borstvoeding invriezen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door rebekka84, 3 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Tot wanneer kan ik borstvoeding invriezen?
    Ik doe dit nu altijd meteen nadat ik gekolft heb (of thuiskom uit m'n werk), maar kan dit later ook nog? Ik heb nu bijv. nog bv in de koelkast staan die 1-9 gekolft is, die ik normaal gesproken morgen nog zou kunnen gebruiken, maar ik heb het morgen niet nodig. Zo zonde om alsnog weg te moeten gooien.

2. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Het liefst binnen 24 uur invriezen. Ikzelf kwam daar na een paar maanden pas achter dus ik heb ook heel vaak een paar dagen later pas ingevroren, maar beter van niet.
    Wat je nu zou kunnen doen is die voeding geven, zelf kolven en die nieuwe voeding invriezen.

3. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Bedankt voor het antwoord. Ik heb niet de behoefte om vandaag een keer extra te kolven dus deze keer gooi ik het nog wel weg. Weet ik het voor de volgende keer.

4. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Je mag bv die in de koelkast (4°C) bewaard is zeker 5 dagen na het kolven gebruiken, tot zelfs 8 volgens sommige bronnen.
    Ik kolf bvb altijd op vrijdag om maandag mee te geven en bewaar het dan tussendoor gewoon in de koelkast. Invriezen doe ik altijd binnen de 24 uur.

5. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Oh echt? Ik heb hier zo'n lijstje waar tot 3 dagen op staat. 5 dagen zou wel fijn zijn.

6. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Borstvoeding.com zegt dat je vers gekolfde melk 5 dagen in de koelkast mag bewaren. Dat heb ik ook vaak genoeg gedaan, ging prima.
    https://www.borstvoeding.com/artikelen/kolven/bewaren.html

Verder heb ik nooit wat weggegooid als het echt niet nodig was. Als de melk niet nodig was voor een flesje, maakte ik er een pannenkoek van. Beetje ei en bloem erbij en bakken maar. Vond dochter erg lekker. Maar ik weet niet hoe oud jouw kindje is (en of een pannenkoek al mag).

7. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Mijn kindje is net 3 maanden. Pannekoek dus nog geen optie, maakte dit voor m'n tweede zoontje idd ook van bv en dan met geraspte appel 😉.

Juist omdat ze zo jong is en ik nog maar net weer werk heb ik te veel melk gekoeld ipv bevroren omdat ik geen flauw idee heb wat ze drinkt. En aangezien m zoontje toen absoluut geen ontdooide bv dronk wilde ik dat niet meteen gokken.

Deel Deze Pagina