Ik zal werkelijk NOOIT gaan kolven omdat anderen het misschien aanstootgevend kunnen vinden als ik zit te voeden. Kom op hoeveel borst zie je nou eigenlijk als iemand aan het voeden is, Er zit een mond omheen en een hoofd voor. Alleen bij het aan en afkoppellen zou je misschien wat kunnen zien maar dan kijk je gewoon daar niet naar. Ik heb werkelijk overal al gevoed en 1x een reactie gekregen die ik niet oke vond. Een muts van macdonalds wees me erop dat ze een ruim invalide toilet hebben waar ik kon gaan voeden (was destijds met mn dochter nog). Ik heb gezegt dat ik goed zat zoals ik zat (met mn rug naar het grote publiek en waren en hooguit 3 ofzo die wat zouden kunnen zien) Maar ze gaf aan dat ze het niet gepast vond. Mn man heeft toen nogal boos gezegt dat zijn kind niet op de wc eten krijgt want dat ze daar haar andere gasten ook niet zet en toen was de kous af. Mn kind gaat ver boven al die andere mensen voor mij en hij vind het een borst veel fijner dan een fles. Het is idd heel intiem maar ook weer niet zo intiem dat dat niet overal kan. Op het moment dat mn kind honger heeft zijn mn borsten echt gewoon de verpakking van zn eten, niet meer en niet minder. Juist als ik niet voedt hoeven ze van mij niet mn borsten te zien want dat gaat het om hoe ze eruit zien en het erotische ervan. Buitenhuis kolven lijkt me trouwens veel lastiger dan gewoon voeden en aangezien ik het echt niet langer redt overdag dan er 4u tussen te laten zou een dagje weg een behoorlijk geregel en geplan worden. Dus als ik de keus heb... breast is best. Maar dat doet niks af aan mn respect voor jou Stranger! Gefelicteerd met je 5 maanden!
Ik vind het een goed verhaal alleen idd wel raar dat het maar geld van kinderen tot 1 jaar. Zelf voed ik zonder problemen in het openbaar heel discreet niemand die het ziet....maar ik laat me er niet om weg sturen. Ik draai idd wel mijn rug naar de kant waar het het drukst is... maar das meer voor de rust van mijn zoontje dan voor het om mij heen zittende publiek... Daarbij roepen jullie wel zo makkelijk van kolf maar....maar niet iedereen kan kolven (waaronder ik) heb er alles aan gedaan alles voor geporbeerd maar ik kan gewoon niet kolven.
Ik vind het stom dat er een regel voor nodig is. Het is voor mij heel erg voor de hand liggend. Ik schrik wel een beetje van de reacties van mensen over borstvoeding geven in het openbaar. Het lijkt wel of je je er voor moet schamen. Omdat het iets aanstootsgevends is. Ik geef mijn zoontje overal borstvoeding en let er eigenlijk niet op wat anderen daar van vinden. Hij eet toch gewoon. Als ik honger heb zoek ik ook een plekje waar ik iets kan eten. En om nou eerst te gaan kolven en het dan in een fles te geven is niet zo handig volgens mij. Dan moet je zoveel zooi meeslepen nl: Flesje, koelboxje, koelelementen, kolf, bewaarbakjes. Dan is mijn borst toch makkelijker. Plus dat je een plek nodig hebt waar je moet kunnen kolven, water waar je de hele handel mee schoon spoelt, en het moet daar hygiënisch zijn. Het is in nederland en engeland dus blijkbaar niet zo vanzelfsprekend als ik dacht. Vraag me af hoe dat komt, maatschappij/cultuurverschillen misschien.
Maar hoe warm je eigenlijk afgekolfde melk op als je weg bent? Je neemt neem ik aan niet overal je flessenwarmer mee
Ik snap dat mensen er anders over denken, maar niet wrom jullie 'schrikken'van de andere reacties. Misschien moet je dan eens beter om je heen kijken en opletten en vragen aan je omgeving hoe zij zich er bij voelen.. Niemand zegt dat het aanstootgevend, smerig, vies of whatever is..al helemaal niet iets om je voor te schamen..nee hoor, wees er trots op dat het kan.. Maar ik blijf erbij, hou ook rekening met je omgeving. Poepen is ook heel natuurlijk, doe je ook niet waar iedereen bij zit toch? (dit was een grapje om het luchtig te houden) Ik vind het zo jammer dat sommige mensen dat meteen zo vurig feministisch de correcte moeder uithangende overeind springen en met vuur in hun ogen gillen dat zij het pertinent weigeren om hun kind elders te voeden! Dat valt me toch vaak op, en om eerlijk te zijn vind ik dát op mijn beurt onfatsoenlijk.. we moeten sámen deze wereld door aight?
ik ga ook BV geven en zal dit zeker discreet in het openbaar doen, nie and hoeft nou gelijk mn boobs te zien. Maar als er iemand naast me hup alles eruit gooit en kind aan de borst, ja sorry vind ik raar uitzien. Wij verschonen kind ook gewoon overal, moet toch gebeuren, maar ik zoek wel altijd een stil plekje op, niet midden op een tafel waar anderen aan eten Maar goed, vind t een beetje onzin om te zeggen dat je je kind nergens mag voeden of verschonen, de hond van de buren laat toch ook gewoon zn kont zien? en dan kan je aardig naar binnen kijken...
