borstvoeding kletspraat

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door maartje84, 14 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Ona, herkenbaar hoor! Merkte dat ik het hier ook snel op haar allergieen gooide... stom, want ik hoef mezelf niet te verdedigen en de 2e zal straks ook 2 jaar borstvoeding krijgen mits de kleine meewerkt ;) ongeacht allergieën of niet.
    Na verloop van tijd vragen mensen er niet meer na. Een hele enkele nog en die vinden het stiekum wel cool haha.

2. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Heey wat een leuk topic!

Wauw Maartje wat een enorme voorraad heb je in de vriezer!

@Red Wat jammer dat jullie richting het einde van de voedingsperiode gaan. Maar je hebt het maar mooi gedaan! En dat met een dieet. Een dik compliment waard!

Nijn (bijna 20 mnd) is ziek. Ze hoest, niest, snottert en heeft koorts. Ze vraagt nu wat vaker om een slokje en gisteravond viel ze zelf na 1 borst in slaap. Ze slaapt vrijwel nooit meer aan de borst dus het was echt genieten <3

3. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    goedemorgen meiden!
    Hier een heerlijke nacht gehad, ze heeft van 21uur tot 5:40 doorgeslapen!!! onvoorstelbaar! ze wilde vanmorgen zelfs maar 1 borst, met als gevolg dat mn rechterborst om 8:30 op springen stond!!! haha :D
    gelukkig werd ze wakker en heb haar snel weer aangelegd! wat een opluchting!

@Loki, kan me heel goed voorstellen dat het erg tegenstrijdig voelt! maar wat is tandemen trouwens?

@Maartje, wow harstikke super joh!!! hoe vries jij de boel in trouwens?

@red, je hoeft jezelf zeker niet te verdedigen!ik vind het hartstikke knap dat je het zo lang volhoudt!! vraagje trouwen, wordt je nooit gebeten?

@dinges, wat zielig dat Nijn ziek is!! fijn dat ze nog bij je kan drinken! Geniet van die momenten!! heerlijk toch!

xxx

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Maar als je al zolang borstvoeding geeft, is het (voor mij althans) geen kwestie meer van volhouden. of ervaar jij dat niet zo, Red? Ik vond de eerste maanden heel zwaar (spruw, borstontstekingen, kind in ziekenhuis met lange nasleep van zwakte waardoor hij moeilijk kon drinken en mijn lichamelijke gesteldheid) maar na een tijdje is het een peuleschil. Klik, flots, hop, bh los, borst eruit, kind eraan. Makkelijker kan echt niet! :D

Ik weet trouwens niet hoe vaak mijn zoontje dronk. Wij hebben geen schema's ofzo. Oh tandemen (het voeden van 2 of meer kinderen) lijkt me wel leuk, maar niet noodzakelijk. En omdat ik de eerste tijd pittig vind, denk ik dat ik liever alleen aan de jongste borstvoeding wil geven. Mijn zoontje is dan al bijna 4 he, ik vind het mooi geweest.

Ha Poemelke, blij dat ze doorslaapt, maar die plofborst dan he, oei :D

Ach beterschap voor Nijn, fijn dat ze troost vindt bij de borst he :)

Oef ik word opeens vreselijk misselijk, grrr die hormonen :( Ga even op de bank liggen. Doei!

5. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Bedoel ook eigenlijk meer dat het knap is dat je het al zo lang doet! ik ken veel vrouwen die na een slag of stoot opgaven... jammer altijd.
    Hier is het in het begin ook wat moeilijk geweest, maar 3 weekjes, waar heb je het dan over... ik heb wel doorgezet, en nu is het ook een peulenschil!
    Tja en qua volhouden, ik ben zelf niet zo makkelijk met in het openbaar voeden, dus ik merk soms wel dat het me beperkt in mijn doen en laten, maar toch wil ik nog volhouden, ik denk alleen vanwege mijn sociale leven dat ik straks wat makkelijker moet worden in het geven vd fles.

Ja doorslapen, haha zal wel een toevalstreffer zijn denk ik! vind het niet erg als ze snachts komt, ze glimlacht altijd zo vrolijk, dan ben je snel vergeten dat het midden in de nacht is. Ik schrok zelfs vanmorgen, dacht even er was iets mis...!:p

xxx

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.866
    113
    @poemelke: ja, maar ik vind langer voeden juist makkelijker. Op een gegeven moment vroeg mijn dochtertje ook niet zo vaak meer om borstvoeding en dan hoef je ook minder vaak in het openbaar te voeden etc. Ik vond ook het zeker geen volhouden. Alleen de eerste weken/maanden waren hier best pittig.

