help, ik weet het niet meer

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door linnie27, 9 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Hallo dames,

Ik weet even niet meer wat ik moet doen en hoop dat jullie misschien tips hebben of iets dergelijks. Zal het kort proberen uit te leggen.

Mijn dochter is nu 7,5 maand, is 5 weken te vroeg geboren en na een dag dronk ze volledig uit de borst. Vanaf dat ze geboren is is ze alleen maar onrustig, ze vindt geen rust. Vanaf kleins af aan al vee last van maagzuur en melk wat omhoog komt waardoor het 1,5 duurde voor ze kon slapen na een voeding. Heel veel huilen en zijn erachter met dietiste dat ze slecht reageerden op melk en ei. Osteopaat geweest en die zei ook meteen dat ze heel veel last heeft van maagzuur en darmen. CB doet er niets mee verder. 'krijg alleen te horen dat ze te vroeg geboren is en dat baby's er dan meer last van kunnen hebben.
    Nadat ik gestopt ben met melk en ei sliep ze ook ineens door. Totdat ze erge waterpokken kreeg in mei, toen was de rust weer over en nog steeds niet teruggevonden.
    Ik gaf alweer nachtvoedingen, maar sinds 6weken is het echt heel erg, huilend wakker worden, kreunen, maar ook continue melk dat omhoog komt, hikken, boeren, en denk ook last van krampen. duwen, overstrekken. Slaap bijna niet meer, ze wordt elk uur huilend wakker. Ben naar de huisarts geweest en die zegt dat ik moet stoppen met nachtvoedingen, makkelijk gezegd als dat haar enige troost is. Ze pakt geen speen. Huisarts zegt dat ik naar lactatiekundige moet en het cb. Ze vindt dat er meer ritme moet komen. Ik hou mij aan haar ritme, zorg dat ze kan slapen als ze moe is. Afgelopen weken heeft ze zich ook paar dagen goed gevoeld en dan is ze heel ontspannen en slaapt ze overdag goed, en de nachten iets beter. Daardoor denk ik dat het komt omdat ze ergens last van heeft. Nu ook weer helemaal mis, lijkt de hele tijd alsof ze moet spugen maar is gewoon melk of zuur wat ze inslikt.

Zou graag jullie meningen willen weten. Krijg alleen maar van artsen te horen dat dit erbij hoort, maar ik ben gesloopt en een ongelukkig en onrustig kind al zo lang is te zielig. Voor mijn gevoel wordt er niet naar de oorzaak gekeken.
    En denken jullie dat een lactatiekundige kan helpen? Ik mocht ook wel langs de kinderarts maar daar zou waarschijnlijk niets uitkomen zei de huisarts.

Alvast bedankt voor de reacties.

2. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou naar de kinderarts gaan, die kan misschien nexium voorschrijven zodat het maagzuur niet zo zuur meer is als het omhoogkomt en dus ook de slokdarm niet kan beschadigen. Als de slokdarm tot rust komt heb je kans dat de andere klachten daardoor ook af gaan nemen. Succes!

3. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Mijn gevoel zegt dus dat dat ook een probleem is en dat ze daar last van heeft. Maar huisartsen kunnen dat niet voorschrijven?
    En ik vraag mij af wat een lactatiekundige hier verder mee kan, want dat zegt de huisarts. Doordat ik elke keer voor mijn gevoel niet serieus genomen wordt vraag ik me soms af of dit allemaal aan mij ligt. Maar weet ook wel dat het niet zo is, begin er alleen onzeker van te worden.

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ligt eraan of een lk kan helpen. Heb je een sterke tsr?

5. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Je huisarts denkt waarschijnlijk dat het aan je borstvoedingsbeleid ligt, helaas voor hem(of haar) zal geen enkele LK je vertellen dat je moet stoppen met de nachtvoedingen.
    Wel is het zo dat het bij reflux beter is om wat minder vaak grote voedingen te geven dan heel veel kleine voedingen.
    Toch denk ik dat een kinderarts veel kan doen, medicijnen maken het al zo veel makkelijker.

6. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb de eerste maanden ook een huilerig en slecht slapend kindje gehad, ik wens je veel sterkte want het is soms zo moeilijk en vooral heel frustrerend!
    Overstrekken, niet stilzitten, vaak melk teruggeven, heel onrustig, overstuur, huilen en huilen. Ik ben enkele keren naar de kinderarts gegaan en osteopaat, maar ik wilde mijn dochter pas medicijnen tegen reflux geven als ik zeker was dat het niet op een andere manier te verhelpen was.
    Onder andere mijn (slechte) eetgewoontes. Toen ik volgende zaken schrapte, ging het stukken beter; ajuin, look, paprika, pikante voeding, chips, ice tea, appelsiensap, kolen,...
    of was het toevallig, ik weet het niet, het zal alvast iets uit mijn voeding geweest zijn.. alleszins toen ze zo'n 3-4 maanden was ging het plotseling stukken beter.
    Ik zou zeker aan de alarmbel trekken of naar een andere arts gaan en zeggen dat je gesloopt bent en op! En zeker medicatie geven, als je denkt dat het niet ligt aan jouw eetpatroon! Bij langdurig teruggeven van melk, kan het slokdarmpje geïrriteerd geraken, vaak de borst geven werkt helend (beter vaker kleine beetjes laten drinken) maar is misschien niet voldoende zonder medicatie.
    Ik wens je heel veel succes en hopelijk is er binnenkort beterschap, want is zo zielig voor je kleintje.

