borstvoeding is volgens sommigen de enige normale optie... :(

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sweetmarije, 10 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik heb ook commentaar gehad over spijkerbroekjes, maar ik vind het stoer en leuk, en tuurlijk als hij naa rbed gaat krijgt hij gewoon een makkelijk broekje aan want met een spijkerbroek ligt het niet lekker.
    Maar hoe schattig is het wel niet om een stoer/leuk broekje aan te doen bij je baby! Ik vind dat wel!

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hier ligt dochterlief van zo'n zeven weken nu ook naast me mooi te zijn in 'n minispijkerbroekje... :) Schetig, vind ik...

Ik zit me net te bedenken: straks gaat dit halve topic over 'baby in spijkerbroek'... Whaha!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik ben helemaal pro bv, maar mijn oudste heeft ook flesvoeding gehad en daar heb ik ook een heleboel commentaar op gehad. Dat in combinatie met het feit dat ik het zelf al zo jammer vond dat ik gestopt was maakte mij heel verdrietig.

Maar nu geef ik dus bv en krijg ik alsnog commentaar.

Mijn ervaring is dat hoe je het ook doet er altijd wel mensen zijn die commentaar hebben. Oudste kreeg dus flesvoeding en kreeg ik te horen: wat zielig, borstvoeding is het beste enz. Nu bij de jongste borstvoeding krijg ik te horen, kolf je nu nog, voed je nu nog? Er zijn altijd mensen die commentaar hebben wat je ook aan voeding geeft.

Maar die opmerking die je noemde in je begintopic vind ik idd wel erg denigrerend en generaliserend. ik gaf fv, maar niet perse rijstebloem om door te laten slapen en aan de andere kant zijn er ook genoeg moeders die bv geven die wel rijstebloem of biobim geven om door te laten slapen.

4. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Ik heb eigenlijk alleen je 1e post gelezen en de rest van het topic niet. Ik wil alleen even iets kwijt over die opmerkingen van bv-moeders:
    Je hebt van die fanatiekelingen, he. ;) Die vinden het kennelijk zó fantastisch van zichzelf dat ze bv geven dat ze geen respect meer lijken te hebben voor de keuze/ situatie van een ander. Dat soort mensen noem ik arrogante betweters.:p Meid, jij doet voor jou kindje wat in jullie situatie het beste uitkomt en daar is helemaal niks mis mee. Dus niks van die figuren aantrekken, daar bereik je helemaal niks mee. Laat hen zich maar lekker geweldig voelen. Jij bent jouw kindjes mama en dus ben jij voor jouw kindje toch veeeeel fantastischer dan anderen. :)

Zelf heb ik 13 maanden borstvoeding mogen geven en daar ben ik geweldig blij mee en ik hoop het bij mijn volgende kindje het weer een tijdje te mogen geven. Maar als het om wat voor reden dan ook niet lukt, dan is dat zo.
    Mijn ervaring is eigenlijk dezelfde als de jouwe, ik werd juist weer heel vaak behandeld of aangekeken alsof ik een of ander aapje uit een ver groen oerwoud was omdat ik mijn zoontje de borst gaf. Dus zo zie je maar weer, aan beide 'kanten' heb je dit soort lullige reacties.

Heeeel veel geluk met je kindje!:)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Sweetmarije: volg je helemaal!

@April1: Geweldige reactie!!

6. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou.....niet bedelen voor je crack???:)

Nee, je zult je misschien niet beter voelen, maar kunt wel voor jezelf gaan kijken waar het vandaan komt en daar iets mee doen zodat je, de volgende keer als er zoiets geschreven staat, je niet meer zo aangevallen voelt. Lijkt me namelijk vervelend als je je zo voelt bij iets wat iemand anders schrijft.....Er wordt namelijk zo vaak iets in die trend hier op het forum neergezet.

7. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, lekker boeiend wat een ander ervan denkt. Je kan van alles wel een discussie maken en dan doet niemand het goed. Als je kindje maar tevreden is, dat is het belangrijkste. ;)

Wel vind ik het storend als mensen ongevraagd hun mening geven over bepaalde zaken. Als zwangere ben je al publiek bezit, pfff.. dat wordt nog erger als je kindje er is.. mensen houdt gewoon je mond denk ik dan. ;)
    Van de week nog.. ik heb de eerste week BV gegeven, na bloedende tepels, zweet, tranen, tepelkloven en een borstonsteking ben ik gestopt en op FV overgestapt. Ik was kapot en echt heel ziek.
    Ik wil bij een 2de geen BV gaan geven, door m'n ervaring moet ik er echt niet aan denken.
    Een moeder van 6 kinderen (allemaal BV gehad) moest ik er tegen die tijd nog maar eens over nadenken. Kreeg vast tips en uitleg wat/hoe ik het moest doen.
    Zo jammer, ze bedoelt het vast goed.. maar hierdoor krijg ik alleen maar meer negatieve gevoelens bij BV.

