voeding schema en slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kleinegup, 1 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik moet me kindje om de 3uur voeden. Maar als ze slaapt krijg ik haar echt niet wakker. Wat moet ik dan doen of hoe zou ik haar wel wakker moeten kunnen krijgen.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Let op slaapcyclus: is het remslaap? daar worden kindjes snel uit wakker. Je herkent deze slaap aan bewegingen, gezichten trekken, oogleden die heen en weer gaan.
    Is het diepe slaap, dan beter wachten tot lichtere slaap.

Om wakker te maken of wakker te houden kun je haar op schoot zetten, zodat ze goed gesteund is met haar billen, met haar gezicht naar jou toe. Dan langzaam van zit naar lig en terug. Herhaal een paar keer achter elkaar. Kijk of er beweging in je kindje komt!

Vaak zien we dat kindjes een aantal keer een diepere slaapperiode pakken. Een en ander is erg afhankelijk van hoe het met je kindje gaat. Is het voldragen, te vroeg geboren, op gewicht, hoe is groei. Overleg anders met het consultatiebureau bij vragen.

Succes!

3. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Dankje wel voor je antwoord. We stappen over op voeden op verzoek. Dat voelt voor ons fijner.

Deel Deze Pagina