Borstvoeding kan miljoen levens redden

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Agter, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    En jullie kunnen ook vragen hoe ik dingen bedoel in plaats van zo aanvallend te zijn. Veel geluk allemaal.

2. Purk

Purk Niet meer actief

Mmmm en waar zei ik iets over jou? Ik vroeg me af hoe je er bij kwam specifiek aan te halen dat ze ivf heeft gehad als extra reden om bv te geven. Nergens zeg ik iets over jou hoor

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Dat geef ik niet als reden, laat maar, kost me teveel energie om uit te leggen hoe ik het bedoel. En het is al zo warm :p

4. Purk

Purk Niet meer actief

Daar heb je gelijk in, never mind, waarschijnlijk is de conclusie dat we allemaal hetzefde vinden :D

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Precies, dat was ook mijn hele insteek....:)

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dit blijft een boeiend topic :D

Ik had de keuze fles/borst ook vooraf genomen, hier werd het borst. Had me daar goed op voorbereid met cursussen, informatie lezen en bevallingsplannen schrijven. Dus die keuze maakte ik niet na de geboorte van mijn zoontje pas.

7. Purk

Purk Niet meer actief

Het gekke is dat ik dus mijn hele leven heb gezegd: ik ga fv geven. Maar mijn zoontje was nog geen minuut oud, had in mijn buik wekenlang honger geleden en ik dacht: 'toch maar die borst, kan ik hem alsnog geven wat hij nodig heeft'. Helaas geen succes geworden door wel 20 redenen, maar zo zie je dat de situatie je soms totaal van je geloof kan gooien en van een fervente fv voorstander je kan veranderen in een bv mama

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh uiteraard, er zijn ook een hoop vrouwen die starten met bv en om welke (goede) reden dan ook toch fv gaan geven. Je maakt vooraf een keuze en die kan best wijzigen op het moment zelf.

Ik hoor eigenlijk nooit verhalen van vrouwen die tijdens de zwangerschap supergraag bv wilde geven en na een blik op hun pasgeboren kind toch maar kozen voor fv, wel andersom. Wel veel vrouwen die de bv erg tegen vinden vallen en toch fv gaan geven. Grappig. In welk hokje stop je die dan? ;)

Ik wilde 6 weken bv geven, toen 3 maanden, toen toch maar kolven op mijn werk tot 6 maanden, toen toch maar de vakantieperiode door tot 9 maanden en tja toen bleef die laatste voeding maar hangen he, tot die langzaam begon op te drogen en pijn ging doen door mijn zwangerschap. Zit je opeens aan 18 maanden, nou als je me dat 18 maanden geleden had verteld had ik gevraagd of je op je hoofd was gevallen. Je kunt de loop van dingen gewoon niet voorspellen :)

9. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    #349 zilvervosje, 17 aug 2012
    Laatst bewerkt: 17 aug 2012
    Ontopic: Oh, wacht even.... dus.... we moeten ons verdedigen over wél bv geven (immers de helft van NL schijnt zich eraan te storen en het is "helemaal niet gebruikelijk" om het aan te raden) én we moeten ons verdedigen over fv geven (immers, "niet bedoeld voor kindjes, wel voor luie moeders). Is er ook voeding waar we ons niet voor hoeven te verdedigen? :D

Gelukkig hebben nog 1000 andere topics waar elkaar over kunnen afkraken. Ik denk dat ik maar eens topic "kdv slecht voor ontwikkeling baby's" ga openen, naast een "thuisblijfmoeder stimuleert kinderen te weinig" topic. Hebben we weer wat te doen op het forum. ;) Misschien nog een "dure kleertjes zijn zielig" en een "mag ik mijn krijsbaby laten huilen" topic?

Offtopic:
    Volgens mij is het niet aan jou om dit soort "informatie" te geven. Ik kan me overigens voorstellen dat zij het met werk, IVF-verleden en drie kindjes druk genoeg heeft om zo nu en dan achter de tv te kruipen (doe ik met één kindje ook) en ik vind dat mannen ook verantwoordelijk zijn voor het huishouden.

10. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Hahahahaha... maar eehhhh... On topic ging volgens mij over dat bv levens kan redden in ontwikkelingslanden;)?
    Maar goed, daar gaat de discussie nu allang niet meer over dus heb je wel weer een punt:D

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hoe is dat on-topic?

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ha dames,

Het topic is helaas niet meer on topic, en wordt niet meer gebruikt waar hij voor geopend was.

Dit topic ga ik sluiten, omdat er behoorlijke discussies ontstaan.

Deel Deze Pagina