Hallo meiden, Graag zou ik jullie om advies willen vragen! Mijn zoontje is nu ruim 6 maanden en geniet nog volop van de bv,gelukkig! Omdat hij nu 6 maanden is,mogen we beginnen met bijvoeding. We geven nu al een beetje fruit en dat gaat goed! Van het cb kregen we het advies om ook wat pap te gaan geven, nou hartstikke leuk natuurlijk! Maar daar zit het punt! Rijstebloem bindt niet met bv (ook al van biobim geprobeerd en het blijft een erg dun drapje) en als ik kijk naar andere papjes, is het bijna allemaal met opvolgmelk en/of veel suiker. M'n zoontje mag heus wel suiker,want dat zit immers ook in fruit, maar toegevoegde suikers vind ik echt onzin. Ook staat het me enigzins tegen dat er opvolgmelk inzit! Nu vroeg ik me af; Als jullie kindje(s) pap krijgen of kregen,hoe deden jullie dat? Of moet ik me gewoon niet 'aanstellen' en die met opvolgmelk (zonder toegevoegde suikers) geven? Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Ik gaf in het begin pap met afgekolfde melk. Het bindt idd niet, maar ik gebruikte gewoon het flesje. Gaat erom dat ze wat andere smaken leren kennen.
Ja, rijstebloem met afgekolfde melk. Deze keer ben ik er al wel wat eerder mee begonnen (4 mnd) omdat ze steeds bv wilde tijdens het avondeten en dat was met zo'n "druk" gezin niet echt praktisch.
Pap is niet nodig joh! Ik zou gewoon een broodkorstje geven en straks met 7 maanden uit gaan breiden naar een boterham. Verder groente en fruit langzaam opbouwen. Hebben ze genoeg smaken om te leren kennen. Ik heb hier nog wel eens biobim geprobeerd door de fles heen omdat ze erg vaak kwam s nachts maar ze vond het vies en maakte geen verschil.
Waarom zou je pap geven? Ik zou liever nu begiHnen met groente, dan kun je over een week of twee, drie beginnen met wat brood.
Okay, pap wordt hem dus niet, haha! @Dirksmama, kan ik dan over een week of 2 gewoon een broodkorstje geven of echt al een boterham?
Ik las ergens in een kookboek voor baby's over "pap" van bv met fruit. Dat lijkt mij wel wat als Hidde straks bijvoeding krijgt. Nog eens opzoeken in de winkel dat boekje... En ik zou ook niet van die zoete pyamapapjes geven...
6 maanden broodkorst om te sabbelen Uitbreiden naar boterham bij 7 maanden. Net als groente en fruit horen brood/granen ook bij voedselintroductie.
Bambix fijne granen is gewoon zonder opvolgmelk of suiker. Maar je hoeft bij BV geen pap te geven hoor, je mag ook een boterham geven. Papflessen of pap kan je wel gaan geven als je de BV af wilt bouwen maar wil je door blijven voeden, lekker zelf voeden en dan een boterham erna!
Ik zou ook beginnen met een broodkorst. Kun je nu al doen en met 7 maanden uitbreiden naar een boterham.
Ik geef de papjes van het merk Holle. Bind ook niet geweldig maar mijn zoon vind het lekker. Ik heb nooit rijstepap gegeven want dat stopt. Wel haver, gierst, spelt en de andere 'smaken' Is geheel bio en zonder toevoegingen