Borstvoeding kan miljoen levens redden

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Agter, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

2. Ons Kleintje

zucht

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat wordt bedoeld met een thuisgemaakt mengsel???

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Haha, ik zie mezelf al als 1 of andere alchemist in mijn keukentje allerlei brouwsels maken.
    Tsjongejongejonge.

5. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
  6. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    Hoop hormonen in dit topic:D Wat is er gebeurd met het mogen hebben van een eigen mening?? Iedere vrouw mag toch zelf kiezen wat zij de beste voeding vind voor haar kind??

Ik heb genoeg vriendinnen die kiezen voor kv, iets wat ik alleen zou doen als de bv niet zou kunnen maar het zijn nog steeds mijn vriendinnen en ik laat ze in hun waarde....;) zoals het (in mijn ogen) hoort:D

Share the love;)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dirksmama, dit is echt een verkeerde aanname. Omdat de meeste mensen zullen grijpen naar koemelk en dit slecht verdragen wordt door jonge darmpjes is dit al een probleem op zich. En nog veel erger: alle prematuren zouden het niet halen.. Je vergeet een flinke groep die het tegenwoordig wel haalt.. dankzij kunstvoeding! (op het gebied van voeding dan..)

8. Ons Kleintje

haha ja en dan exact de juiste ingredienten toevoegen, 5 duppels vitamine d, 3 mg calcium, 5 gram etc etc ben je zo een uur bezig met 1 flesje;)

9. Ons Kleintje

amen!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geen verkeerde aanname, hoe kom je daar nou bij?
    Bij bepaalde groepen, zoals bijvoorbeeld hardline anthroposofen was het heel lang gebruikelijk om zelf kunstvoeding te maken. En dat was veel werk, precies gedoe met hoeveelheden, temperaturen, verhoudingen, etc. In Nederland gebeurde het buiten die groepen nauwelijks, maar in andere landen zoals Amerika, Australie, maar ook Belgie (babeurre) is het veel langer gebruikelijk geweest. Uit onderzoek in de VS bleek dat er qua gezondheid geen verschil was of kinderen nou thuisgemaakte of commerciele kunstvoedingnkregen.

11. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik wou reageren maar ben een beetje in de war dus als er niet veel zinnigs uitkomt bij voorbaat sorry:p ik wou alleen vertellen dat het mij niet lukte ik maakte geen melk helemaal niets dus geen borstvoeding vond het jammer maar dan word het maar fv.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oké, dat is al wat duidelijker... Maar wat was je punt nou?

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In bepaalde groepen.. natuurlijk.. de bosjesmannen van Borneo zijn ook een bepaalde groep. Je weet heel goed dat dit misschien wel gedaan wordt maar zeker geen gewoon goed is en dat kunstvoeding een absolute life saver is..

En veel langer... dat is geweldig maar je hebt het hier over een heel kleine minderheid. Dat mag maar wees wel specifiek.. De bepaalde groep is misschien 0,1% van de wereldbevolking (en ik denk dat ik nog heeeeel ruim schat).. dus laten we het nou gewoon eens hebben over de mensen die we kennen.. je weet wel Henk & Ingrid :D

14. tulip

tulip Niet meer actief

pfff van borstvoeding in derde wereld landen gaat het nu over het zelf maken van flesvoeding. Ik ben blij dat mr friso dat voor mij doet en ik mis hier de -vind-ik-onzin-knop

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ho wacht... Ik wil mij hierbij even distantiëren van Henk en Ingrid. Die mensen ken ik niet. :p

Maareuh, het gaat überhaupt niet over westerse mensen, maar over dat borstvoeding een life-saver is in derdewereldlanden.

16. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik heb bij m'n eerste "maar" twee maanden borstvoeding gegeven. Na twee borstontstekingen achter elkaar had ik er genoeg van. Ik wilde zo graag de tweede langer voeden en dat is gelukt. Ik vind dat iedereen het voor zich moet weten hoe of wat. Maar waar ik wel een beetje kribbig van wordt is mensen die nog zwanger zijn en nu al zeggen, sorry, ik ga fv geven, ik heb ook nog een eigen leven (ja, ik ken ze). Je kunt het toch op z'n minst proberen vind ik. En dat eigen leven....tja, er verandert nou eenmaal nogal wat.

17. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Dit vind ik anders ook wel weer makkelijk gezegd. Waarom zou iemand die keuze niet mogen maken? Veel vriendinnen van mij maken deze keuze ook en ja, vaak omdat ze fv makkelijker vinden... Waarom Moet iedereen het proberen? Laat iedereen zijn eigen keuze hierin maken, daar is niets mis mee...

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Tsja ik weet nu al dat ik bij een 2e ook FV ga geven.

Wil niet nog een x die hel mee maken die ik van de eerste had.

En ga het ook niet proberen.

Slecht he :D

19. Bastet

Bastet Niet meer actief

+1!

En om even op het artikel terug te komen.
    Ja bv kan levens redden, maar wat dan na de bv periode?
    Wat gaan ze dan eten? In de ontwikkelingslanden bedoel ik.
    Kunnen die moeders nog meer kinderen verliezen omdat er geen eten is voor hun en de kinderen.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat moet iedereen toch lekker zelf weten, vind ook niet dat je het moet proberen wanneer je het totaal niet ziet zitten, dan gaat het toch niet werken.

Ik heb ook om die reden deze keer niet voor bv gekozen, inderdaad omdat ik een eigen leven heb waarbij nog 2 andere kindjes rond hupsen in huis. BV kost hier enorm veel moeite en vooral veel tijd, geen moment spijt van.

Deel Deze Pagina