borstvoeding in het openbaar

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by DastyQueen, Aug 9, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,540
    1,551
    113
    Pff zij kan het toch gewoon ongemakkelijk vinden om naar te kijken, hoef je niet gelijk zo raar te reageren.

2. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,725
    809
    113
    Ik bedoelde het sarcastisch :) ik vind het suf dat Zonnebloem klaagt dat als iemand tegenover haar bv geeft, dat zij dan niet vooruit kan kijken :) Dan denk ik, lekker boeiend, dan kijk je even opzij.

3. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,067
    2,203
    113
    Brabant

Maar. In het hele topic (en alle vorige 627292448 topics over dit onderwerp) heb ik niks gelezen over borstvoedende vrouwen die klagen dat mensen keken..

4. Tienn

Tienn Niet meer actief

Tja, als je dat niet fijn vindt om opzij te kijken.. maar ik snap je wel. Ik vind het zelf niet erg om het te zien, maar ik wens ook geen rare blikken van moeders als ik wel vooruit kijk. Daar kiest ze immers zelf voor. Komt voort uit dat je wel eens leest/hoort/meemaakt dat moeders het vervelend vinden dat er wordt gekeken bij open en bloot voeden. Maar dat zullen vast de zeikerds zijn:p.

5. Tienn

Tienn Niet meer actief

Nee, heb ik zelf meegemaakt. Zal het er in het vervolg bijzetten. Had vast een zeikerd getroffen:roflmao:.

6. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,540
    1,551
    113
    Heb jij alle 627292448 topics gelezen?:p

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Niet helemaal waar natuurlijk; mijn oudste had heftige kma en heeft daarom een periode flesvoeding gehad zodat mijn bv ‘koemelkvrij’ kon worden en zij meteen koemelkvrij kon drinken (misschien niet de meest logische aanpak, maar toen vonden we het wel logisch ;) ). Ik dus kolven, zodat m’n productie goed bleef, zij de fles. Maar dat ging niet makkelijk, ook al kon iedereen die flessen maken en geven, zij dronk soms gewoon niet. Het heeft ons heel wat zweet en tranen (geen bloed ;) ) gekost om haar te voeden met die dieetvoeding toen en wat was ik blij toen ze dronk! Apetrots hoor! Dus die fles kan iedereen maken, maar dat drinken moet een kindje zelf doen - ook aan de fles.

Ysabella likes this.
  8. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,067
    2,203
    113
    Brabant

Echt? Haha nee.
    Ik bedoel als het niet

-kijkt-kijkt nog een keer-stopt met alles-raapt kaak van grond-stoot partner aan- wijst- wijst nog een keer- doen samen "ohohhhhhh- pakt klapstoel- en popcorn- vraagt voedende vrouw om kwartslag te draaien zodat je perfect beeld hebt- kijken is, is het inderdaad een beetje apart om er iets van te zeggen.

Want. Doe je ook niet als iemand naar een flesgevoede baby kijkt:)

Tienn likes this.
  9. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,725
    809
    113
    Hahaha, ja die heb je er vast ook tussen zitten, de agressieve voedster :D
    Als ik in het openbaar voedde keek ik eigenlijk bewust niet om me heen naar anderen (behalve mijn andere kinderen dan), misschien omdat ik stiekem toch bang was om afkeurende blikken te krijgen.

10. Tienn

Tienn Niet meer actief

Hahaha:roflmao::roflmao:. Nouja ik heb gewoon vaker van die blikken gehad, dus misschien kijk ik te erg:eek::$. Ik kijk gewoon graag naar baby's:p. Die borst tja.. het zou mij wat, het is maar een borst.

11. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,067
    2,203
    113
    Brabant

Ja en samengevat en gecategoriseerd .
    Wil je een document? :)

maartje84, Lisa2 and Marchella like this.
  12. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik las hierboven ook over een moeder in de Lidl die al rijdend met een karretje haar peuter aan het voeden was; ik heb daar ook mijn meningen over gehad, maar ik heb in mijn vriendenkring nu een moeder met 2 kindjes en haar jongste heeft heftige epilepsie. Hij heeft soms dagen met iedere 10 minuten een kleine aanval, dat ziet niet iedereen; hij draait met z’n ogen, schudt wat wild ‘nee’ met z’n hoofd en dan is het voorbij. Maar hij wordt daar heeel moe van, en heel erg bang en voelt zich gewoon niet ok. Door zijn epilepsie is hij ook wat achter in zijn ontwikkeling, zijn motoriek blijft ook wat achter. Wat helpt na zo’n aanval? Borstvoeding. Het geeft hem troost en hij kán melk drinken uit de borst, terwijl hij bv uit een rietjesbeker vaak flink knoeit. Dus op dat soort dagen is hij vasgeplakt aan zijn moeder. Voor de buitenwereld een ‘veel te groot kind dat allang uit een gewone beker moet drinken of best even kan wachten’, maar eigenlijk een heel moe, bang mannetje dat heeeel veel heeft aan zo’n voeding.

