammer dat voeden buiten een slaapkamer als provocerend wordt bestempeld door mede moeders.

Wat jammer dat borsten nog steeds als lust en seks objecten worden gezien en vergeleken moet worden met een penis.
    Ook als ze gewoon gebruikt worden waarvoor ze zijn : een zuigeling voeden!

Wat jammer dat je nog niet eens een baby of kind in het openbaar kunt voeden zonder dat mensen menen te kunnen eisen wat wel of niet bedekt genoeg is en als je niet aan hun standaard van discreet houd je beschuldigd word de boel te provoceren terwijl je alleen een kind melk geeft.

Aan alle borstvoeding gevende mama's:
    Of je kind nu 1 dag ,1 maand, 2 jaar of nog ouder is. Borstvoeding is AlTIJD ok, ook al vinden andere dat je kind al oud genoeg is voor iets anders.en het maar eens afgelopen moet zijn met dat gedoe.
    Echt je doet het goed.

Je kind bedekken hoeft nooit.mag natuurlijk wel als je dat zelf wil.

Borstvoeding geven is niks anders dan je kind voeding geven dus élke plek is ok. Of dat nou een taras, verjaardag, dierentuin of vliegtuig is.

En krijg je toch opmerkingen, blikken of wat dan ook. Hun "probleem" niet dat van jou.

Share This Page