borstvoeding is volgens sommigen de enige normale optie... :(

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sweetmarije, 10 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha Hanneke, ja toen jouw kinderen al lang en breed aan vaste voeding zaten toch? Dan speelt die max inderdaad echt behoorlijk mee ;)

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Vanwaar dit denigrerende toontje?

Ik benoem enkel 't feit dat -naast 't feit dat de WHO adviseert toch zo'n twee jaar bv te geven (even uit m'n hoofd, dus correct me if I am wrong)- er óók moeders zijn die een kick halen uit het gevoel van perfect te zijn, omdat ze zo kéurig de richtlijnen van 't WHO volgen qua borstvoeding en zodoende dus óók handelen uit eigenbelang.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja idd dat mag. En of ik dat dan echt niet meer ga zeggen, dat is aan mijzelf. En ik pas daarvoor. Ik zal zolang ik hier op het forum rond zwerf altijd vertellen dat ik echt geen begrip heb voor mensen die flessen van 210cc/240cc met rijstebloem geven om de kinderen door te laten slapen of als ze voor een voeding komen gewoon aan hun lot over laten alleen in hun bedje. Wat dus niet geld voor alle kunstvoedingsmama's, maar alleen voor die kunstvoedingsmama's die dat dus doen (en voor het laatste gedeelte ook de bv mama's die dat doen, die dus net zo goed)!

Nee hoor, ook voor die tijd al een keertje. En ook na die tijd idd, waar ook gewoon die max nog telt hoor, naast de bijvoeding. Je hebt gewoon een max van 800cc kunstvoeding.

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ach Merijn, laat toch. Jij hoeft je ook niet te verantwoorden voor de keuzes die jij hebt gemaakt hoor! Alsof iemand hier iets zou doen wat niet goed is voor haar kindje... Soms stellen mensen een vraag niet omdat ze echt in het antwoord geïnteresseerd zijn maar om een punt te maken.

Nou, point taken, zou ik zeggen :)

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Miepie, ik had je hele bericht verkeerd gelezen! Klopt, hoor, wat Dirksmama zegt. Dit hoor je heel vaak!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kan me niet voorstellen dat iemand om die reden bv blijft geven tot het kind een jaar of 8 is. En doet het dat wel, dan is dat mi dus ook gewoon een foute reden om bv te geven. Klaar, kan ik heel kort over zijn.

7. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    *sluit zich aan bij Miepie74*

Amen!:)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oke oke :p Het is overigens toch tijd om naar bed te gaan ;)

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Weltrusten zou ik zeggen :p!

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

11. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Sorry, maar ik moet opeens denken aan een opmerking die mijn man eens maakte.... Een hele tijd geleden toen ik nog afkolfde gaf ik mijn oudste een grote fles. Ik wist dat ze hem niet op zou drinken, maar die melk moest die dag op, was al te oud namelijk. Ik denk dat ik er zo'n 220cc in had zitten. Het was een Avent-fles. Ziet mijn man me lopen met die fles en vraagt 'ie me wanneer ze nou eindelijk eens een hele volle fles gaat drinken! Volgens mij gaat er 300cc in zo'n fles!

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whahaha Yake, das idd wel een heel grote fles 300cc! Dan zou ik nog buikpijn hebben, na zo een plens ineens op te drinken! (mag ik dit schrijven? Of ben ik weer denigrerend...)

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ja, hoor, dat mag wel :)!

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Poeh, gelukkig maar :p!

Maar ben dus wel nog echt nieuwsgierig waarom ts perse mijn stukje hier bij haar ergernis geplaatst heeft, terwijl het vooral om opmerkingen van anderen gaat.

En dat van de rijstebloem trouwens, dat was iets wat ik me afvroeg. Als ik het echt vraag, dan vraag ik het, dan is het niet iets wat ik me dan afvraag. Ik hoefde dus idd ook echt geen antwoord op die vraag, wil ik dat weten, dan open ik wel een topic.

15. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik had jouw stukje gebruikt omdat ik dat gisteren las en me erop aangesproken voelde. normaal heb ik dat eigenlijk nooit bij dingen die ik hier lees, maar toen ik deze algemene opmerking tegenover fv moeders las, voelde ik me persoonlijk aangevallen en had ik zoiets van; dat is wel heel kortzichtig, om zo uit te leggen wat rijstebloem is en te beweren dat fv moeders dit hiervoor gebruiken. en daardoor had ik zoiets van; sommige bv moeders kunnen altijd zo 'steek in de rug' duidelijk maken dat ze beter zijn dan fv moeders...

daarnaast heb ik ook in dit topic gezegd dat ik jou persoonlijk hier niet op aanspreek en 'no hard feelings' heb tegenover jou, maar wel hierdoor weer terug moest denken aan alle opmerkingen die af en toe gemaakt kunnen worden waardoor je jezelf soms een mislukkeling kan voelen doordat je geen borstvoeding geeft.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Overigens zit ik te zoeken en te zoeken en te zoeken, en kan dus zelf niet eens vinden waar ik dat stukje gezet heb, of heb jij het gewoon soort van uit je hoofd over geschreven zegmaar? Dus gewoon wat jij eruit op pikte?

En prima hoor, maar wel jammer dat je dus net mijn stukje gebruikt om het aan te geven, terwijl je niet mij bedoeld ;)! Hoop dat je dat snapt!

Borstvoedings moeders gebruiken vrijwel geen rijstbloem met dat doel, en hebben ze dat doel wel en gebruiken ze het daarvoor, dan vind ik daarover dus hetzeflde. Snap je?

Snap je overigens ook wat ik bedoelde met het maken van de keuze, dat dat enkel en alleen een goede keuze voor jullie is geweest? Denk dat je daar echt voor jezelf gewoon nog eens over na 'moet' denken, zodat je weer helemaal zeker weet dat je een super mama bent omdat je zo een goede keuze hebt gemaakt voor jullie samen!

17. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ja ik weet wel dat ik de goede keuze heb gemaakt.
    dat stukje kon ik ook niet meer vinden maar een paar pagina's terug in dit onderwerp had iemand anders het weer teruggevonden. maakt verder ook niet uit, zand erover, ik weet dat ik een goed mama ben net als jij dat weet en alle andere moeders hier natuurlijk! moest alleen ff mn frustratie hierover kwijt en dat is er toen zo uit te komen zien als in het openingsbericht. frustratie is weg en heb veel aan ieders reactie hier.
    welterusten!!! (ga toch maar eens slapen...)

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja idd dat bericht, maar das niet precies het zelfde zegmaar. En er zei iemand dat ik het geschreven had in een doorslaap topic, maar daar staat het dus ook anders.

Nouja geeft niet, prima meid!

Fijn dat je in ieder geval voor jezelf duidelijk weet dat jij een goede keuze hebt gemaakt! Voel je er dan ook alsjeblieft gewoon niet schuldig om? Klinkt gek, maar toch is het zo. Als je zelf maar helemaal weet waarom je het deed, dan sta je sterker in je gevoel. Want waarom schuldig voelen, als je met pijn en moeite de allerbeste keuze voor jullie saampjes hebt gemaakt! Juist alleen maar trots zijn op jezelf!

En truste meid, tis idd ondertussen wel bedtijd geloof ik ;)!

19. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Zo, zijn jullie weer vriendjes :)?

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hanneke, misschien moet jij eens meer op je toon gaan letten. Als jij je niet kunt voorstellen waarom iemand rijstebloem zou geven, is het mijn goed recht om jou aan te geven dat er wel degelijk een goede reden kan zijn. Als jij iets dergelijks op het forum plaats, kun je een reactie verwachten. Mensen hoeven echt niet alleen op vragen te antwoorden. Bovendien begrijp ik niet waarom het nodig is een trap na te geven.

Deel Deze Pagina