Sommige mensen moeten niet zo zeuren. Als ze niks kunnen zien zijn her gewoon zeurzakken en zou ik het lekker negeren
Maartje noemt nergens de link tussen geen bv en een achterstand. Ze noemt “mentale achterstand” wel in haar post, maar niet in relatie tot het wel of niet geven van borstvoeding. Zoals je je misschien kunt herinneren uit eerder berichten van mij heeft mijn dochter een verstandelijke beperking. Dusdanig dat zij niet naar regulier onderwijs kan, niet zelfstandig kan wonen, geen kinderen zou moeten kunnen krijgen etcetera etcetera. Maar dat betekent niet dat ik me aangevallen voel door alles en iedereen die de term mentale achterstand, laag IQ of wat daar verder op lijkt gebruikt. Dat hoeft ook helemaal niet, want soms zeg je dingen die je misschien niet zo letterlijk bedoelt. Daar maak je je zelf vast ook wel eens schuldig aan. Het valt mij gewoon op dat jij bij alles waarvan je maar half denkt dat het betrekking heeft op wat je dochter heeft gelijk op je achterste benen gaat staan terwijl je over andere onderwerpen ook zo ongenuanceerd als de pest kunt zijn. Dat moet dan blijkbaar allemaal maar kunnen.
Bijzonder toch, soms vraag ik me af of we ook een bepaalde radar voor opmerkingen hebben? Ik ben in mijn omgeving namelijk de enige die de borst gaf, en kreeg echt rare opmerkingen dat ik na 3 maanden nog steeds zelf voedde. Vragen als: wanneer ga je de fles geven? Waarom voed je nog zelf? Met 6 maanden krijgen ze toch een fles? Maar ik ben het helemaal met je eens, iedere moeder doet wat het beste voelt en past bij haar. Als we daar nou gewoon respect voor hebben, dan blijft het ook gezellig. Maargoed, die eeuwige concurrentiestrijd snap ik sowieso niet.
Snap niet dat dit een discussie kan zijn, maar goed. Borstvoeding geven mag overal. En als het je niet bevalt dan kijk je maar een andere kant op. Het is een baby die te drinken krijgt. Doe normaal zeg. Ondertussen worden de muziek clips en bill boards langs de weg, reclames op tv steeds meer ingevuld met naakt schoon. En dan gaan we ineens preuts doen wanneer het beeld verstoord wordt als blijkt dat borsten gebruikt worden waar ze voor bedoeld zijn, namelijk het zogen van een baby. Mensen worden steeds gekker. Echt
Ik ben pro-tiet. Ook pro-fles hoor, maar zeker ook pro tiet. En ik ben niet zo gemakkelijk geprovoceerd, zeker niet door een tiet. Ik vind het ook wel goed dat er wat grenzen opgezocht en verkend worden met betrekking tot de hedendaagse preutsheid. Maar hey, dat ben ik.
Dat lijkt me goed. De ervaring leert dat jij niet openstaat voor andermans argumenten of meningen en die van jezelf als de enige waarheid ziet.
Oh het zal vast meer opvallen als het je aan gaat. Net als wanneer je een nieuwe auto hebt gekocht je overal die auto ziet Ook dom gezeur dus. Net alsof een kind na drie maand geen melk meer nodig is. Heel irritant kan ik mij indenken
Ik vind het soms ook provocerend. Iedereen moet kunnen voeden, maar ik word er soms zo ongemakkelijk van als iemand recht voor mij zit te voeden op bv een verjaardag of in de trein en waarbij alles zichtbaar is, ik kijk dan de andere kant op maar het blijft vervelend want dan kan ik niet gewoon vooruit kijken. Je kunt het in de meeste gevallen gewoon bedekken of even apart gaan zitten, is het kind ook minder afgeleid. Onder andere het gehannes met buiten de deur voeden heeft mij doen besluiten om geen borstvoeding te geven.
Ik ben het met je eens, met de kanttekening dat dit soort opmerkingen worden gemaakt in het bijzijn van kinderen die daardoor leren dat borstvoeding vies en smerig en niet normaal is. En dan heb je dus weer een genaratie die leert dat een vrouw zich moet schamen als ze haar borst gebruikt waar het voor is bedoeld. En dat vind ik niet juist.
Een baby te drinken geven provocerend? Zoals ik al.eerder benoemde....vrouwen die bv geven in het openbaar doen niks provocerends....ze geven of hun baby de borst of deze krijst de hele trein bij elkaar. Benieuwd wat je liever hebt.
Ik heb liever dat ze er een doek voor houden of een rustig plekje zoeken, ik snap niet waarom je als vrouw liever wil dat iedereen je borst ziet dan dat je even op een rustig plekje gaat zitten of je rug naar de mensen toe keert.
Hier ben ik het opzich wel mee eens. Mijn zoontje heeft tot 2.5 jaar bv gehad, maar vanaf een jaar ofzo niet meer in het openbaar omdat ik me er niet op me gemak voelde. Maar, als moeder en kind het allebei prima vinden dan is dat iets tussen hun en vind ik niet dat een buitenstaander daar wat over te zeggen heeft.
Ook mee eens. Helaas zit de wereld vol met mensen die bizarre dingen denken en zeggen. Ik zou ook letterlijk tegen mn kind kunnen zeggen "luister maar niet naar die meneer ot mevrouw hoor lieverd, die kraamt onzin uit" Subtiliteit
Maar.... Het gaat toch niet om "liever je blote borst te laten zien".. maar om je kind te eten te geven? En waarom zou je apart moeten gaan zitten? Ik snap dit gewoon écht niet. Ik ken trouwens heeeeel veel borstvoedende vrouwen, maar ik heb er werkelijk nog nooit 1 gezien die met enorm blote borsten zit.. Laat toch gewoon gaan. Kijk een andere kant als het je niet bevalt. Ik vind topless op het strand ook niet nodig, of even lekker omkleden voor mn neus.. maar dan kijk ik toch gewoon even de andere kant op? Naast het feit dat bv het allerbeste is, is het zo ontzettend makkelijk dat je het áltijd bij je hebt en kan geven. En ik vind dat je dat altijd en overal moet kunnen doen. Ik bedekte mn borst altijd en zoveel mensen die dachten dat ze gewoon sliepen. Maar ja, je ziet ze wel aanhappen en loslaten.tja. so be it Ik was ontzettend trots dat ik bv gaf. Want het had genoeg kruim gekost en ik wilde zo graag. Nou.. dan mag je best een beetje trots zijn.
Joh, dan kan je niet gewoon vooruit kijken?? Tssss, echt onwijs asociaal van die andere moeder... Hoe durft ze. Ik heb geen moeite met bv in het openbaar. Ik lette er wel op dat ik niet vol in het zicht ging zitten en werkte altijd met laagjes kleding, zodat ik zowel aan de boven als onderkant bedekt was. Soms voedde ik met een doek, soms niet.
Omdat het sommige moeders bloed zweet en tranen heeft gekost om de bv te laten slagen. Een fles maken kan iedereen.
Noujaa, zo raar is dat toch niet? Aangezien sommigen dan weer boos worden dat je zit te kijken... Borstvoeding in het openbaar, tja. Ze doen maar. Maar als het open en bloot is, moet je vervolgens niet mekkeren als er eens mensen kijken. Zo werkt dat nou eenmaal.