Hallo allemaal, David heeft al 3 dagen achter elkaar af en aan hoge koorts. Echt 40 graden zo ongeveer. Gisteren voelde ik dat hij een tandje heeft gekregen, dus ik denk dat het daar zeker mee te maken heeft. Soms is ie weer helemaal vrolijk en denk ik: nou, gelukkig, het is weer over! Maar dan 's avonds ofzo, wordt ie weer warmer en heeft ie weer koorts. Hij slaapt hierdoor vooral erg veel en is een beetje jammerig. Ik vraag me af: hoe lang mag dit doorgaan voordat je naar de dokter moet? Iemand een idee? Misschien krijgt ie wel meer tanden, heb ik ook al zitten denken. Groetjes Hoiningbij
Drinkt hij nog en heeft hij nog natte luiers? En is hij nog een beetje alert, of de hele dag vreselijk suf? Het is hiervan afhankelijk of je al dan niet kan afwachten. Oja, kleed hem niet te warm, hij moet zijn warmte wel kwijt kunnen.
Koorts moet na 3 dagen zakken, en je moet goed in de gaten houden of hij nog natte luiers heeft en dus voldoende drinkt, als hij hangerig wordt en hij is 'anders dan anders' dan moet je zeker naar de huisarts gaan. Het kan natuurlijk door de tandjes komen maar ik zou er wel even naar laten kijken nu omdat het al 3 dagen duurt. (ik ben doktersassistente en dit is wat ik zou adviseren volgens het protocol) Sterkte
Tegen mij werd toendertijd gezegt dat hoge koorts van de tandjes niet drie dagen duurt. Het zou dan veel eerder weer moeten zakken. Onze kleine bleek achteraf aan beide kanten een oorontsteking te hebben. Mijn advies is om er toch even naar te laten kijken. Ook als David verder goed plast, drinkt, alert is. Meestal bij oorpijn grijpen de kleintjes veel naar hun oren, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn weet ik uit eigen ervaring. Succes. kwebbel
ja hoor, hij drinkt nog goed, eten is iets minder, plast goed etc. dat is het probleem niet. En als kindjes oorontsteking hebben, dan hebben ze toch ontzettend pijn? Dan zou hij veel moeten huilen denk ik, toch? Dat valt best mee namelijk. Het leek mij ook dat nu het tandje er door is, de koorts over zou moeten zijn, maar misschien krijgt hij meer tandjes tegelijk! (Ik zie ontzettende bulten waar tandjes moeten komen, dus dat zou me niet verbazen). Greetz Honingbij