Borstvoeding kleding en lekken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Baileyy, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Na de eerste tijd alleen maar yoggingbroeken en hemdjes gedragen te hebben met doekjes erin tegen t lekken. Wordt t nu tijd om de deur uit te gaan. Maar jeetje wat draag je dan wat handig is met borstvoeding?
    En wat doe je aan dat lekken? Ik heb nu van die Nuby borstcompressen, maar die blijven niet lang plakken door t voeden, verfrommelen en zijn dus niet zo praktisch met het voeden.
    Qua kleding heb ik een borstvoedingsshirt gekocht vd prenatal. Maar nu in gebruik is die toch te strak met voeden.

Hoe doen jullie dit? Wat een gedoe om zo de deur uit te gaan en toch bv te kunnen geven..

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij de H&M schijnen te van die hempjes te hebben.Ik ben er ook naar op zoek want die hele verkleedpartijen zijn ook niet prettig.

Misschien dat iemand anders nog een idee heeft.

Gr.

3. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik gebruikte natusan compressen die waren het prettigst.
    Verder had ik bv kleding van de h&m
    1 voedings top en 2 soort van bh hempjes. Dan kon je je shirt omhoog doen maar heb je niet je hele lijf bloot.
    Hier een foto van zo'n hempje.

Bijgevoegde bestanden:

4. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Gewoon zoogcompressen van de AH hier, na elke voeding verwisselen.
    Verder draag ik altijd een voedingsbh en een simpel hemdje van de hema, met er overheen een shirt of vestje. Shirt omhoog, hemdje omlaag... Klaar!

5. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ik deed hetzelfde als Eefje85. Dat is het makkelijkst en goedkoopst, want je hoeft (behalve een voedingsbh) geen aparte kleding te kopen. Ik had geen voedingstopjes en heb ze ook niet gemist.
    De zoogcompressen kocht ik bij de kruidvat. Nadeel was wel dat je ze zag zitten onder een strak topje, dus daar moet je wel rekening mee houden.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.168
    10.676
    113
    Een voedingsbeha is wel een aanrader, met zoogcompressen, ik heb t liefst die van kruidvat die geen plakker hebben. Je komt verder met je eigen garderobe dan je denkt! Ik draag vaak een shirtje met een vest, of iets met een heel wijde hals over een ondershirtje: laagje omlaag, laagje omhoog. Je kind bedekt de voorkant van je buik als je een vest aan hebt. De eerste tijd gebruikte ik nog een sjaal, nu soms de hydrofiel of spuugdoekjes maar net zo vaak kan ik zonder extra doeken discreet voeden. En buiten is er vaak ook nog de draagdoek.

7. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik vind die hemdjes van H&M fijn om in te slapen, daar kun je zoogcompressen in doen en dan hoef je geen bh aan 's nachts. Ik plak de zoogcompressen niet vast trouwens, stop ze in mijn voedingsbh en als ik ga voeden haal ik het er even uit.

8. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Bedankt voor de tips! Gisteren m'n vriend naar de H&M gestuurd. Bleek dat ze geen borstvoedingsdingen hebben.. Straks even online kijken anders maar.

De voedingsbh's van de Hema zijn bij mij te klein.

Hemdje omhoog vind ik zo'n gedoe. Zo bloot toch?. Doe ik boven in bed wel, maar niet met anderen erbij. Daarom vroeg ik me af hoe anderen dit dan doen?
    Jurkjes droeg ik veel? Maar dat wordt dus ook niks meer. Ik vind t best een gedoe eerlijk gezegd. Misschien over een paar weken niet meer hoor ;)

Draagdoek heb ik niet.

Zoogcompressen gekocht zonder plakding. Gaat beter ja! Goede top! Toch zie je ze wel goed zitten helaas.

9. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ook ik doe het met hemdjes. Ik vind het wel heel fijn en dat bloot daar ben ik inmiddels vanaf hahaha! Anders leg ik een doek over het ventje heen.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Hemdje onder je shirt en dan shirt omhoog en hemdje naar beneden, dan zie je dus niets en je blijft lekker warm. Hier verder geen ervaringen met zoogcompressen, want bijna nooit gelekt.

11. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik alleen dingen met een mooie diepe hals :)

@zoogcompressen: lilypadz al eens bekeken? Als je heel erg lekt werkt het niet, maar een beetje houden ze goed tegen, ze drukken je tepel net een beetje dicht. Schuren/broeien ook niet zo. Enige niet zichbare mi.

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.168
    10.676
    113
    Dubbel

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.168
    10.676
    113
    Dubbel

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.168
    10.676
    113
    Ik heb voorgevormde voedingsbeha's van de h&m, daar zie je de zoogcompressen niet doorheen hoor! Niet dat t verder perse aanraders zijn, mijn oude mooie beugelbeha's worden gemist!

Jurkjes zijn inderdaad effe niet handig, tenzij je ze naar beneden kan trekken... Een leuk wikkeljurkje bijvoorbeeld werkt dan weer best. Ik vind nu met het koude weer mijn dikke truien met grote kraag ook niet alles, je zit echt met een bult stof onder je kin.

15. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier de bh's van de action. De comfort bra ofzoiets.. Zijn superfijn!! Met name s'nachts.. Is n soort ahh bra..

Daarover n hempje, en dan n shirt met heel diepe V hals. Idd, shirt omlaag, hempje en bh omhoog en voeden maar...

Alleen heb ik dus dat wanneer ze aan borst 1 drinkt, nummer 2 als n gek begint te lekken.. Voel ook echt die toeschiet reflex in borst 2, en moet voor het voeden n 2x dubbelgevouwen spuugdoekje al bij borst 2 in m'n bh doen, anders word alles nat.... Heb de compressen van Avent die je uit kan wassen, maar die zijn hier niet zo geschikt voor....

16. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik draag een voedingsbh en een voedingshirt wat goed te doen is. De Natusan zoogcompressen vind ik erg fijn in gebruik, blijft goed plakken aan de binnenkant van de bh, wel moet je erop letten dat de zoogcompressen na het voeden aan je tepel kunnen blijven plakken door de melk. Hiervoor kun je bepathen gebruiken.

Deel Deze Pagina