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Maartje:
    Hihi verslavend he, die vriezer volgooien!! Mummel had vorige maand nog 2 lades en een halve vrieskist in beslag met melk en fruit/groente hapjes ;). Nu zie ik de voorraad (ruim 6 liter :$) met de dag slinken en dat doet best wel pijn, eigenlijk :(

Dinges:
    Heerlijk dat ze zo hun troost vinden als ze ziek zijn. De borst geeft dan zoveel meer dan een flesje...

Poemelke:
    Tandemen is inderdaad het voeden van meerdere kindjes. Dus zodra je weer een baby hebt je oudere kindje ook nog de borst geven.

@ Voedingen:
    De eerste 6 weken hadden we zo'n 8 voedingen per dag (en savonds vaak clusteren).
    van 6 weken tot 3 maanden 6 a 7
    3-6 maanden 5 voedingen (6.30/11.00/15.30/19.00/22.00)
    6+ maanden 4 voedingen (6.30/11.00/15.30/19.00)
    We 'mogen' nu terug naar 3 maar dat zie ik echt nog niet lukken, ookal eet ze een flinke fruithap, 1,5/2 boterhammen en savonds een portie groente/aardappels. Ach, ze is ook maar een smalletje dus ik vind het prima :).

@ Volhouden:
    Hier is eigenlijk alles over rozen gegaan, behalve dat ze de eerste weken nogal last had van opkomende voeding (reflux) en ik toen bij het huilen aanlegde maar hier de opkomende voeding enkel erger door werd omdat ze al afgeladen vol zat ;).
    Verder ging het hier super, ondanks een geplande keizersnede (kwam wel pas dag 5 echt op gang maar het zkh heeft me ook niets geholpen, niemand die even zei dat ik ook extra zou kunnen kolven, ofzo...). Geen kloven, nagenoeg geen stuwing, geen ontstekingen enz. Maar ookal zou het wat meer tegen gezeten hebben; opgeven had ik echt niet zomaar gedaan!!

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Heb trouwens met 3 maanden een fotoshoot laten doen en hierbij ook een borstvoedingsfoto laten maken. Ben er zó blij mee.... Vind het echt zo'n geweldig iets *nooit verwacht vantevoren*.

9. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Wow :$, wat een prachtige foto!!!!! :D:D

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Dank je :D

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi allemaal,

Zo, wij liggen op de bank. Mn meisje is net aan de borst in slaap gevallen en ik had haar zachtjes wat meer rechtop getild en ze snurkt nu heerlijk verder terwijl ik op mn laptop typ. Ben vandaag met een buurvrouw naar de Ikea geweest, hebben daar ruim 3 uur rondgelopen/in het restaurant gezeten. Nu staat de Ikea kinderstoel klaar aan tafel om gebruikt te worden hihi. We zijn trouwens ook nog van plan om de Stokke kinderstoel te gaan kopen, voor de mooi haha maar ik wilde die van de Ikea voor het makkelijke. Kan ook makkelijk zomers mee naar buiten en ook als we op visite gaan kan ie makkelijk mee. En dat voor 15 euro. Dan komt die (veel te ;)) dure Stokke kinderstoel maar eens in een maand waarin mn auto niet voor de APK weg moet ;)
    Ik heb mn dochter de hele tijd lekker in de draagdoek gehad. Zo fijn, zo dicht bij elkaar… *zwijmel*

Vlinder84, hihi jij hebt lang gevoed!! Hoe gaaf zeg!! Minder gaaf is blijkbaar het ‘droogvoeden’. Au!! Je schrijft dat je nu het voeden niet zo mist. Komt dat misschien door de wetenschap dat je straks weer mag??
    ‘Goed gedaan borstje…’ Hoe lief!!! :)
    @volhouden: ik vind nu met 6 maanden het ook niet een kwestie van volhouden ;) Gisteren hebben mn s-o 6 uurtjes opgepast en heb toen niet eens gekolfd. Mn borsten stonden wel op knappen toen ik mn dochter weer kwam halen, maar ik denk dat naar de Etos lopen om kunstmelk te kopen meer energie kost dan om mn shirt om hoog te hijsen ;)
    Misselijkheid weer weg? Heb je er erg ‘last’ van?
    Ik moest ivm vruchtbaarheidsproblemen Prednison slikken t/m 25 weken en laat 1 van de bijwerkingen van Prednison zijn dat je niet echt misselijk word :)

