Hallo allemaal, Gister had ik bij baby en dreumes een berichtje geplaatst omdat ik het idee had dat mijn zoontje miss ziek kon zijn. Hij wil de laatse 2 weken niet al zijn flessen meer, dus een aantal flessen gingen gepaart met kreunen/trappelen/fles uit de mond slaan en voeding laten staan. Nou heb ik vanochten het CB gebeld en zij had het idee dat hij een fles minder kan krijgen en dus gewoon vol zit van alle flessen. Tot nu toe was ons schema als volgt: 9.00 13.00 16.00 19.00 22.30 Nu kan ik de laaste fles laten vallen en die rond 20.00 gaan geven, maar moet ik dan het hele schema omgooien?? Hoe oud waren jullie kindjes toen ze naar 4 flessen gingen en hoe pakten jullie dit aan?? Sliepen ze alsnog gewoon de nachten door?? Ik weer er zijn al een hoop topics die hier over gaan, maar ik hoop dat iemand mij even kan helpen hiermee.....
toen wij over moesten gaan op 4 flessen, hebben we eerst geprobeert om de laatste fles eraf te halen.. maar Finn wordt er steeds voor wakker, en heeft hem naar mijn idee ook nog nodig om de nacht door te komen. Nu hebben we de fles van 19:00uur laten vallen. Hij krijgt nu een groot potje groente, en yogurt na, dus dat 'vervangt' nu de fles van 19:00. We gaan deze week beginnen om de fles van 22:00 uur steeds vroeger te geven.. Finn zn schema ziet er nu zo uit: 7:00 fles 180/6 09:30 fruit 11:00 fles 180/6 15:00 fles 180/6 17:30 potje groente v.a 6 mnd en yoghurt na 19:00naar bed 22:00 fles 210/7+ rijstebloem
Hoi Piemie, Ik zou de fles van 1600 naar 1700 doen en die van 1900 naar 2100 en aan die fles wat rijstenbloem oid toevoegen. Dan heb je een mooie schema om de 4 uur. Dit was ook mijn schema op die leeftijd en werkte hier erg goed. suc6 en ik hoop dat de flessen beter zullen gaan, niks ergers als dat je kindje niet lekker drinkt. Groetjes Kim
Wij gaven ons zoontje altijd om 0.00 nog een fles, maar we moesten hem uit een diepe slaap trekken op een gegeven moment. Dus toen hebben we hem laten liggen. In het begin kwam hij dan om 6.00 en dat werd steeds later en nu slaapt hij van 19.00 tot 9.00. In het begin gaf ik dan alsnog 5 flessen (5x150/5) maar ben toen de eerste fles 6 scheppen gaan geven en zo werden het vanzelf 4 flessen. Toen was hij ook 4 maanden geloof ik. Zijn schema ziet er nu zo uit: 9.00 fles 180/6 10.30 fruithap 12.00 fles 180/6 15.00 fles 180/6 16.30 groentehap 18.30 fles 180/6 Heb je het idee dat je zoontje meer op kan bij de eerste fles dan wat hij nu drinkt? Anders gewoon proberen. Je kan ook de fles van 22.00 laten vallen en kijken wat hij doet. Je komt er dan vanzelf wel achter wat hij doet en hoe verder.
Meiden!!!! Super bedankt voor de snelle reactie!! Ik moet wel zeggen dat hij voorlopig nog geen bijvoeding krijgt ivm eczeem. Hij heeft tot nu toe om 9.00 een fles van 180/6 op en net om 13.30 180/6. Ik ga nu idd om 17.00 en 20.30 proberen.... Maare nog even een vraag, als mannetje naar het KDV gaat 2x per week. Slaapt hij weinig tot niet. We halen hem om 18.30 op en voorheen ging hij na de fles van 19.00 die we dan wat eerder gaven lekker slapen. Moet ik hem nu dan gewoon in bed leggen zonder eten en 20.30/21.00 weer wakker maken?? Want dit gaat hij anders nooit redden, en als hij moe is ie hij niet echt een van de vrolijkste dus wakker houden gaat ook niet... Groetjes
nee ik zou hem dan idd wat eerder de fles geven en kijken of hij daarmee netjes de nacht doorkomt. Ik neem aan dat hij op de kdv dagen zijn fles smorgens ook eerder krijgt dus dat heft het evt probleem ook weer op. Ik probeer nu zoveel mogelijk de kdv tijden aan te houden zodat de overgang niet zo groot is voor mijn zoontje, gaat prima. groetjes Kim
Oja dan doe ik dat idd wel ja, pffff best lastig hoor af en toe... Maar bedankt voor het meedenken!!! Hier heb ik echt wat aan...
