borstvoeding in het openbaar

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by DastyQueen, Aug 9, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Djoess

Djoess Bekend lid

Dec 14, 2013
    560
    382
    63
    Female
    Haarlem
    Grappig dat iedereen ervanuit gaat dat de hele borstvoedende wereld net zo handig is als zijzelf met aanleggen, uithalen, afkoppelen en weer terughangen.

De korte periode dat ik borstvoeding mocht geven voedde ik op verzoek, wat vet grappig was, want mijn dochter gaf geen enkel hongersignaal, tot ze HONGEEEEEERR had. Krijsen dus. Op standje maximaal. En ik werd daar nogal nerveus van, zeker in het openbaar. Want dan gaan mensen je ten eerste aankijken omdat je kind lawaai maakt en ten tweede zit je te stuntelen met ontbloten en aanleggen.

(Wat is er trouwens onsmakelijk aan een sliert melk??)

Zoe123, kleinepien and Posh like this.
  2. Posh

Posh Niet meer actief

Dankje. Neemt weer wat van mijn “schaamte” weg, als mensen vragen of en waarom ik nog steeds borstvoeding geef.

3. Posh

Posh Niet meer actief

Natuurlijk zitten mijn borsten niet meer vol na 1,5 jaar voeden. Ik geef borstvoeding omdat mijn zoon het fijn vind.
    In een vliegtuig kan je heus ook normaal voeden, juist, zou ik zeggen, omdat je toch al zo dicht bij elkaar zit.
    Wanneer en waar ik dat doe zou mij echt niet uitmaken, en dan verschillen we wat dat betreft van mening. Borstvoeding is sowieso geen noodzaak meer voor mijn zoon dus dan zou ik geen legitieme reden meer hebben om hem te voeden?

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik zeg altijd waarom niet?

Zoe123 likes this.
  5. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Kind lag op desbetreffende foto bij haar op schoot, met naast haar aan 1 kant een vreemde schouder aan schouder. En achter je, en voor je en naast je...

Als jij thuis bent of een plekje waar je gewoon discreet kan voeden heb je toch ook geen legitime reden nodig? Ik hoop dat het mij straks ook gegund is tot 2jaar borstvoeding te kunnen geven, lijkt me fantastisch. Maar ik vind dat je als ze vaste voeding krijgen en niet meer 100% afhankelijk van melk je ook prima wat kritischer kan zijn op waar en wanneer je voed ja. En voeden in een vol vliegtuig op een vluchtje van 4 uur met je tiet volledig bloot en alles zichtbaar vind ik dan echt idioot en dan ben je in mijn ogen alleen maar uit op reacties en provocatie.

Fennec likes this.
  6. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat vervelend voor jou en die andere gasten dat die vrouw niet jullie goedkeuring had gevraagd om haar kind eten te geven.
    Eventueel had ze ook aan jullie toestemming kunnen vragen om 50 cc of 60 of 120 cc te gaan geven. Gemiste kans zeg! Jammer! Hopelijk doen andere onzekere vrouwen dat dankzij jouw lullige post voortaan wel en zullen ze bang zijn om in het openbaar te gaan voeden omdat er simpele zielen zijn die menen dat een kind voeden in het openbaar per definitie wordt gezien als een intiem geniet momentje met kind. Overigs heb ik intieme geniet momentjes met mijn man. Maar dat ter zijde.

En hoewel ik niet wil dat mensen (te) veel van mijn borsten zien (ben een beetje preuts) en ik topless zonnen van bijv schoonzus het toppunt van ordinairderheid vind, vind ik dat elke vrouw mag voeden op de manier dat zij wil (al geef ik wel de voorkeur aan de borst whahaha) en op de locatie en manier waarop zij dat wil. Wat Petra of Paula of Kimberley of Fleur uit Schubbek*tterveen daarvan vind is voor mij en hopelijk andere voedsters volledig onbelangrijk. Ik hoop echt dat nieuwbakken onzekere moeders zich niet zullen laten leiden door de bekrompenheid die ik hier soms op het forum voorbij zie komen.

En nogmaals: nee ik schudde mijn borsten (mijn kinderen hebben respectievelijk 18 maanden, 24 maanden en 36 maanden de borst gehad) en bood geen mensen in het zwembad een slokje aan, wreef niet uit lust mijn borst/tepel in het gezicht van mijn kinderen (echt walgelijk hoe hier door een andere forumster over gesproken werd). Probeer wat coulanter te zijn naar vrouwen die borstvoeding geven en borstvoeding in het openbaar geven. Zij geven hun kindjes het aller beste en zorgen er voor dat onze zorgpremies niet nog idioter hoog zullen stijgen dan dat ze sowieso al doen.

En ik geloof er trouwens geen snars van de verhalen over die ‘schunnige dames’ die zich zo misdragen met rondvliegende tieten. Want ik wel geloof is dat die dames die zo lullig er over schrijven:
    A) jaloers zijn
    B) een mentale achterstand hebben
    C) geen idee hebben waar ze het over hebben.
    D) trollen zijn.