Red88, kolven bij kraamgezinnen…Gaat dat altijd goed of loop je wel eens tegen van die typische ik ben geen koe-gezinnen?’ Oftewel van die anti-borstvoeding mensen? Of ben je dat nog nooit tegengekomen?? ;)

Poemelke, wat goed van het doorslapen!! Heerlijk hoor! Kolf je dan ’s avonds eerst ook voor dat je gaat slapen zodat je een voorraadje aanlegd? Ik durfde dat eerst steeds niet, was bang dat ze dan na een half uurtje dat ik klaar was met kolven weer wilde drinken, maar inmiddels doe ik dat lekker wel ;)
    Las trouwens dat jij nog ongeveer 6 weken verlof hebt. Lekker dar je nog zo’n poosje hebt. Maar lees ook in jouw onderschrift dat je kindje 5 week te vroeg is gekomen. Was je toen al met verlof of had je nog echt 16 week vanaf je bevalling?
    Waarom is je kindje eigenlijk eerder gekomen? Ben je ingeleid omdat je kindje het niet meer goed in je buik deed of is de bevalling spontaan begonnen?
    De hoeveelheid voedingen hangt erg per kindje af. Vergeleken met mijn dochter is 5 voedingen weinig ;) maar misschien drinkt jouw kindje gewoon meer per keer? Mijn dochter drinkt niet zo veel per keer, dus logisch dat ze ook vaak komt. Kindje van een vriendin is even oud als mijn dochter. Die drinkt zo’n 200 cc per keer! Meer dan het dubbele vergeleken met mijn dochter, maar hij komt ook niet vaak.
    Met 2 maand was mijn dochter trouwens 5540 gram en 57 cm (en was 2 week te vroeg). Kun je vergelijken als je het leuk vind ;)
    Ik vroor eerst mijn melk in zakjes van Medela in. Alleen die dingen zijn zo duur! 20 stuks voor 15 euro. Nu heb ik ook zakjes van Vaculess (100 voor 5 euro). Daar moeten alleen wel klemmen op en die zakjes zijn niet zo heel sterk gesealed vergeleken met die van Medela. Daarom vries ik die zakjes in terwijl de zakjes in een bakje hangen zodat niet alles onder de melk komt als de boel lekt ;)
    Verder heb ik van de week wat ijsblokjes in een ijsblokjes houder gemaakt. Die blokjes zitten nu in een leeg bakje van de chinees ;)
    Eigenlijk wilde ik alleen zakjes gebruiken waar van ik zeker wist dat er geen weekmakers in zitten, maar de kosten reizen echt de pan uit met die Medela zakjes en toen ik laatst 100 cc melk op het aanrecht morste doordat een Vaculess zakje knapte wilde ik toch eens ijsblokjes probren.
    Ik las trouwens dat je aan Redd vroeg of ze nooit gebeten werd. Ik ben wel een poosje gebeten door mn dochter (een pijn!). Ze heeft vanaf 5 maand twee tanden en ze is dan net een kleine piranha!! Gelukkig heb ik het haar redelijk kunnen afleren, want gelukkig wordt je er niet van als je tepels er half afgevreten worden ;)

Mauzelino, wat is jouw kleintje nog jong en dan nu al zo goed doorslapen. Lekker, helemaal als je nu weer moet werken! Hoe is je eerste werkdag vandaag gegaan? Is het gelukt met kolven? En met kindje missen?? ;)

Hanneke, waarom zou je hier niet mogen reageren?? ;) Heb je nooit borstvoeding gegeven of ben je niet van plan om het binnenkort te gaan doen?? Ben wel benieuwd!! ;)

