Mijn meiske is 11 weken oud en ze krijgt borstvoeding op verzoek. Zij komt zeer onregelmatig. Ik weet niet eens hoeveel cc/ml zij drinkt, hoeveel tijd ertussen zit en hoelang zij slaapt. Alles is onregelmatig. Dit is best vermoeiend, maar ik wil de bv niet opgeven. Wat kan ik doen zodat ze doorslaapt of komt dit vanzelf? Ik hou zo ontiegelijk veel van haar, maar oh wat zou het dagelijks leven iets makkelijker zijn als ik een kleine beetje kon voorspellen hoe en hoeveel ze drinkt en slaapt. Dit helpt met het plannen. Blijft borstvoeding zo onregelmatig of komen ze na verloop van tijd in een ritme. Voorheen kwam ze in de nacht altijd 1 keer rond 4 uur, maar de laatste dagen al niet meer. Voorspelling voor in de nacht klopt niet meer. Ze komt nu twee tot drie keer ipv 1. Zou er iets aan de hand zijn met mijn borstvoeding? Doe ik iets verkeerds of komen ze vaker/eten ze vaker naarmate ze groter worden?
Laat het los, met een baby kan je niet plannen. En is er een ritme dan hebben ze wel weer een sprongetje of een regelmatig, handig nee, maar het is een baby die zou je niet moeten willen sturen. En soms verstoor ik het ritme van onze dochter, tja soms moet je gewoon weg en dan ligt ze te slapen, dat moet ook een keer kunnen zolang je het niet dagelijks doet.
Ik vind wel dat er op een gegeven moment meer ritme kwam. Ik weet niet of je (alweer) werkt, maar de dag elke dag op hetzelfde tijdstip beginnen deed bij beide zonen veel goeds wat ritme betreft. Wat de nachten betreft, daar is geen peil op te trekken inderdaad. Oudste sliep vlot door en is eigenlijk nooit meer van de honger wakker geworden. Jongste wordt nog wel eens wakker, en dan is het inderdaad: aanleggen, niet over nadenken, weer weg dromen en op een gegeven moment weer slapend kind in eigen bed leggen...
Inderdaad, elke dag op hetzelfde tijdstip beginnen. Oke, niet als ze 4 weken zijn, maar op een gegeven moment kan dat best. Het moest hier ook wel, omdat ik de oudste naar school moest brengen. Dus de wekker op 06.30, en dan gewoon een voeding. Soms een grote slok, soms wat kleiner. Maar vanuit dat punt deelde ik de dag in. En zaten we toch al vrij snel op een ritme. Natuurlijk niet rekken, dus kwam baby wat eerder, ook prima. Wat doorslapen betreft....met 11 weken zijn nachtvoedingen toch nog heel normaal. Ja, vermoeiend is het inderdaad. Ik heb zelf niet iets kunnen ontdekken wat je kan doen om er voor te zorgen dat ze sneller doorslapen...
Als je er over nadenkt zit er dan helemaal geen ritme in de dag? Ik voed(de) altijd op verzoek, maar merkte op den duur wel een ritme. Dit was wel zeker na de 12 weken en niet eerder. Wat zou je willen plannen? Als je weggaat heb je altijd je voeding bij je . Hoef je niets voor te plannen toch? Ook hoef je niet te weten hoeveel ml je kindje drinkt. Je kindje weet wat goed voor haar is. Wbt de nachten kan het zijn dat er regeldagen of een sprong aankomen. Dan kunnen ze meer/vaker en onregelmatiger drinken. Er is ( zeer waarschijnlijk) niets mis met je borstvoeding. Nachtvoedingen zijn heel normaal en heel goed voor je productie. Het ritme wordt echt wel beter. Je doet het super!
Ben het met de anderen eens, maar ook met ts dat het erg vermoeiend kan zijn dat je kindje geen regelmaat heeft (of heel weinig!) Ik heb ook van die onrustige weken gehad (tussen 5 en 7 weken) en nu af en toe een dagje en vind dat ook enorm vermoeiend! Hoop dat het idd een sprongetje is in dr ontwikkeling (kan heel goed zo tegen de 12 weken aan!) en dat ze gauw wat meer regelmaat krijgt. Zorg in elk geval zelf voor ritme en regelmaat: elke keer als ze wakker wordt hetzelfde doen in de zelfde volgorde: verschonen, voeden, knuffelen, even in de box en weer slapen. Dit heeft bij mijn zoon geholpen met een goed slaap waak ritme te krijgen. En s avonds gaat hij eerst in bad, dan voeden en knuffelen, in bed liedje zingen en dan slapen.