1 borstvoeding per dag, wat zouden jullie doen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by rce86, Oct 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rce86

rce86 Bekend lid

Sep 19, 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Hallo,

Mijn manneke is nu 5 maanden. Tot 3 maanden heb ik volledig borstvoeding gegeven, daarna werd de productie minder en ben ik gaan combineren met kunstvoeding. Nu is het zo dat ik mijn kleine man s'ochtend de borst geef (niet meer genoeg voor 1 hele voeding)+ een flesje afgekolfde melk (ongeveer 80 cc).
    Ik kolf savonds een flesje.
    Ik zit erg te twijfelen om er helemaal mee te stoppen. Ik moet eerlijk zeggen dat het me heerlijk lijkt niet meer te moeten kolfen/voeden. Aan de andere kant zegt me gevoel, het is nog maar zo'n klein beetje maar toch is het mama melk en dus GOED!
    Wat zouden jullie doen?

Groetjes!

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

dat kun je niet echt zeggen voor iemand anders. hij heeft lekker lang bv gehad, dus dat is hardstikke mooi. nog wat langer doorgaan is nog mooier. maar wel veel moeite als je ook moet kolven... je moiet gewoon je gevoel volgen.
    kun je niet stoppen met kolven maar wle de borst blijven aanbieden? waarschijnlijk zul je als je die avondfles niet afkolft 's ochtends meer melk hebben, hopelijk genoeg voor een volledige voeding. je lichaam maakt het nu al aan, en stopt daar nog niet mee. of juist 's avonds een keertje aanleggen?
    dan ben je van het stomme kolven af en geef je toch nog wat bv...

3. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

Feb 19, 2008
    332
    0
    0
    Ik persoonlijk zeg; Doorgaan.
    Het is zoals je zelf zegt toch mamamelk en erg goed, dus ik zie er zeker de voordelen van in om het te blijven doen.
    Ik voed m'n dochter ook nog 1 keer per dag, en het zijn toch zeer belangrijke voedingstoffen die ze dan maar weer binnen krijgt.
    Maar uiteindelijk is het natuurlijk je eigen keuze; Succes!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mag ik vragen waarom je 's avonds kolft en niet live geeft? Je hebt dus nog die voeding, anders zou je niet kunnen kolven. Hoe meer je aanlegt, des te meer melk je krijgt!

Ieder slokje mamamelk is meegenomen!;)

5. rce86

rce86 Bekend lid

Sep 19, 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Late reactie, maar @ zogelukkig: sinds ik savonds een flesje afgekolfde melk geef en weet wat die binnenkrijgt(180) slaapt Dyon door! Dat wil ik graag zou houden:).

Is het niet zo dat als ik savonds niet meer kolf de eerste ochtenden meer melk heb, maar wordt dat dan ook niet weer minder?

6. zogelukkig

Jouw borsten reageren op vraag en aanbod. Als je een voeding gaat weglaten, zullen je borsten even wat voller zijn op het moment dat je die voeding gaf/afkolfde. Laat je dat een paar dagen achterwege, passen je borsten zich weer aan en zal je minder melk gaan produceren.

Als je de borst geeft, weet je idd niet hoeveel Dyon binnenkrijgt, maar ik neem aan net zoveel als een fles afgekolfde melk, waarom zou dat minder zijn? Dus of dat van invloed is op het doorslapen, betwijfel ik!;)

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ze drinken vaak sneller en makkelijker uit een fles. vooral bij de late voeding waar je ze wakker voor maakt drinken ze uit de borst soms maar weinig omdat ze erg slaperig zijn.
    bij mijn zoon was dit ook sterk zo, die sliep wel door op een flesje gekolfde melk, dat hij zo leegdronk. aan de borst dronk hij bijna niets in die slaperige staat. het kan dus soms wel helpen om de laatste voeding in een fles te geven, bij ons was er ene groot verschil iig!

8. zogelukkig

Dat vind ik wel raar Kaat, want honger is toch honger?:(
    Ik snap dat een slaperige baby minder drinkt dan een wakkere en ik snap ook dat een fles kv meer verzadigt dan een fles afgekolfde bv, maar als ze in dezelfde staat verkeren, dus wakker of slaperig en het type voeding is hetzelfde dan zou borst en fles toch niet zoveel uit mogen maken? Giet je het met een fles makkelijker naar binnen ofzo? Tsja, weet dat niet, heb nog nooit een fles gegeven!;)

9. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Met een fles hoeven ze vaak inderdaad minder moeite te doen, vandaar dat je er dan makkelijker een bepaalde hoeveelheid 'inkrijgt'.

Verder hier geen advies. Je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt. Als ik die keuze moest maken was het doorgaan met de bv geweest maar ja ik geef nu al ruim een jaar bv dus dat is niet zo vreemd. :)

10. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik zou ook doorgaan maar wel stoppen met kolven maar gewoon aanleggen. ik denk dat doorslapen er weinig mee te maken heeft.
    mijn zoontje drinkt juist weinig uit de fles, 120 is echt het max. wat hij drinkt en ik kan me niet voorstellen dat hij bij mij ook maar zo weinig drinkt.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Ik zou denk ik 's avonds niet kolven, maar hem live borstvoeden en er daarna gewoon nog een klein flesje kv achteraan geven. Zal de eerste dagen vast nog wel even uitpuzzelen zijn hoeveel je dan precies in die fles moet doen, maar dat scheelt je weer kolven.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tja wat IK zou doen: vaker aanleggen, zodat de productie goed op gang blijft, en minder op flesjes leunen.
    Maar goed, dat is wat IK zou doen...als je met 3 maanden toen je productie terugliep hier om ervaringen gevraagd had had je waarschijnlijk van verschillende moeders te horen gekregen dat je zo'n dip/regeldagen kunt oplossen zonder flessen, maar door vaker aan te leggen en door goed op de techniek te letten.
    Maar dat is natuurlijk een beetje achterafpraat.

Maar goed, je vraagt 'wat zouden jullie doen'...ik zou dus vaker aanleggen.

Share This Page