Juist! Mijn mening ook al je ervoor kiest om geen bv te geven moet dat kunnen. ik lees regelmatig vrouwen in topics die even hun achtergrond laten weten en vervolgens redenen opnoemen waarom ze kv geven. soms is die info belangrijk om een goed beeld te krijgen, maar heb ook wel het idee dat ze zich gelijk zo moeten verdedigen als ze geen bv geven. het is niet erg als je kv geeft, je kindje word toch wel oud en wijs ik geef dan wel een combi bv en kv, vind de bv een hels karwij, beleef er ook echt geen plezier aan. zet met tegenzin door omdat ik erg last van allergien heb. ik moet van mezelf...en geef mezelf geen keuze.
Ja, maar het verschil is dat er aan BV vrouwen niet word gevraagd waarom ze niet de fles geven... haha, maar het gaat mijn persoonlijk ook niet om meningen van andere dames, wat ik gewoon erg storend vind is de niet toegankelijkheid van informatie e.d. omdat de regering dit nota bene allemaal verbied! Zelfs op de 9 maandenbeurs kun je geen info krijgen over FV... ja pas vanaf 6 maanden, het is dus meer dat ik daar wat in zou willen veranderen
Nee, bv mama's w0rdt gevraagd waar0m ze in vredesnaam nóg steeds de b0rst geven, want het is n0u t0ch echt wel een keer tijd v00r de fles
Er wordt over en weer een hoop (onbedoeld) gekwetst. Zo heb ik ooit de vergissing gemaakt het commentaar onder een youtube filmpje van een langvoedende moeder te bekijken. Nou toen voelde ik me wel even op mijn ziel getrapt. Volgens sommige mensen maak ik (en met mij alle langervoedende moeders) mij schuldig aan seksueel misbruik omdat ik mijn dochter nog bv geef. Het zou fijn zijn als we allemaal proberen zoveel mogelijk rekening met elkaar proberen te houden, zonder gelijk iemand die anders denkt de mond willen snoeren. Ik persoonlijk begrijp het niet dat iemand het niet wil proberen om bv te geven (uitzonderingen daargelaten), maar ik hoef het ook niet te begrijpen want of iemand nu kv of bv geeft heeft geen invloed op mijn welzijn of het welzijn van mijn kind. Net zoals mijn keuze om langer te voeden geen invloed heeft op het leven van iemand die kv geeft. Het enige waar ik echt van geschrokken ben is toen ik hoorde dat een moeder geen bv wilde geven omdat ze letterlijk een week na de bevalling al de hort op ging om zich laveloos te drinken. Maar ik denk dat dat in een heel andere categorie thuishoort.
Hoihoi, ik heb niet alle reacties gelezen, dus reageer gewoon even op je startpost (ik ben een BV-moeder trouwens ). Zonder weg te willen poetsen dat er idd echt wel borstvoedende moeders zijn die denigrerend doen over flesvoeding, wil ik toch ook even wat vraagtekens zetten bij je verhaal. Ik denk dat ik weet van wie de quote komt, en als dat klopt, komt die quote van een moeder die zelf BV en KV combineert... Misschien even goed om te weten. Ik verbaas me er vervolgens over dat jij als moeder die door omstandgheden KV hebt moeten gaan geven, je zo aangevallen voelt door iets wat -denk ik- helemaal niet over jou gaat...! Dat is iets wat ik hier op het forum echt aan de lopende band tegenkom, en daar zijn wij vrouwen erg goed in. Dus nogmaals: zonder weg te willen poetsen dat er ook vrouwen zijn die ECHT denigrerend doen, denk ik ook dat het goed is om dingen die niet over jou gaan, je ook gewoon niet aan te trekken. Verder: de vraag waarom je geen BV geeft is toch ook niet per definitie een aanval? Ik stel zelf die vraag vaak genoeg aan moeders die KV geven en dat is gewoon om een helder beeld van een situatie te krijgen. Juist dus om te voorkomen dat ik stiekem toch ga denken; o, hmm, die maakt zich er gemakkelijk van af... (niet dat dat mijn algemene beeld van KV is overigens). En.... besef dat WAT je ook doet, er ALTIJD mensen zijn die er op- of aanmerkingen op hebben. Mijn dochter krijgt, vanwege KMA en andere gezondheidsproblemen, nog steeds borstvoeding, (ze is dus 14,5 mnd). Je wilt niet weten wat voor blikken ik krijg van mensen. En weet je: dat zal me echt worst wezen! De mensen die belangrijk voor me zijn, begrijpen onze keuze en onze situatie en steunen ons. Daar gaat het om en ik kan er werkelijk waar niet warm of koud van worden wat de rest van de wereld er dan van vindt, (nouja, OK: op slechte dagen kan ik me ook wel eens flink aangevallen voelen, maar een beetje rust doet dan wel weer wonderen ). Dus probeer het ook gewoon langs je heen te laten glijden en maak niet van elke mug een olifant
O, hihi, ja, DAT zijn KV-moeders bij wie ik dus idd wel denk: Zo he, jij maakt je er gemakkelijk van af! Maar dat lijkt me bij TS vooral niet aan de orde, (want my goodness, je moet wel een enorme dosis doorzettingsvermogen hebben om het 3 weken vol te houden om te proberen de Bv toch te laten slagen!)
Aangezien de 9maandebeurs 1 groot commercieel gebeuren is, vind ik dat wel terecht. Het zou wel een onderwerp moeten zijn dat je VK met je bespreekt en je goede info over geeft, (zo hadden wij voor noodgevallen gewone KV in huis gehaald en hoorden we pas van de kraamhulp dat het hypo-allergeen moest zijn).
Van je af laten glijden.... Het is altijd vervelend als mensen opmerkingen maken over een keuze die jij hebt genomen, of je nou met 14 maanden "nog" bortsvoeding geeft of kiest om fv te geven omdat je geen hangtieten wil, ik noem maar wat. Mensen moeten zich met hun eigen zaken bemoeien. Ik zou NOOIT aan een moeder vragen waarom ze in hemelsnaam een kindje ouder dan puntjepuntje nog bv geeft, graag zou ik ook eens niet hoeven uitleggen waarom ik kv geef. Want je wil echt niet wéten wie dat allemaal aan mij heeft gevraagd, alsof je verdorie publiek bezit bent. Van je af laten glijden, nee, dat lukt me dan niet zo erg...
@rozemarijke: dat hele 'issue' van wie dat gezegd zou hebben en wat er gezegd is, waren we al over uitgepraat (ik en hanneke) maar even voor iedereen, ik heb mn zegje gedaan, heb iedereen haar mening gelezen en heb t me in eerste instantie misschien inderdaad TE persoonlijk aangetrokken maar heb daar inmiddels ook genoeg op gereageerd. ik heb genoeg gehad aan al jullie reacties! dank hiervoor!!! maar ik ben in dit topic wel een beetje uitgeschreven dus ben er vandoor! hoeft niet perse gesloten te worden want jullie mogen nog wel even door discussieeren maar... I'm out!!