Hallo, Ik heb de knoop doorgehakt en ga langzaam afbouwen met borstvoeding, mijn dochtertje is nu bijna 4 maanden. Ik heb door slechte begeleiding van kolven in het ziekenhuis van begin af aan erge overproductie gehad. Dan gaat het weer 2 dagen goed, dan weer 4 minder. Laat ze er een uur tussen staan mijn borsten al op springen, met verslikken, darmkrampjes en erge reflux tot gevolg. Heb ook altijd 1 borst per keer gegeven. Niet fijn voeden zo, had het liever anders gezien. Het voordeel van die overproductie is wel dat mijn vriezer vol ligt met melk ik kan dus nog een paar weken aanvullen met flesjes moedermelk en zo zelf langzaam afbouwen. Ik zit nu nog op 7 voedingen, maar ze is ook wat aan het schuiven, door in de ochtend later wakker te worden waardoor ze denk ik bijna naar 6 voedingen kan. Nu heb ik op advies van het cb de late middagvoeding gister laten vallen, met verschrikkelijke stuwing tot gevolg, zeker omdat ze genoeg heeft aan 1 borst. Met gevolg dat ze door de stuwing niet goed kan drinken en de borst ook niet leegdrinkt, dus ik blijf met stuwing zitten.... Hoe kan ik dit het beste aanpakken, ik heb zelf per voeding een week uitgetrokken.... Maar nu is ze dus zelf ook met tijden aan het schuiven, toch een voeding steeds laten vallen en op 7 voedingen blijven zitten, dus op mijn verzoek s avonds 1 extra, of haar laten komen en hopen dat ze op 6 voedingen gaat zitten?
Hoi. Tips: - Laat inderdaad 1 voeding per keer vallen. Gezien je productie zou het langer kunnen duren dan 1 week voor je weer een voeding kan gaan laten vallen. Luister naar je lichaam en pin jezelf niet vast aan 1 week. - Haal alleen de spanning tussen door eraf. Niet leeg kolven. Een volle borst remt de productie, een lege borst stimuleert. - Bouw om en om een voeding af, dus niet 2 voedingen die achter elkaar zitten. - Controleer je borsten regelmatig op harde en/of rode en/of pijnlijke plekken. Wanneer deze zich voordoen moet je deze goed wegmasseren tijdens het voeden/kolven of onder de douche. Succes met afbouwen. Als je nog vragen hebt weet je ons te vinden. Groetjes Saskia