Volgens mij zie ik hier nergens iemand zeggen dat je nergens mag voeden en/of verschonen. Het is gewoon een onderwerp wat duidelijk bij een hoop mensen gevoelig ligt. Denk dat het een kwestie is van leven en laten leven en rekening houden met elkaar. Maar blijkbaar is dat moeilijk. Ja, ik moet eerst nog maar bevallen en hopen dat het lukt met het borstvoeden. Heb heel veel informatie in me opgezogen, bijeenkomst bijgewoond en genoeg hulp, dus ik hoop er het beste van te maken. En dan maar zien hoe alles in de praktijk gaat, want ik kan nu best iets in mijn hoofd hebben wat misschien heel anders uitpakt. Maar volgens mij is het niet nodig dat sommigen zo fel naar elkaar reageren. Kan best met meer begrip denk ik!
Ow excuses als ik fel overkom hoor, zo was het iig niet bedoelt. Dat is nogal eens lastig aan internet he, je kan zo moeilijk aangeven met welke intenties je iets zegt en hoe je het zegt. Ik wilde dus iig niet bot of hard of respectloos overkomen, mocht dat bij sommige zo overkomen: excuses dan
ik geef ook bv en geef Liene ook overal eten. Ik zorg er ook wel voor dat ze snel aanligt, zodat niemand iets hoeft te zien. Ik vind dat wanneer je bv geeft in het openbaar, je je kind voedt en niets meer. En ik vind dat je je kind mag voeden waar je wil. Zowel kv als bv. We moeten het moeders (zowel kv als bv) niet moeilijk maken door te verlangen dat ze zich afzonderen of (bv moeders) beginnen af te kolven. Wat een gedoe is dat, terwijl je je borsten gewoon bij je hebt. Ik heb eigenlijk nog geen negatieve reactie gekregen en ik ben zo'n moeder die haar kind overal mee heen sleurt en overal voedt. Liene neemt trouwens ook geen fles aan, ze drinkt alleen van de borst. Wel krijg ik veel reacties dat ik nog bv geef. Maar dan op een positieve manier. Tot één jaar vind ik ook belachelijk. Iedereen kiest toch zelf hoe lang ze bv wil geven.
hallo, geef zelf bv, op verzoek. en als ik wegga moet ie mee. hij pakt nl de fles niet. heb het al een paar keer geprobeert, en ik kolf nu regelmatig om hem te wennen, maar hij moet het niet. ik heb dus geen keus. als ik wegga moet hij mee, en al zit ik bij de koningin, als hij moet eten, dan moet hij eten. en natuurlijk kan je wel wat rekken, en natuurlijk probeer ik het discreet te doen. maar hier is een fles vooralsnog geen optie groetjes, lidwina
Guppie, ik heb gisteren een info avond over borstvoeding gehad en toen hadden ze het over flesjes geven. Geef jij het flesje afgekolfde melk zelf? Laat een ander het eens geven en ga zelf weg. Want anders ruikt en hoort hij jou. En waarom uit een flesje drinken als de melkfabriek in de buurt is? Je gaat je anders frustreren dat het flesje geven niet gaat en pakt het kind vaak te snel over. Ze moeten de techniek van uit een flesje drinken even onder de knie krijgen, het gebruik van de tong bij een flesje of bij een tepel is heel anders.
Ze praten er heel makkelijk over als je kind de fles weigert...Damiën weigert hem ook en ik heb ALLES geprobeerd. Van verschillende flessen tot dwingen.... niks helpt ....soms is het gewoon niet anders ....Damiën wil uberhaupt niks in zijn mond als siliconen...hahaha geen speen, geen fopspeen, geen tuit....alleen mama's tepel...wel een eer hoor daar niet van maar soms ook onhandig dus ik heb Damiën vanaf 4 maanden uit een oefenbeker leren drinken....
Mijn zoon wil ook geen flesje maar ik heb daar ook helemaal geen probleem mee... ik werk niet dus zie geen reden waarom hij verder uit een fles moet leren drinken. Nu inmiddels met 4 maand ben ik al een aantal keer weggeweest (ga 2x per week sporten a anderhalf uur en 2x uit eten geweest met mn man) en dan voedt ik hem gewoon van te voren en dan redt hij het wel een poosje zonder eten. Een borst is natuurlijk ook veel lekkerder dan een plastic ding in je mond. Mn dochter pakte trouwens wel de fles zonder problemen en die kreeg heel incidenteel afgekolfde melk. Zij hoefde het niet te leren maar kreeg weer heel gauw tepel/speenverwarring. Overigens kan ik idd ook niet zomaar kolven. Dan zou ik het echt regelmatig moeten doen zodat mn boobs en ik eraan wennen. Alleen de eerste paar weken ging het vanzelf maar toen had ik enorme stuwing... en hoefde je er maar een bakje onder te houden
Tuurlijk is breast best alleen dat krijg ik Jarik niet aan zijn verstand gepeuterd . En inderdaad het IS een gedoe. Altijd als je even weggaat zo plannen dat het tussen kolfbeurten invalt. Of anders vanalles meeslepen: kolf, flessen, voldoende koelelementen en koeltas... dan moet je nog een ruimte vinden om te kolven, en dat kun je het beste ook maar van tevoren regelen... Nee het is echt niet mijn hobby maar na 'gewone'bv het beste wat je kunt geven. Dus gaan we nog vrolijk door. Gelukkig kolf ik erg gemakkelijk en veel dus op naar een jaar... Oh en bedankt voor je felicitatie! :-D!