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Met verbazing lees ik je verhaal. Jammer dat je zo weinig verder geholpen wordt. Herken je verhaal, hier was het wel reflux en ik kreeg van de huisarts nexium op proef (na overleg met KA). Dit had vrij snel effect. Zoontje ging ook ineens doorslapen. Zou toch bezoekje KA overwegen. Denk dat een lactatiekundige niet veel kan met de adviezen ook van je huisarts of t CB.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.941
    113
    Vrouw
    Ja hoor, hier ook reflux, en je verhaal klinkt mij bekend in de oren. Ik ben ook van het kastje naar de muur gestuurd. Werd ook niet serieus genomen. Pas na 6 maanden was er een huisarts die bedacht, heeeee...reflux? Ondertussen had zoon een slokdarmonsteking, zo zielig :( En toen gingen er nog 1,5 maand en een ziekenuisopname voorbij voordat we de juiste medicatie kregen, nexium en motilium
    Daarna ging het ook vrij snel zo ontzettend veel beter!
    Weg was de onrust, het strekken, huilen, continue willen drinken, elke nacht uren wakker zijn. Een ander kind. Die steeds langer ging doorslapen s'nachts.

Een LK zal je waarschijnlijk niet kunnen helpen.
    Vraag om een verwijzing voor de KA. En laat je niet wegsturen.
    Neem desnoods je partner mee, zodat je samen het verhaal kan doen ( en je niet weggezet wordt als oververmoeide moeder).
    Heel veel succes!

9. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Blij dat er herkenning is. Hadden jullie ook dat het af en toe een paar dagen betee gaat? Ik blijf dan zo twijfelen of het echt zo is, zo stom.

Heb inmiddels contact gehad met lk, ze is ook jarenlang kinderverpleegkundige geweest. Ze zei dat dit een duidelijk verhaal is en dat het waarschijnlijk reflux is.
    Naast allw tips die ik kreeg van haar raadde ze mij aan naar de ka te gaan en aangeven dat het om forse reflux waarschijnlijk gaat, dat ze heel veel pijn heeft en mij niet moet wegsturen met dat het wel over gaat. Zoals wel het geval bij ha en cb.
    Volgende week woensdag kan ik er terecht.

Verder qua voeding eet ik al geen melkproducten omdat ze daar ook slecht op reageerde. Eet nooit echt pittig, drink geen koolzuur, denk niet dat het aan mijn voeding ligt.

Kon vanochtend wel huilen dat ik eindelijk door iemand serieus genomen werd voor mijn gevoel. Voelde mij echt zo niet gehoord. Ik wist dat ze pijn had maar kon het de ha en cb niet wijsmaken.

Hoe is jullie ervaring met nutriton? Ze heeft snel last van dr darmen. Wel of niet geven?

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.941
    113
    Vrouw
    Als je al iets probeert, doe dan jbpm. Nutriton bevat een klein gedeelte jbpm, en verder allerhande toevoegingen.
    Het veroorzaakt bij veel kindjes verstopping/krampjes.

Je verhaal is heel herkenbaar, de onmacht, de vermoeidheid, een kindje dat verdrietig is. Ik kon de spanning in zijn lijfje voelen, echt een verschil met mijn dochters.
    Krijg die verwijzing, en laat je ook bij de KA niet wegsturen!
    En laat even weten hoe het gaat, ik hoop zo voor je dat ook jij met medicatie snel verbetering gaat zien!

11. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    ja precies die enorme spanning in dr lijfje. En de dagen dat ze zich beter voelt is ze ook niet gespannen. Echt een wereld van verschil.

Woensdag eerst nog naar de ha. Ze had vorige keer gezegd dat ik ook wel naar de ka mocht maar dat ze niet verwacht dat daar iets uit komt, dar het vooral ligt aan de vele voedingsmomenten en structuur.
    Maar ze zei ook dat ik geen verwijzing nodig had omdat ik er al was geweest dit jaar. Nou blijkt dat ik wel een verwijzing nodig heb. Dus ik belde naar de assistente en stond niks over in het dossier en de ha is op vakantie. nu Nu moet ik dus woensdag naar invaller om het met die te bespreken voor verwijzing. Morgen was er nog een plek vrij maar dat gaat dus niet. Heel irritant. Kan de ha ook geen medicatie geven?

12. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Nou woensdag naar de ha geweest voor de verwijzing en die kreeg ik gelukkig.
    Vannacht heeft ze geen last gehad van zuur, iig niet zoveel als afgelopen nachten. Heb ik drama nachten gehad, ze sliep gewoon bijna niet en de non stop zuur wat omhoog kwam. Echt heel zielig. Toen was het gister voor ons genoeg en mijn vriend ziekenhuis bellen of we eerder konden komen omdat ze gewoon zo veel pijn heeft, te zielig. Nou dat kon niet moesten we via de huisarts regelen. Toen heeft ie de huisarts gebeld maar die was bezig en hij zou terug gebeld worden. Niet gebeurd. Ze belde mij om 6 uur toen ik aan het werk was met een voicemail, maar daar hadden we dus niets meer aan.
    En ja hoor, vannacht had ze natuurlijk niet zo veel last. Zal je altijd zien.
    Vinden jullie het gek dat we eerder wilden komen of beter wachten tot de afspraak van woensdag? Voelt niet goed om lang te wachten als ze zo veel pijn heeft, en niemand die je kan helpen, echt machteloos voel ik me dan.
    Hebben jullie kleintjes ook tussendoor ineens goede dagen/nachten gehad? Hoe kan dat dan?

Deel Deze Pagina