Ik word (vooral 's nachts) als speen gebruikt

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by MoederK, Nov 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    Hoi, hoi!

ik heb een zoontje van 4 maanden. Drinken aan de borst is vrij snel goed gegaan. Thuis drinkt hij meestal om de 3 uur. 4 uur redt hij alleen als we aan het wandelen zijn of als hij in de auto zit. Ook op het kdv moeten ze hem na 4 uur vaak wakker maken. Maar zodra ik bij hem ben heeft hij al snel mamahonger.

Soms vraag ik me af of ik dit zelf in stand hou want ik zit soms lekker op de bank met hem aan de borst zodat ik lekker even kan lezen of achter de pc kan. Vaak drinkt hij dan wel even maar stopt al snel en gaat dan slapen. Zodra ik mijn tepel dan eruit trek zoekt hij in zijn slaap weer snel mijn tepel, zuigt aan om vervolgens weer verder te dutten. Gebruikt me dus meer als een speentje haha

Nu komt de eigenlijke vraag, hij slaapt 's nachts niet door. Op zich heb ik daar geen problemen mee alleen vraag ik me dus af of ik dit zelf in stand hou.
    Ik voed hem nl liggend in bed en doezel vervolgens zelf in slaap. Op het moment dat ik dan wakker wordt leg ik hem terug in zijn bedje alleen 9 van de 10 keer wordt hij dan weer wakker en wilt weer drinken. Hij valt volgens mij met drinken nl ook snel in slaap. En zo gaat het de hele nacht door.

Het zijn dus meer kleine slokjes die hij neemt en verder vindt hij het vooral fijn om mijn tepel in de mond te hebben/tegen me aan te liggen.

Hou ik het zelf in stand en kan ik dit doorbreken??
    Nachtvoeding vind ik niet erg maar dat is wat anders als nu.

Daarbij komt dat ik erge rug- en bekkenpijn heb dus de hele nacht op mijn zij (beide kanten) liggen doet echt véééél pijn en ik ben dan 's morgens helemaal stijf van de pijn.

Heeft een van jullie tips voor mij??

2. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    Ik dacht dat jullie op datum beantwoordden maar blijkbaar niet. Vandaar dat ik deze even up voor hij verdwijnt naar een andere pagina en zo vergeten wordt... :)

3. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Sorry dat je vraag even is blijven liggen.

Wat je kindje laat zien is heel normaal gedrag. Vaak drinken kindjes op het KDV minder als thuis en dat gaan ze 's avonds en 's nachts weer inhalen. Ze halen niet alleen het drinken in, maar ook het mama-contact.

Ook buiten de KDV dagen is het normaal gedrag van je kindje.
    Kindjes willen niet alleen bij je drinken, maar inderdaad ook (zoals je zelf mooi zegt) de mamahonger stillen.
    Geef hieraan toe, het wordt vanzelf minder. Hoelang dat duurt kan ik je helaas niet zeggen. Dat is voor ieder kindje anders.

Je houd het dus niet zelf in stand, maar het hoort erbij.

Hoe is het dag-nachtritme van je kindje? Misschien ligt hier nog een mogelijkheid om het evt. te doorbreken. Oefen overdag eens met het in het bedje slapen.
    Bijv. Geef de borst, knuffel of leg hem even in de box om te spelen en leg hem daarna in zijn bedje. Herhaal dit ritueel elke keer, zo weet je kindje waar hij aan toe is als er iets gebeurt.
    Wie weet kan het helpen.

Wat betreft je bekken/rugpijn.
    Heb je al hulp daarvoor in de zin van fysiotherapie of seceartherapie? Zij kunnen je vast goede tips geven voor houdingen in bed.

Groetjes Saskia

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

slaap je al met een kussentje tussen je knieën, dat kan enorm verlichting geven!

Mirjam

5. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    Maakt niets uit dat het is blijven liggen, weet dat jullie dit in jullie privé tijd doen. ;)

Ik zal mijn fysio eens vragen ja. Heb inderdaad al een kussen tussen mijn benen maar helaas helpt dat niet genoeg...

Overdag slaapt hij redelijk.. Moet wel nog erg opletten om de signalen bij hem te zien maar gaat wel steeds beter.
    Na het drinken speelt/knuffelt hij nog een tijd en dan gaat hij (meestal) weer slapen tot de volgende voeding.
    Op het kdv speelt hij een stuk korter en slaapt hij veel meer.

Hij slaapt overdag ook gewoon in zijn bedje.
    's nachts slaapt hij verder tussen de "voedingen" ook gewoon verder dus niet het gevoel dat zijn dag-, nachtritme omgedraaid is gelukkig.

Maar ik kan het eten-spelen-slapen wel wat voorspelbaarder voor hem maken ja.
    Alleen is dat soms lastig met nog een peuter die rondloopt..

Alvast bedankt voor de tips!

Share This Page