afbouwen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Marni, Jun 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marni

Marni Bekend lid

Apr 26, 2007
    770
    17
    18
    Hier ook weer even een vraag over afbouwen, ik geef 1 borst per keer en dat gaat prima maar ik ben nu rustig aan het afbouwen omdat ik in september weer ga werken.
    Hij komt meestal tegen 6 uur, dan tegen 9 uur weer en de voeding daarna (rond 12 uur) heb ik nu afgebouwd en daarvoor krijgt hij nu een broodje en nog een halve tuitbeker met opvolgmelk.
    Nu wil ik eigenlijk de voeding van 9 uur gaan vervangen door pap en de voeding van 6 uur nog zo lang mogelijk houden, maar omdat ik maar 1 borst geef hou ik dan natuurlijk 1 borst over die nog op knappen staat na de nacht. Ik ben bang dat als ik alleen de spanning er even af haal dat het te snel gaat terug lopen.
    Ik zou het liefst 1 ochtend en 1 avond voeding nog even blijven geven als ik de rest heb afgebouwd.

Hij krijgt verder nog om 16 uur en tegen 19 uur en rond 22 uur een voeding en 's middags nog een fruithapje.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je zou ervoor kunnen kiezen om dan met kolven af te bouwen, dat je kolft tot de spanning eraf is. Het aantal minuten zal vanzelf afnemen in de loop van de tijd. Omdat je al zolang voedt verwacht ik dat je nog best een poos door kunt gaan met minder voedingen. Succes!

Mirjam

3. Marni

Marni Bekend lid

Apr 26, 2007
    770
    17
    18
    Ik ga het proberen dank je wel!

Share This Page