Borstvoeding ineens heel weinig

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MissRedDragon, 1 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissRedDragon

    MissRedDragon Fanatiek lid

    5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Hallo ik heb een vraagje over borstvoeding en of het ineens zo uit het niets kan stoppen.

    Mijn zoontje is op een paar dagen na 8 maand oud. (2 weken te laat geboren) In het begin ging het borstvoeden moeizaam op gang. Hij ging netjes aan de borst maar er kwam niets. Na 3 dagen fulltime te kolven kwam het eindelijk op gang. 95 dagen na de bevalling kwam mijn cyclus weer op gang en merkte wel een klein dipje wanneer ik ongesteld moest worden. Over 7 dagen moet ik ongesteld worden maar mijn borstvoeding wat ik momenteel kolf is weinig tot niets. Ik kolf iedere avond voor de papfles voor ons zoontje. Verder voed ik m nog 5 a 6x per dag. Hij krijgt om 7 uur, 11 uur, 2 uur, 6 uur, ( 10 uurkolven voor papfles) en 3 uur de borst. En tussendoor als hij aangeeft aan de borst te willen. Het is gegaan van een kolf beurt van 150 ml naar maar 50 ml max. Ik drink en eet gewoon goed. We waren wel bezig met zwanger worden, maar vanwege mijn rug is het nu afgeraden om zwanger te worden dus we gebruiken nu condooms. Ik heb geen anticonceptie en gebruik ook geen medicatie. 4 weken geleden heb ik wel 4x daags paracetamol en 3x daags diclofenac moeten slikken vanwege mijn rug. (bekken scheefstand van 4 cm) Ik kon toen niet meer mijn bed uit komen nadat ik de middag er voor door de rug gegaan was. Hier heb ik nu therapie en oefeningen voor. Ik eet en drink normaal dus ben echt ten einde raad. Ik wil ook niet dat mijn manneke te weinig te drinken krijgt. Dus heb ook kv in huis gehaald. Hij krijgt ook al wel wat vaste voeding. 's avonds groente +- 150 gram en overdag eet hij wat stukjes brood mee met mij. Voornamelijk korstjes. En bij de gastouder krijgt hij een paar stukjes fruit. Dus niet erg noemenswaardig. Ik heb ook eigenlijk geen tijd en zin om weer om de 2 uur te moeten kolven. Ik werk 's middags en 's avonds ook in de schoonmaak 20 uur in de week. Wat best wel zwaar is vergeleken met het huishouden thuis.

    Dus ben heel erg benieuwd wat er aan de hand is/kan zijn.
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

    Kan een tijdelijke dip zijn inderdaad. En let op je rust: als je goed kunt rusten wanneer nodig zal het weer overgaan. Houd je kindje bij je in de buurt, eventueel wissel voeden: dus zodra het meer pauze neemt naar de andere borst aanleggen en dit een paar keer tijdens een voeding doen.
    Kolven kun je ook zo doen: kolf, stop en masseer (wissel van kant bij enkelzijdig kolven), en herhaal.

    Succes!
     
  3. MissRedDragon

    MissRedDragon Fanatiek lid

    5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Hoe lang kan zo'n tijdelijke dip zijn? Heb er namelijk nog steeds last van. En rust geen ik alleen 's nachts wat ik nog eens onderbroken word door een voeding
     
  4. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Denk aan een week of twee.

    Met rust bedoel ik ook: niet door blijven rennen maar ook echt eens blijven zitten op die bank ;)
     
  5. MissRedDragon

    MissRedDragon Fanatiek lid

    5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Oorzaak is gevonden. Ik ben toch zwanger ondanks voorbehoedmiddelen gebruikt te hebben. Niet gepland maar wel enorm welkom
     
  6. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Gefeliciteerd! Ook hier geldt: dip is vaak van tijdelijke aard.
     

Deel Deze Pagina