13. Tienn

Tienn Niet meer actief

Echt? Ja, dat vind ik dus wel erg. Als je kind krijst van de honger krijg je ook weer afkeurende blikken:rolleyes:. Zucht:roflmao:.

littlemunchkin likes this.
  14. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Logisch dat je dan trots bent!
    Maar ik reageerde op iemand die vroeg waarom Veel moeders zo trots zijn als ze zoveel maanden bv hebben gegeven. En het is vaker wel zo dat bv geven veel meer moeite, energie en doorzettingsvermogen kost dan kv geven. En als het ondanks alle ellende toch lukt dan ben je trots.

littlemunchkin likes this.
  15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Als ik met iemand zit te praten op een verjaardag en iemand daarnaast zit bv te geven is het erg lastig om dan alleen gefocust te kijken naar degene met wie ik praat, ik kijk altijd wel een beetje om me heen en ik voel me dan erg ongemakkelijk als iemand voor mijn neus open en bloot bv zit te geven en ik niet 'mag' kijken (mijn gevoel dan hè) om de ander geen ongemakkelijk gevoel te geven dat zij bv geeft en ik zit te kijken, snap je.
    Het is me ook eens gebeurd dat iemand schuin tegenover open en bloot bv zat te geven (wederom op een verjaardag) en een gesprek met me begon, vind dat toch een beetje akward.
    Andersom zou ik mensen ook niet willen lastig vallen met mijn boob en het vervelend vinden als mensen zouden kijken, daarom deed ik het gewoon niet.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,236
    16,604
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben pro Bv, heb het ook gegeven en ook weleens in het openbaar maar wel altijd discreet.
    Pas was ik met mijn jongste bij zwemles en daar zat een moeder haar baby te voeden in het kleedlokaal maar met de hele borst bloot en dat vind ik echt onnodig. Ik zit er niet op te wachten om naar een blote tiet van een ander te moeten kijken en ik vind het ook ongemakkelijk. Voeden in het openbaar helemaal prima maar wel discreet.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Absoluut ook mee eens hoor, hier was de bv bij de oudste ook echt flink bikkelen in het begin en ben ik - nu nog steeds - heel blij en trots dat ze bijna 2,5 jaar bij me heeft kunnen drinken.

18. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,067
    2,203
    113
    Brabant

Haha .. ik zou even voor de spiegel oefenen dan;)

Ik houd ook van babys kijken:) ik ben zo iemand die áltijd kijkt, ook stiekem in kinderwagens...
    Ik ken geen gene

Ook kijk ik net te lang naar verkeerde dingen.. haha... Been there done that

Tienn likes this.
  19. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Weet je, en dit zijn dus de uitzonderingen. Ik denk dat als die provocerende overdreven moeders gewoon een stapje terug zouden doen en moeite zouden nemen discreet te voeding, mensen ook eerder geneigd zijn om bij dit soort moeders alleen te denken "ehm... oke" en door te lopen.
    Voor mezelf, ik denk nu bij zo'n lidl-moeder (of vliegtuigmoeder) *zucht* heb je er weer zoeen die een statement moet maken. Dat zou ik (eerlijk) nu ook denken bij zo'n moeder als in jou voorbeeld. Misschien niet goed, maar ik zou er weinig begrip voor hebben als ik haar niet zou kennen omdat ik dat zou invullen.
    Juist daarom denk ik dat sommige (!) moeders best even op hun hood mogen krabben of het niet een beetje discreter kan. En van de andere kant, moeten sommige mensen zich gewoon niet zo aanstellen (zoals het voorbeeld iets eerder van een discrete moeder die alsnog commentaar krijgt).
    Ik denk dat als beide partijen daar de moeite voor zouden nemen er veel minder een issue zou zijn als het nu lijkt en dat veel moeders eigenlijk prima op 1 lijn liggen. Met aan beide kanten enkele uitzonderingen die gewoon eens bij zichzelf ten rade moeten gaan.

Tuttebella and Armina like this.
  20. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    Je ziet helemaal niets als een baby aangelegd is en drinkt.
    Jij eet toch ook niet met een doek over je hoofd?

Ik begrijp niet dat andere vrouwen verwachten dat ik ergens in een rustig hoekje afgezonderd moet gaan zitten omdat ze mogelijk een gedeelte van een borst kunnen zien.
    Weet je wel hoe veel energie het een vrouw kost om bv te geven? Hoe zwaar het is? Naast de pijn en ellende die erbij gepaard kan zijn als een kindje moeilijk drinkt, tandenpijn heeft oid?
    Denk het niet! Want echt bv geven is niet altijd makkelijk. En dan moet ik ook nog rekening gaan houden met wat mijn omgeving vind van openbaar voeden? :confused:

Share This Page