potje fruit

Discussie in 'Voeding' gestart door mirella24, 28 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirella24

mirella24 Lid

6 jan 2006
    55
    0
    0
    huismoeder
    Groningen
    hallo ik heb een vraage
    ik heb een meisje bijna 3 maand op 3 juni maar ik heb het idee
    dat ze behoefte heeft aan een fruihapje ze zit constand te smakken en op haar vingers te bijten meteen naar de fles
    ik hoop dat iemand reageert groetjes mirella

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat lijkt me erg vroeg. aangeraden wordt dit pas met 6 maanden te doen.
    Misschien heeft ze gewoon nog trek, misschien beetje water geven?
    Haar darmen kunnen nog geen fruit hap handelen.

groetjes

3. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Noah kreeg bij mij al op 6 weken een fruithapje maar dan met appels, peer, banaan en pompelmoes maar dat kwam omdat het een refluxbaby was...dus da's een andere situatie

4. mirella24

mirella24 Lid

6 jan 2006
    55
    0
    0
    huismoeder
    Groningen
    wat is dat dan een reflux baby of zo
    nooit van gehoort groetjes mirella

5. Marije

Marije Actief lid

17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Bij een reflux is dat idd al wel vroeger nodig, dat bijvoeden, omdat ze met fruithapjes extra vocht binnen krijgen en omdat bijvoeding steviger is en dus niet terugstroomt.
    Maar als je kindje smakt en op haar vingers sabbelt is dat geen teken dat ze aan bijvoeding toe is. Ze is aan het ontdekken en uitproberen. Het wordt door de WHO echt afgeraden om vóór zes maanden met bijvoeden te beginnen. De darmpjes rijpen tussen de 4 en 6 maanden en aangezien je niet precies weet wanneer de darmpjes van jouw kindje goed gerijpt zijn is het verstandig om tot 6 maanden te wachten. Begin je toch eerder dan kán je kindje een allergie krijgen, dat wil niet zeggen dat als je wacht ze dan géén allergie kunnen krijgen, maar je maakt de kans dan wel een stuk kleiner. Een allergie hoef je niet meteen te ontdekken, die kan ook pas op veel latere, zelf volwassen leeftijd, naar buiten komen.
    Ik zou dus nog even wachten.

6. mirella24

mirella24 Lid

6 jan 2006
    55
    0
    0
    huismoeder
    Groningen
    oke bedankt groetjes mirella

7. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    En een speentje voor de zuigbehoefte?

8. mirella24

mirella24 Lid

6 jan 2006
    55
    0
    0
    huismoeder
    Groningen
    jah die heeft ze wel maar wil ze niet graag hebben
    groetjes mirella

9. MamaMarleen

MamaMarleen Actief lid

15 mei 2006
    228
    0
    0
    leidster op 'n kdv!
    Noord brabant
    Natasja, met 4 mnd mag 'n baby al fruit en groenten als 't er aan toe is. Ik heb Senna vanaf 4 mnd ook fruit en groenten gegeven, ze was er duidelijk aan toe!
    Smakken en 't eten bij ons uit de mond kijken...
    Maar soms is 't idd wel beter om tot 6 mnd te wachten. (als 't kindje kans heeft op allergiën, omdat jij of je partner dat ook heeft, of als je volledige bv geeft!)

10. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Smakken en t eten uit de mond kijken is idd geen teken dat ze toe zijn aan bijvoeding. Hoe zouden ze nu kunnen weten wat het is als ze t nog nooit gehad hebben? Ze willen gewoon doen wat mama doet, want alles wat mama doet is leuk ;)

Maar als ze idd geen verhoogde kans heeft op allergiën kun je met 4 maanden beginnen. Kan... maar t hoeft niet... zes maanden is vroeg genoeg.

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Sorry, dit is niet mijn mening.. zie ook het verdere bericht na de mijne..

12. MamaMarleen

MamaMarleen Actief lid

15 mei 2006
    228
    0
    0
    leidster op 'n kdv!
    Noord brabant
    ik heb iig gelezen in versch. tijdschriften en folders dat als je denkt dat je kind eraan toe is, het fruit mag hebben. (vanaf 4 mnd) En dat je daarachter komt als 't bijv. nog honger heeft na de fles, het kind veel smak- en hapgeluiden maakt en als het kind het eten uit je mond kijkt.

Bovendien worden de potjes verkocht vanaf 4 mnd!

13. Marije

Marije Actief lid

17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Natuurlijk mág het wel vanaf 4 maanden, maar het is gewoon niet verstandig. Ja, die potjes worden vanaf 4 maanden verkocht, maar het gaat nutricia toch echt om het geld en niet om de babydarmpjes. En dat smakken en geïnteresseerd kijken naar jouw eten zegt echt niet dat ze er aan toe zijn.
    De WHO geeft het advies te wachten tot 6 mnd echt niet voor niks, ze baseren dat op wetenschappelijk onderzoek.

Iedereen moet zelf weten wanneer ze beginnen met bijvoeden, maar als er advies wordt gevraagd is dít mijn advies: wacht tot 6 mnd en de darmpjes in elk geval rijp zijn, wat is nou nog 2 maanden wachten op een heel leven...

14. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    pcies
    het is gewoon niet verstandig je kleintje al met 4 mnd bij voeding te geven hoe leuk het ook is
    je doet je kleintje er geen plezier mee
    de darmen zijn nog niet genoeg gerijpt om de voeding goed op te nemen en hierdoor kunnen ze krampen krijgen
    ook kan je zo een allergie kweken waar je vast niet op zit te wachten
    en tuurlijk hebben ze al fruithappen (nutricia) want vroeger wist je niet beter en als ze kunnen verkopen dan is dat voor hun een meevallertje
    maar voor je kleintje is het zeker niet aan te raden
    maar je moet doen wat je niet laten kan maar goed is het niet voor je kleintje :(
    en dat is niet alleen mijn mening maar van menig kinderarts en CB's alleen jammer dat ze zich er niet allemaal aan houden het op de moeders hun hart te drukken niet eerder te beginnen met bijvoeden als je kleintje 6 mnd is
    en dat smakken deed Caitlin ook ik heb haar water gegeven omdat haar zuigbehoefte niet bevredigd was na haar flesje
    meer was het niet , nu pakt ze lekker haar duimpje
    ook heb ik een speentje genomen die minder gaatjes had dan ze aangeven voor haar leeftijd
    dan moet ze harder en langer sabbelen voor ze haar flesje leeg heeft zo bevredigd ze ook haar zuigbehoeftes

sukses

15. Aman

Aman Actief lid

13 mei 2006
    335
    0
    0
    Ja, en over een jaar denkt iedereen er weer anders over want dan is er weer een ander onderzoek gedaan.

Zo lopen we allemaal lekker mee met wat iedereen ons aan denkt te moeten praten en gaan we niet op ons eigenlijk gevoel af.

Mirella, je moet doen waar jij je goed bij voelt en als dat is met 4 maanden bijvoeden, lekker doen. Als je toch wilt wachten ivm allergien ofzo, ook prima toch!

16. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Onze dochter kreeg ook al fruit met 3 maanden.
    Wel even gek kijken in het begin, maar daarna ging het hele potje op hoor. Gewoon lekker geven, maar pas op met kiwi enzo. Dat mogen ze nog niet... Er zijn nog meer fruitsoorten, maar ik weet ff niet meer welke. Het beste is gewoon alleen appel of banaan en peer.
    Je kan het ook zelf maken. Nog beter!! ;)

17. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Over depotjes vanaf 4 maanden... het is niet omdat ze het verkopen dat het gezond is. Sigaretten, koekjes, koffie, snoep en patat zijn ook vrij te verkrijgen, betekent nog niet dat het gezond en goed voor je is toch?
    Kijk ook maar eens wat er in de potjes zit... vaak zit er aardbei in of tomaat... toch erg allergene groenten en fruit die pas aangeraden worden na een jaar!!!!

Over "mijn kind krijgt al fruit vanaf 3 maanden en ze heeft geen allergieën: . Ik kreeg ook al fruit toen ik 2 1/2 maand was en ik heb ook geen allergieën. Daarentegen kan ik je ook een hoop mensen aanwijzen die t wel hebben. Dat is er net zo een als zeggen "mijn opa rookte ook en werd 90, dus roken is niet zo slecht voor je als "ze" zeggen".

Iedereen moet doen wat ie zelf wil, maar ik snap eigenlijk echt niet dat je geen twee maanden extra zou wachten. Waarom niet? Het enige wat je ervoor moet doen is wat geduld hebben, meer niet.En dan heb je tenminste zekerheid dat de darmpjes van je kindje eraan toe zijn.

18. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    gewoon doen waaar jij en je kindje goed bij voelen.
    bij het consultatieburo zeggen ze idd pas met 6 maanden.
    maar niet alle kinderen zijn gelijk. de een is er veel sneller aan toe dan de ander.
    mijn eerste kreeg ook al 1 of 2 hapjes met drie maanden en met vier maanden al een half potje.
    omdat hij daar behoefte aan had.
    en gewoon een hongerige baby was.
    zelfs voeding met stukjes kreeg hij 2 maanden eerder dan wat er op het potje staat, omdat hij dat dunne spul gewoon niet meer wilde hebben.
    hij had met 4 maanden ook al tandjes. dus dat hielp er ook wel bij mee.
    en met de tweede ga ik ook gewoon doen waar hij of zij aan toe is.
    bij het consultatie buro zeg ik ja en amen maar ik volg mijn eigen hart. omdat hun mijn kind niet zo goed kennen als ik zelf

19. Aman

Aman Actief lid

13 mei 2006
    335
    0
    0

Hier dus niet. Ze vonden het prima dat ik met 4 maanden begon omdat ik zelf wel zou weten wat het beste is voor mijn kind.

20. mirella24

mirella24 Lid

6 jan 2006
    55
    0
    0
    huismoeder
    Groningen
    hallo mam 2003
    jah doe ik ook hoor met het consultatieburo
    gaat het ene oor in en het andere uit
    ik heb ook een erg hongerige baby ze zit ook op voeding voor hongerige baby,s dus maar ff kijken wat ik doe
    ze is nu verkouden dus doe ik het maar ff niet zodra ze er af is probeer ik gewoon een hapje wil het niet kun je er altijd mee stoppen jah toch ????
    groetjes mirella

Deel Deze Pagina