Ona71, ik herken het wel dat je schrijft dat het voor jou geen moeilijke keuze was. Voor mij ook niet. Ik wil(de) gewoon het allerbeste voor mn kindje en heb daar alles voor over. De keuze voor borstvoeding was dus ook snel gemaakt. Kunstvoeding is gewoon nooit een optie geweest. De meeste mensen reageren wel heel leuk op het feit dat ik zelf voed, maar ja: dochterlief is ook pas 6.5 maand. Misschien dat mensen anders gaan reageren als ze wat ouder zal zijn? En die mensen die nu al vreemd reageren op het zelf voeden, ach dat soort lui neem ik gewoon niet serieus ;)
    Waar ik mij wel vaak aan irriteer zijn bepaalde kunstvoedingsmama’s in mijn omgeving die als ze mij zien voeden dat ze dan gaan lopen kletsen dat ze ‘het ook wel hadden gewild, maar niets hadden’. Ik ga me dan bijna schuldig voelen dat bij mij de melk wel loopt. Maar ja, verder… Ik kan mij niet zo goed voorstellen dat die 2% van de wereldbevolking allemaal rondom mij gehuisvest zijn. Iedereen moet het voor zichzelf weten, maar het irriteert me gewoon, omdat met de juiste informatie slechts 2 % echt zou hoeven te zeggen dat ze geen voeding hadden ;) Als mensen niet willen voeden, zeg dat dan gewoon en ga niet zeggen dat ‘als ze wel melk hadden gehad, dat ze dan net als mij gevoed hadden’. ;) Als je wilt voeden, moet je er je best voor doen en als je geen 350 kilo wilt wegen, moet je niet meer eten dan wat je lichaam nodig heeft/verbruikt. Krijg er namelijk een beetje hetzelfde gevoel bij als mensen die rond de 350 kilo wegen, niet aan sport/beweging doen en dan zeggen: ja, ik eet alleen gezonde dingen en helemaal niet veel maar mn stofwisseling is zo langzaam’. ;) Maar oke, dit soort dingen mag je eigenlijk niet hard op zeggen ;)
    (Zei ik terwijl mn mond volgestouwd is met Ferroro Rocher chocolaatjes ;))
    &#8195;
    Suus1983, wat leuk dat je ruim 2 jaar hebt gevoed en straks weer mag!! Maf eigenlijk dat het tegenwoordig zo normaal is om geen borstvoeding te geven dat vele mensen niet eens weten dat je na een jaar ook nog prima kunt voeden.

Tupp, een reuinie toer hihi

Loki, tuurlijk mag jij ook meekletsen!! ;)
    Het aantal voedingen wat je kindje per dag mag geldt alleen voor kunstvoeding he! Dus als jij nog vaker dan 3 keer wilt voeden… ;) Maar ik lees ook dat je het kolven wel een beetje zat bent, dus snap het wel dat je dan naar dat soort richtlijnen gaat kijken. Ik vind het kolven ook met de keer irritanter worden. Ik doe het met alle liefde voor mn dochter, maar leuk is anders. Vind het trouwens grappig dat je zegt dat jij jezelf er niet zo het type voor vindt om te tandemen. Hhi, ik heb er ook een plaatje van in mn hoofd van een vrouw met geitenwollensokken in haar verantwoorde sandalen :p en toch… Toch lijkt het me ook heel gaaf. Alleen door de naam en ‘hoe het algemeen bekend staat’ lijkt het me toch een beetje niet mijn ding. Al lijkt het me wel gaaf (lekker vaag hé ;)) Het lijkt me trouwens wel lastig: als je 1 kindje voedt weet je zeker dat je kindje voldoende binnen krijgt. Het lijkt me dat met 2 het ook wel los loopt, maar toch wel ff meer denkwerk dan ‘gewoon dom aanleggen’ zoals ik nu doe ;)
    Lijkt me idd niet leuk als je je voorraad zo ziet slinken. Ik kwam eerst ook maar niet over de 3 liter heen en dat wilde ik wel zo graag haha ;) Dat vond ik al niet zo heel tof, terwijl dat nog niet eens slinken was. Hoeveel vriezermelk geef jij nu per dag?
    Wat een onwijs mooie foto heb jij laten maken!! *wil ik ook!!* :D

Dinges84 (mooi bouwjaar :p) Zielig dat Nijn wat ziekjes is, maar hoe fijn dat ze dan lekker bij jou kan drinken!! :) Ik kan ook zo genieten van dat mijn meisje aan mn borst in slaap valt. Manlief vind het dan echt tijd om haar in haar eigen bedje te stoppen, maar ik vind het zo genieten haha. Mooie foto trouwens ook!!

