Hallo, Ik kolf fulltime en dochter krijgt alles aangeboden in de fles. Ze is nu 5 weken oud en drinkt 5 flesjes van 130cc. Ik koof echter veel meer en ben daarom begonnen met invriezen. Er ligt bijna 2 liter in de diepvries ingevroren in 50cc bakjes van prenatal en 130cc flesjes van beldico. Nu heb ik nog steeds bijna een halve liter in de koelkast staan die ik ook wil invriezen. Mijn vragen: waar kan ik nog (goedkope) potjes vandaan halen om in te vriezen ipv flesjes. Dit zodat ik deze later ook kan gebruiken voor bv hapjes ipv dat ik hier Dalijk 50 flesjes heb staan (heb er nu dalijk al 12...) Hoeveel moedermelk vries je doorgaans in? Maw wanneer is het 'genoeg' en ga je moedermelk bv weggooien ipv invriezen? Ik kolf nu ook 5x per dag en haal er dan s morgens 250-300cc uit en dit loopt gedurende de dag terug naar 100-150 cc. (S nachts slaap dochter 6-8 uur dus deze mama ook). Wanneer is het handig om terug te gaannaarb4x kolven. Ben dan namelijk bang dat wanneer zj Dalijk meer gaat drinken uit de flesjes ik niet meer genoeg produceer.
Hoi, Je kunt in alles wat geschikt is voor levensmiddelen invriezen. Wat je kunt overwegen is in ijsblokzakjes gieten, of beter nog: zo'n vorm met een deksel. Als je 1 keer weet hoeveel 1 zo'n blokje is, is het makkelijk uit de vriezer nemen. Als de blokjes gevroren zijn kunnen ze in een vriesdoos of zak, en gebruik je de mal steeds om nieuwe blokjes te maken. Hetzelfde idee kun je natuurlijk toepassen met eender welke bakjes Ik ken een moeder die ijsblokvormpjes heeft, is eens wat anders (grapje) Ik weet dat bijv. avent ook sets heeft met bakjes en dekseltjes. Deze kun je inderdaad later weer voor hapjes gebruiken. Kijk eens online, of via marktplaats? Ik zou pas na een week of 6-8 teruggaan naar 4 keer kolven. Spreid dan zo goed mogelijk, en kijk hoe je lichaam het redt. Nu zit je nog net in eindperiode van goed instellen en afstemmen. Tot slot: je kunt overwegen om je melk te doneren via moedermelknetwerk: moeders die zelf niet voldoende kunnen produceren zijn er soms heel blij mee voor hun kindjes! Succes verder!