borstvoeding in ontstoken ogen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by zwangervan4e, Feb 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    ik weet dat een paar druppels bv in het ontstoken oogje van je baby goed is maar nu heeft mijn baby geen ontstoken ogen mijn zoon van 2 daarintegen wel kan ik ook bv in zijn ogen doen of werkt het dan niet omdat ik hem niet voed?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,279
    36,143
    113
    Ja hoor, gewoon proberen, heb het ook wel eens bij mijzelf gedaan. Baat het niet, schaadt het in elk geval ook niet.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja hoor werkt prima, ook bij jezelf trouwens en ook bij verstopte neuzen.

4. adi

adi Niet meer actief

Ja hoor, op de couveuseafdeling waar mijn kinderen lagen vroegen ze een keer aan mij om een beetje in een gesteriliseerd bakje te kolven zodat ze het bij een andere baby in de oogjes konden druppelen (ouders gaven toestemming overigens).

Ik heb wel begrepen dat het beste werkt als je het uit je borst direct in de oog druppelt. Maar ik weet niet of je een 2-jarige zover krijgt.

5. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoe doe je dit? aangezien mijn baby naar het KDV gaat en dus aldoor snotterend is..!

6. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik liet het altijd van een klein theelepeltje in haar neusje of oogjes druppelen, ging altijd goed. Heb het tijdens het kolven ook wel eens bij mezelf gedaan toen ik erg rode ogen had. Het werkte echt verzachtend!

7. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik deed een theelepeltje (vers uit de borst ;)) onder zijn neusje en hij snoof altijd zelf (per ongeluk) naar binnen. Stroomde het snot van naar buiten (niet smakelijk, wel effectief)'.
    Deed ook altijd vanaf lepeltje in zijn oogje druppelen.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik heb het een keer gedaan, maar had het idee dat ze er juist last van had, dus toen maar zo gelaten.

9. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

Feb 5, 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Bij de eerste heb ik 11 maanden borstvoeding gegeven, toen nog alles opgemaakt uit de vriezer en ongeveer een week daarna kreeg ze ontstoken ogen....grrr. toen heb ik het dus niet kunnen testen.
    Nu heeft Nikki al 2 keer ontstoken ogen gehad en ik kolf sowieso fulltime vanwege Nikki haar schisis (hazenlipje). Ik heb het met een klein spuitje (van medicijnen) in haar ogen gedruppeld. Zo heb ik het bij onze eerste trouwens ook wel eens in haar neusje gespoten met een klein spuitje maar ik vond dat niet echt zo werken als zoutwateroplossing ofzo. Maar Sanne was zo erg verkouden met oorontstekingen erbij dus misschien was dat te ver en helpt het wel als je er op tijd bij bent.

10. jellie

jellie Bekend lid

Sep 3, 2006
    554
    0
    16
    Mijn 3de zoontje is nu 10 dagen en heeft ook last van ontstoken oogjes. De kraam zei vorige week dat de meningen erg verdeeld waren over wel/geen bv in de oogjes.. Veel vk raden het af. Was vanmorgen bij de huisarts en deze raadde het ook af.. Ik doe het wel omdat mijn gevoel er goed bij is.

Share This Page