Zooo! Trots op mezelf!! Op iedereen uitgebreid gereageerd!! En dochterlief inmiddels voor de tweede keer aangelegd want ze begon weer te huilen ;) Ze is nu aan het ‘slaapdrinken’ zoals ik dat zelf noem. Ze slaapt, maar neemt ook zo nu en dan een slokje :D
    Ik vind het zo’n voorrecht om haar te hebben… :)

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn grote maar vaak oh zo kleine peuterpuber gaat zijn slaapjes soms overslaan 's middags. Ik voed hem voor het slapen altijd op mijn bed. Nu zaten wij op de bank tv te kijken, hij deed mijn shirt omhoog en wou even lekker 'boesje' drinken. Een kwartier lang was hij even helemaal van de wereld! Ach, zo heerlijk! Prietpraat genoeg?:D

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

:D

Ja hoor!! Klinkt heerlijk!! :D

14. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Hoii meiden, Ik zou hier ook graag meeschrijven lijkt me erg gezellig !

Op dit moment krijgt mijn ventje zn eerste tandjes en dat zijn 2 bovenhoektandjes.

Ik ben zooo blij dat ik borstvoeding geef hij is ontroostbaar soms. Heb nu drupjes van VSM en DEntinox om er op te smeren maar het helpt maar weinig het enige wat helpt is drinken.

Ik ga vanavond even bijlezen eerste even eten.

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Welkom Cos!! :)
    Fijn dat de borst zo'n goede troost is hé!!

Vergat ik net gewoon nog iets te zeggen: Vandaag op een parkeerterrein bij een benzinepomp gevoed. Mn dochter was ontroostbaar en ik wilde haar niet eerst nog een half uur laten schreeuwen. Ik dus mn dochter van de achterbank geplukt en achter het stuur kan voeden. Stond er een 1 of andere debiel (een kerel duhh) op het stoepje ernaast aan het bellen en die ging door zn knieën om ff goed naar binnen te kunnen loeren. Had het niet eens door maar mn buuf ging ff breed uit zitten zodat hij niets meer zag. En wat deed die kerel? Deed twee stappen opzij en ging opnieuw door zn knieën en naar binnen loeren. Nou ja zeg! Mijn borsten kunnen in een strak shirtje een lusobject zijn (zeker als ze propvol met melk zitten haha, maar zodra ze ontbloot worden en er een kindje aan hangt... Bijzonder dat iemand dat dan nog geil kan vinden.

Maar ach, maak me er verder niet druk over, heeft die man in ieder geval wat om aan te denken als hij vanavond zich verveeld en in bed ligt ;)

Blehhh

16. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Maartje:
    Jeetje wat een megapost :D

Zie dat jij ook vaculess zakjes gebruikt? Ik heb dat wiel helaas nu pas uitgevonden na 8 maanden ijsblokzakjes/bakjes gebruikt te hebben. Vind het jammer dat ik deze niet eerder kende, lijkt me ook een hoop minder ellende zo met complete porties ipv steeds die glibberige, vette klontjes uitdrukken en ijskoude handen krijgen!
    Hoe bevielen jou die zakjes? Vaak lekkage? (want dat is natuurlijk super zonde en not done ;)).

Haha ja zoals jij over tandemen denkt, denk ik er ook over... Van de ene kant echt een soort zwijmel iets maar van de andere kant, je wordt dan wel écht raar aangekeken denk ik! Zoiezo het over een jaar heen voeden.. Als het allemaal wat meer geaccepteerd/gestimuleerd zou worden denk ik zeker dat ik bij die groep ging horen. Helaas hoor ik weinig anders om mee heen dan 'dat dat raar is'. Dat motiveert ook zo lekker, om jezelf steeds te moeten verdedigen waarom het juist wél goed is! Nouja voorlopig zijn we nog niet zo ver dus we zien wel..

Het kolven voor ik ging werken vond ik geen enkel probleem, echter het kolven op mijn werk staat me tegen. Ik kolf 3x daags om 2 voedingen te kunnen geven en dat doe ik in mijn 2 koffiepauzes (+beetje extra tijd) en mijn lunchpauze. Zit dus altijd alleen, als ik thuis kom nog alles afwassen, steriliseren, klaar zetten voor de volgende dag, invriezen, ontdooien. Ben dat echt wel zat, eigenlijk... Nog een weekje of 3 :D.