Daar klooi ik ook mee om.. ik lees hier mee.. De eerste fles zit als ik werk of vrij ben een verschil van anderhalf uur tussen ( werk is 6.15 fles, als ik vrij ben 7.30/8 uur)
Hoe ziet jouw schema er dan uit Annemarie?? 1 1/2 uur is idd een verschil... Ik begin om 9 uur met werken dus mijn zoontje krijgt dan een fles om 8 uur.
Linde krijgt hier ook maar 4 flessen: 8.00 13.00 17.00 20.00 Ze kreeg met 5 flessen dus ook nog een fles om 23.00 maar de laatste tijd als we haar wakker moesten maken was ze chagarijnig en dronk maar 30cc Ze was toen overigens 3,5 maand.
Nou gister ging het prima 21.00 de laastse fles en vanochtend moest ik hem om 8.00 weer wakker maken. Toen ik hem een fles gaf 180/6 liet hij weer 60 staan Das toch raar hij had 11 uur niet gedronken. Om 12.30 weer 60 laten staan!! Ik snap er niks van, ik heb gewerkt vandaag maar hij was ook erg onrustig vandaag volgens mijn moeder. Nou ga ik maar weer 5 flessen geven anders krijgt hij veel te weinig binnen. Waar kan het toch aan liggen?? Spong?? Hij is wel 19 weken dus het zou kunnen.....
Gewoon blijven proberen 4 hoor, qua leeftijd moet het echt wel kunnen. En sommige dagen hebben ze wat minder honger.. Het klinkt mij in ieder geval erg bekend in de oren, Zolang ze natte luiers houden is er weinig aan de hand hoor!
Misschien idd wel sprong en ook nog wennen misschien. Hier ook net over op 4 flessen, Ging eigenlijk meer vanzelf. Niels kreeg altijd fles om de 3 a 3,5 uur. Laatste tijd al wel vaker dat hij zich toch wat later meldde. De laatste fles was ongeveer om half 8 en dan slaapt hij door tot volgende ochtend en moeten we hem wakker maken. En afgelopen week op mijn vrije dag werd hij pas om half 9 wakker en toen dacht ik als ik vandaag nog weer 5 flessen moet gaan geven wordt het zo proppen dus bedacht ik maar eens proberen of hij 4 flessen wil. Maar hij dronk ook flessen niet leeg dus dacht ik ook, hij zal wel niet genoeg hebben maar hij is 's nachts niet wakker geworden. Volgende dag op kdv hadden ze hem ook maar 2 flesjes gegeven want hij vroeg ook niet om meer. Dus toen ik thuis kwam om 6 uur 4e fles gegeven en het was dus voor ons beetje afwachten of hij nog weer wakker werd voor 5e fles maar meneer heeft de hele nacht geslapen tot vanochtend 8 uur. Dus hij heeft het zelf eigenlijk aangegeven dat hij langere tijd er tussen kan hebben. En hij zit ook wel een beetje te klooien hoor met fles, beetje spelen. Soms niet leegdrinken maar hij is heel tevreden dus dan is het goed toch?
Wij hadden het schema: 8:00 - 11:00 - 15:00 - 19:30 - 23:00 en dat werd met 14 weken (na één week afbouwen): 8:00 - 11:30 - 15:00 - 19:30 Ik heb de eerste en laatste fles wat verhoogd en een paar weken later ging er rijstebloem in de laatste fles. Ging prima.
Mag ik aan jullie vragen welke hoeveelheid jullie je kindjes geven met 4 flessen? Ik ben vandaag bij het CB geweest en mag de laatste fles eraf gaan halen. Hij krijgt nu nog 5 flessen van 180+6. Geven jullie dan 4 flessen van 210+7 of 4 van 180+6? Mijn ventje krijgt verder nog geen bijvoeding o.i.d. Groetjes!