Liefs Huismus

8. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik ook! :D

p.s. en de opmerkingen van Mijkeltje zijn echt te grappig. :p

9. adi

adi Niet meer actief

Ten eerste voeg ik me bij bij de fans van Miepie ;)

Ten tweede de spijkerbroekjes: ik werd gewoon door een of andere miep aangehouden op straat omdat mijn zoontje een spijkerbroekje maat 56 aan had. En het was een gevoerde broek, dus aan de binnenkant gewoon katoenen stof. Waar bemoeien mensen zich igm allemaal mee???

En dan weer on-topic. Wel of geen bv is geen discussie-onderwerp vind ik. Mensen die een keuze maken voor kv hebben er heel goed over nagedacht. De meeste hebben eerst alles aan gedaan om de natuurlijke weg te volgen, dus de bv en dan lukt het (na een tijdje) niet. Gelukkig bestaat tegenwoordig dan kunstvoeding. 100 jaar gelden zou je kind bij een andere vrouw aan de borst drinken. Of overlijden. En mensheid bestaat nog steeds!!! Dus zo slecht doen we het niet!

En ik vind dat je niet 'kiest' voor bv. Dat is iets wat vanuit het natuur zo hoort. De vrouwen bij die het lukt zouden gewoon blij moeten zijn. Ik stoor me af en toe alleen aan vrouwen die zichzelf tot heilige Maria verkoren omdat ze bv geven. Wees gewoon blij dat het bij jou lukt, en laat de vrouwen bij wie het niet lukt in hun waarde.

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Joh, je moet me in 't dagelijks leven meemaken... Doorlópend grappig...:D

11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik ben ook een bv moeder, en ook een voorstander, maar niet ten kostte van, je kindje is gelukkig wanneer jij dat ook ben. Mense die alleen maar bv promoten op een vervelende manier zijn dom.
    flesvoeding heeft ook wel zijn voordelen hoor!! zeker als je als mama er geliukkiger door wordt.

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Nah en hier erger ik me dus weer aan. Deze zin komt op mij over, dat als je bv wel geprobeert hebt, maar het lukt niet, dan ben je een goede "fv" moeder. Maar als je het überhaubt niet probeert, om wat voor reden dan ook, dan ben je dus sowieso een slechte moeder?

Ik vind het hele etiket "borstvoedings"-of "flesvoedingsmoeder" sowieso te belachelijk voor woorden. We zijn allemaal MOEDERS, zo simpel is dat. Belachelijk om daar een onderscheidsetiket voor te plakken!!

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Trouwens, jij ergert je aan een opmerking van een "bv" mama, maar ik lees hier ook weleens opmerkingen van "fv" mama's die zeer kwetsend zijn voor de "bv" mama's..Om maar even in de etiketjes te blijven praten;)

't Gekke is, als je kind baby is, lijkt iedereen zich te moeten bemoeien met de voeding die hij krijgt. Over 10 jaar is er geen mens meer die vraagt of jou bijna puber borstvoeding of flesvoeding heeft gehad, daar schijnen mensen zich alleen maar druk over te maken als ze nog in de kleine kinderen zitten. Mss is dat een schrale troost?

14. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik vraag me af waarom je(niemand in bijzonder) je perse aangevallen of gekwetst moet voelen door iemand anders zijn mening, wanneer je zelf voor 100% achter je keuze staat?

Ik lees hier ook vrouwen die geen borstvoeding willen geven, er niet aan willen beginnen. Die hoeven zich toch niet gekwetst te voelen als iemand anders zegt dat slecht te vinden? Laat lekker gaan, het is toch jou beslissing. Ongeacht of het een beter is dan het ander, dat doet er toch niets aan af dat beide niet slecht zijn.

15. Rodi

Rodi Actief lid

20 okt 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    Idd, lekker laten gaan, geen van beide is slecht! Ikzelf ben groot en sterk geworden :D van flesvoeding, zoonlief heeft zes maanden borstvoeding gehad.

16. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Goedemorgen,

Ik ben BabeBabe, en ik ga flesvoeding geven, en ik ga niet eens BV proberen.... waarom niet... DAAROM NIET :D

Mijn kind, mijn lichaam, mijn keuze!

Dit zal toch altijd een punt blijven.... want in alle boekjes word altijd als eerst over BV gesproken, dames die BEWUST kiezen voor FV komen weinig tot nooit aan het woord, de regering verbied zelfs informatie verstrekken en reclame maken voor Zuigelingenvoeding.... sorry, maar dat gaat mij te ver!

Heb zelfs ruzie gehad met m'n VK omdat dat mens door bleef hameren over BV, heb haar toen duidelijk gemaakt dat ik een goed opgeleid slim persoon ben die echt zich wel heeft ingelezen en laten informeren, maar IK wil het niet, PUNT. einde discussie... god wat had dat mens daar moeite mee, die bleef maar onzin uitkramen " als je kindje er eenmaal is denk je wel anders" NEEE! en dan nog, zij heeft totaal geen recht zo tegen mij en mijn wensen te spreken, ik betaal haar (via zorgverzekering, maar toch) om mij een dienst te verlenen, niet om mij tegen te spreken!

Zo, dat was mijn mening :)
    Hulde aan ALLE mama's zowel BV als FV!
    Dat AL onze kindjes groot, sterk en gezond mogen groeien!!

17. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Ik ben na 2 weken bv overgegaan op fv aangezien het allemaal niet ging zoals het ik het zou willen.. Volgens mijn vk en het cb moet de bv geen obsessie worden (wat het bij mij wel ging worden als ik door zou gaan). Weloverwogen beslissing genomen om over te stappen naar de fles en ik heb nooit commentaar gehad van wie dan ook.. Ik snap ook niet waar mensen zich mee bemoeien als het om de keuze bv/fv gaat.. Gewoon lekker je eigen gevoel volgen en als mensen commentaar hebben, so be it.. Lekker belangrijk..

18. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Ik heb dit topic eens ff doorgelezen, ik ben een BV mama maar had alleen het geluk bij mijn jongste dochter en mijn jochie van nu 3 maanden. Bij mijn oudste kinderen (3) was het een rampenplan, werd er diepongelukkig van en de kinderen ook.
    Ik moet nu ook echt heel veel moeite doen om de BV goed op gang te houden heb het er ook graag voor over. Tja extra veel voeding of rijstebloem in de laatste fles om de kleine maar door te laten slapen, daar kan ik kort over zijn Dat doe je niet ! Maak je het ukkie niet gelukkiger mee. Een kind slaapt pas door als hij/zij daar aan toe is eerder niet. Ik ben dan een mama die BV geeft en heb het grote geluk een kindje te hebben wat om kwart over 11 zijn laatste lange borstvoeiding krijgt (kan wel ruiim een uur duren, evenals smorgens idem dito) en pas tegen 7 uur wakker wordt.

Maar wel of geen BV:beter met liefde de fles dan met tegenzin de borst ;)

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat mag. Uiteraard. Iedereen mag z'n mening hebben. Maar ik vind dus wel vaak dat als je met overtuiging bv geeft je heeeeeel voorzichtig moet zijn met je mening. Ik voel me soms echt alsof ik op eieren moet lopen om moeders die fv geven niet voor het hoofd te stoten, want oh wee als je zegt dat je geen begrip kunt opbrengen voor moeders die er uberhaupt al niet aan willen beginnen (en waarom niet? Daarom niet! ;)). Ik kan daar dus geen begrip voor opbrengen, in de zin van: "ik kan dat niet begrijpen". Maar dat hoef je dus niet te zeggen. want dan ben je bv maffia en weet ik het wat voor benamingen er voor zijn.
    En dat vind ik met twee maten meten. Ik vind dat iedereen recht heeft op z'n mening, of dat nou voor of tegen is.

En DAT is mijn mening. ;)

20. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Wat een gezeik hier!! Iedereen mag toch lekker zelf weten wat je wil?? Ik heb het geprobeerd maar vond het ook snel wel prima!
    Al dat getob, als het totaal niet lukt en je mannetje snachts de hele nacht leg te schreeuwen van de honger!!

Bij de volgende begin ik er al niet meer aan. Dus ook een slecht moeder ;)
    Kan mij het ook allemaal schelen!

Deel Deze Pagina