Ik gaf sinds een maand of 4,5 2x 210cc mee, dit ging ook nagenoeg altijd op (al weet ik zeker dat ze dat bij mij niet meer drinkt, dat heb ik nog niet meer met 3x kolven sinds ze bijvoeding heeft maar ik denk dat de fles gewoon hendig wegdrinkt...)!
    Nu ze brood krijgt heb ik de middag fles 180cc gemaakt. Naast de 4 voedingen krijgt ze nog zo'n 150gr fruit sochtends, 1 a 1,5 snee brood smiddags (+ diksap) en savonds 130/150 gram groente/aardappelen (al weigert ze nu al een paar dagen dr avondeten :s) met griekse joghurt na. Dus leek me wel zat, hihi.
    Hoop dat als ze dadelijk kv krijgt overdag ipv de 2 voedingen dat dat er 1 wordt, gewoon bij de broodmaaltijd. Heb af en toe het idee dat ik enkel aan het eten geven ben ;):p.

84' is inderdaad een goed bouwjaar, op enkele dagen na behoor ik ook nog tot dat jaar ;)

Zogelukkig:
    Oh heerlijk als ze zo even tegen je aan in slaap vallen!

Cos:
    Welkom! Ik vind de borstvoeding ook super fijn als troost. We gebruiken het niet heel vaak (ik zeg eerlijk dat ik nogal van de schema's ben en niet voedt op verzoek) maar als ze zich ziekig voelt of na entingen dan mag ze tutteren wanneer ze wil en dan genieten we daar beide van!

Zo, even vriendlief en dochterlief in de douche zetten, avond-tietje en dan mummel naar bed (en mama gtst kijken en strijken...) :D

17. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zooo wat een gezellige boel hier zeg! :D

Nou ben ik er ook eindelijk aan toe om even weer te kletsen... Pfoeh wat een dag... Ben helemaal gaar nu, lampje uit...

Het was dus mijn eerste werkdag vandaag na 4,5 maand verlof. Onze zoon heeft het doorslapen tot half 6 vandaag helaas niet volgehouden, om half 5 werd hij niet meer stil! Dus ik er uit, en lag er om 5.10 weer, om vervolgens om 06.15 de wekker alweer te horen. Nouja is niet anders, vind het ook niet erg hoor!

Maar het was dus een erg drukke dag, veel cliënten op de route waar ik lang bezig was. Heb om 07.00 thuis nog gekolfd (de eerste cliënt om 7u viel uit dus hoefde pas om 8u beginnen) en om half 11 bij een cliënt thuis omdat ik daar toch even moest wachten. Vond het wel een beetje vervelend om daar te kolven maar het kwam gewoon even goed uit en mevrouw vond het geen probleem gelukkig. En zo vloog die eerste dag weer voorbij!!! Morgen alleen nog een ochtenddienst en dan de rest van de week weer vrij... Ben ik ook wel weer aan toe om uit te rusten, haha!

@ Poemelke: zoo wat een lekkere nacht heb jij gehad zeg! Ben stiekem wel erg jaloers hoor!!! ;) Maar wat voor tijden heb jij nu zo ongeveer dan als ik vragen mag? Brendan krijgt borstvoeding om 18u en om 22u nog (maak ik hem voor wakker), en ook nog 6x per dag dus. Maar zoals het vandaag ging (papa heeft super opgepast!!!) had ie het misschien ook wel met een voeding minder gered. Hij is vaak om 22u ook niet meteen wakker te krijgen, maar als ik hem niet wakker maak kan ik er gegarandeerd 's nachts weer uit.

@ Maartje84: dat was zeker een megapost zeg! Wel heerlijk hoor, zo met je kindje op schoot en achter de laptop. En ik moest even aan die gluurder denken van bij de pomp... zal ie het leuk hebben nu met zijn gedachten van jouw borstvoedingsmomentje in de auto??? :D

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mauzelino:
    Eerste dagje werken dat zal wel even zwaar vallen!! Vond je het moeilijk om je kleine te missen? Dat papa thuis was scheeld wel veel natuurlijk. Niet weg hoeven brengen is al een hele andere situatie!!

Kolven zo bij de een en de ander zal wel even wennen zijn! Ik moest afgelopen week ook op een ander kolven en dan voel ik me toch wat minder prettig. Maar ach, denk als je dat altijd een beetje zo in moet plannen dat dat ook wel went, toch?

