hallo! Mijn dochter is inmiddels ruim 10 maanden en ik geen nog steeds borstvoeding. Ik heb hier een aantal vragen over: Als een maand of 2 is zij op de opvang veel minder gaan drinken. Ze wil haar flessen niet meer leegdrinken (mm). Ik geef inmiddels maar 160 of 180ml mee en dit wordt verdeeld over 2 flesjes. Dt gaat net aan (soms wel soms niet) op. Zij is ongeveer 70 cm en 7,5 kg. Ze heeft nooit grote hoeveelheden gedronken. 150 ml is altijd de max geweest. dit is dan haar schema op de kdv dagen: 6.00 borstvoeding 9.00 fruit 11.00 80-90 ml borstvoeding 11.30 brood (dit varieert van 1/2 tot 1 1/2) 14.30 rw oid en thee 15.00 borstvoeding rond 18.30 eten wij warm. daarvoor krijgt ze vaak de borst als zij dit wil. 19-20 uur gaat ze naar bed en krijgt ze ook de borst en s nachts nog een keer. Ze drinkt veeeel water. wil dat niet vervangen door borstvoeding. Dit spuugt ze dan uit. Krijgt ze niet te weinig borstvoeding binnen op en kinderdagverblijf dag? Verder ben ik sinds deze week 1x per dag gaan kolven ipv 2. Ik had verwacht dat ik super volle borsten zou hebben, maar ik kolf dezelfde hoeveelheid als eerst. Kom dus eigenlijk een beetje te kort aan het einde van de dag. Dit los ik nu op door aan het einde van de dag nog even 5 a 10 min te kolven. Maar ik had gedacht dat ik de opbrengt groter zou zijn. Klopt dit wel, of gaat mijn productie gewoon achteruit? ( beetje warri verhaal misschien, hopelijk is het duidelijk) ter aanvulling: het borstvoedingsschema staat niet vast. Ze wordt nog altijd op verzoek gevoed! Ook 's nachts.
Hoi even vraagje: wat is rw? (je schrijft 14:30 rw oid en thee) Ik denk eigenlijk dat het prima gaat. Zeker omdat ze 's nachts nog drinkt, dat houdt heel vaak de voeding in stand! En is een heel waardevolle voeding. Kindjes regelen het vaak prima zelf op het kdv: en halen heus wel weer in bij mama. Over het kolven: misschien kun je tijdens 1 keer kolven je borsten meerdere keren stimuleren. Door wanneer je enkelzijdig kolft beide borsten 2 keer te kolven ipv alleen eerst rechts en dan links geef je extra stimulans voor je lichaam dat de melk in tact mag blijven. Kolf je dubbelzijdig, dan stop je even met kolven, masseert de borst kort (30 sec. kan al voldoende zijn) en zet de kolf nog eens aan. Wissel dit af gedurende de tijd die je normaal kolft (maximaal 3 maal opnieuw aanzetten) Je kunt inderdaad ook op een moment thuis extra kolven, of kolf wanneer je haar aan de andere borst voedt: 2 vliegen in 1 klap! Veel succes verder, blijf genieten! Heidi
Beste Heidi Dank voor je antwoord. Rw=rijstwafel Verder laat ik het dan zo. Ze groeit voldoende en eet verder goed.