Ja, dames. Kies zelf maar welk meerkeuze antwoord op jou van toepassing is. Misschien zijn er wel meerdere antwoorden correct.

7. Posh

Posh Niet meer actief

Bijzonder, als ik mijn zoon voed in het vliegtuig, of waar dan ook, ben ik zeker niet uit op reacties en provocatie. Om heel eerlijk te zijn denk ik aan niemand, zeker niet wat de andere mensen naast, voor of achter mij er wel niet van zullen denken.
    Het enige waar ik mee bezig ben op dat moment is de behoefte van mijn zoon.

Tegenwoordig kan alles, halfnaakt in advertenties, topless op het strand, influencers die in de meeste sexy lingerie op de foto staan maar borstvoeding sexualizeren is nog steeds normaal, het blijft me verbazen.

8. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    In een vliegtuig vind ik een stil kind fantastisch. No matter what, BV/fles/speen/iPad/zakken snoep. Je doet maar, alles voor een krijsloze vlucht.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Whahaha precies!

10. tuc

tuc Niet meer actief

Sow heeeee

Je gaat weer lekker he?

Pipo30, Syane, Betsy and 5 others like this.
  11. Armina

Armina Niet meer actief

[QUOTE="maartje84, post: 21710263, member:
    Zij geven hun kindjes het aller beste en zorgen er voor dat onze zorgpremies niet nog idioter hoog zullen stijgen dan dat ze [/QUOTE]

Ik reageer niet zo snel in dit soort topics. Maar leg eens uit? Waarom gaat de zorgpremie idioot omhoog omdat mijn dochter flesvoeding heeft gehad?

Zara75, Syane, Essie3 and 1 other person like this.
  12. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,020
    5,232
    113
    Volgens mij gaat respect om rekening houden met een ander. Als jij dat bewust niet doet (door alles te laten zien terwijl je weet of kunt weten dat anderen daar moeite mee hebben) dan ontvang je dus ook geen respect.

Als je rekening wilt houden met een ander door gewoon netjes te voeden. Zal niemand een opmerking maken, sta je niet voor gek op internet, krijg je respect en ben je wel een voorbeeld voor andere jonge moeders (to be).

Syane, Fennec and pietje1987 like this.
  13. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,020
    5,232
    113

Ik reageer niet zo snel in dit soort topics. Maar leg eens uit? Waarom gaat de zorgpremie idioot omhoog omdat mijn dochter flesvoeding heeft gehad?[/QUOTE]

Ik ben pro borstvoeding maar vind het erg laag om moeders die dat niet willen of kunnen omlaag te halen.... Er kunnen tal van redenen zijn waarom het niet kan.

Ik hoorde hetzelfde argument van een zeer fanatieke moeder. Haar kinderen zouden zoveel slimmer en gezonder zijn dankzij haar geweldige doorzettingsvermogen (dus flesmoeders waren maar slap...). We zijn heel wat jaren verder en haar beide kinderen hebben een matige gezondheid en een zit op speciaal onderwijs. Het zegt dus echt niet alles.

Zara75 and Jansje85 like this.
  14. Littlegirl1989

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Ik neem ook aan dat jij geen foto's maakt van tijdens het voeden en die op IG plaatst, of wel? ;) Of kun je mij een andere reden geven waarom je een foto op IG plaatst, anders dan reacties of provocatie?

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Oh als je dat wel doet, mag je niet voeden in een vliegtuig?

16. Littlegirl1989

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Heb mijn post even aangepast, zie hierboven.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Maar iets delen voor reacties is toch niet erg? Als ik een leuke foto op fb zet, doe ik dat ook omdat ik bv trots ben en dat moment wil delen, dat is niet meteen provocatie. (Vandaag een foto van mijn spelende kleuter, hopelijk wordt het niet provocerend opgevat!)

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik reageer niet zo snel in dit soort topics. Maar leg eens uit? Waarom gaat de zorgpremie idioot omhoog omdat mijn dochter flesvoeding heeft gehad?[/QUOTE]

Ja die snap ik ook niet helemaal, ik heb nl 2 kerngezonde kinderen. Maar dat zal vast onze mentale achterstand zijn waar ze eerder over sprak, over respectloos gesproken.

@maartje84 kom jij aan mijn dochter uitleggen dat de reden waarom ze zo'n moeite op school heeft en daar zoveel verdriet van heeft is omdat ze nooit bv heeft gekregen of hou je nu verder je grote ongenuanceerde kwek dicht?

Syane and Bubblez like this.
  19. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,272
    28,343
    113
    Dat zegt ze helemaal niet..

Aardbeitjes likes this.
  20. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Ik hap even... Misschien omdat je het gewoon een fijn momentje met je kind vond, daar gelukkig/ trots/ whatever van werd en dat graag wilde delen?

Ik snap 90% van de foto's die mensen op social media plaatsen niet, maar joh, blijkbaar heeft het voor degene die het plaatst wél toegevoegde waarde.
    Niet mijn ding? Scroll ik verder. Zo makkelijk kan het zijn.

Posh likes this.

Share This Page