Maartje:
    Dat lekker computeren als je kleine bij je ligt/drinkt dat is hier echt niet meer mogelijk. Ze vind de laptop fantastisch en slaat er dus ook op dat het een lieve lust is :D.
    Ook het fijne in slaap vallen tegen me aan is zo goed als over :(. Sinds ze goed in haar bedje slaapt heeft ze vaste eettijden en ook de slaaptijden zijn sinds een maandje of 2/3 zo goed als vast. Opzich heel prettig (dat mamma ook haar handen zo nu en dan even vrij heeft :D) maar dat heerlijk samen om de bank knuffelen met een slapend kindje mis ik wel :(
    Had haar laatst nog ene keer heel sneaky uit bed getild om half 10 savonds (was toch nog van plan een verplichte voeding te geven omdat ze wat weinig gegeten had om 19.00) en toen heeft ze heerlijk een uur op mijn buik liggen slapen lekker samen op bed. Dat had ik echt even nodig :D *Krijgt er weer zin in* :)

19. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Ah meiden, goedenavond!
    Maartje tjemig wat een post! Wat leuk!:D

Hier ook net avond-tietje gehad!(wat een ontzettend leuk woord, die houden we erin!!!) ze lig nu lekker op bed! Ze heeft haar handje gevonden, is nog druk aan de sabbel! Zal zo wel in slaap vallen.
    Hebben jullie kindjes een speentje trouwens?
    Kleine meid niet, ze spuugt m uit. Duimpje vind ze nog niet, wel een tutdoekje die heeft 'pootjes' daar sabbelt ze aan.
    Maar ze is er nog wat klein voor, haar handjes zijn nu favoriet!:D

@mauzelino, fijn dat je de dag niet als vervelend hebt ervaren! Gelukkig werken we ook niet tot 17uur!
    Morgen nog en dan weer vrij, heerlijk, zo zal het bij mij straks ook gaan, werk je ook een avond? Ik straks 1 keer per week waarschijnlijk en 2 ochtenden.
    Lizzy krijgt meestal dan snachts een voeding, houden we het op 5 uur, dan om 9 dan om 12, om 17:30, en dan weer om 21uur en dan naar bedje. Soms meld ze zich snachts om 3 of 4 uur en dan pakt ze een extra voeding want dan drinkt ze weer om 7, 10 en 13.
    Ik maakte haar ook eerst wakker voor een voeding maar bij haar werkte dat absoluut niet, ze drink dan niet fatsoenlijk met als gevolg dat ze uit haar diepe slaap gehaald werd, en 3 keer op een nacht kwam. Sinds ik haar niet meer wakker maak gaat het super!

@maartje, ja mijn dochtertje is op 35+2 geboren, geen idee wat de trigger was, heel misschien omdat ze klem lag, ik heb tot 10 cm ontsluiting een stuitbevalling geprobeerd, maar kreeg haar kontje niet naar buiten met als gevolg een keizersnede, maar ook bont en blauwe billen bij Lizzy, echt zielig!
    Gelukkig door de super verpleegkundige in het ziekenhuis had ik Lizzy vrij snel aan de borst, helaas met bijvoeding ivm vroeggeboorte maar ja dat is dan zo. Na 2,5 week zat ze volledig aan de borst! Ik heb me suf gekolfd die tijd, maar het heeft wel gewerkt!
    Ik ben met 29 weken gestopt met werken ivm bekkeninstabiliteit helaas, dus ik zat al een tijdje thuis, al had natuurlijk geen kip verwacht dat ik op 35 weken zou bevallen! Naderhand mooi meegenomen dat ik 5 weken langer mag genieten van onze kleine meid!
    Ik ben wel heel benieuwd hoe het straks zal lopen als ik weer aan het werk ga! Vind het heel spannend, ik doe mn werk graag dus ik zie er niet tegenop gelukkig.

Nou dames slaap lekker allemaal, ik ga zo mn bedje opzoeken, morgen een druk dagje, lekker koffie drinken bij een vriendin, heeft ook een zoontje die is 7 weken ouder als Lizzy! Dikke pret dus!:D

Xxx

20. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Loki09: Wou ik nog zeggen trouwens: prachtige foto hoor! Echt heel mooi...

Het viel me zeker zwaar deze dag. Na dit bericht ga ik even met de hond lopen (normaal doet vriendjelief dat maar die is naar school nu) en dan maak ik Brendan wakker voor de laatste voeding (dat borstvoeding geven doet vriendjelief niet;)), en dan op bed! En dan kan ik niet slapen natuurlijk... Haha.

Ik vond het wel eventjes moeilijk om afscheid te nemen toen ik hem om 5.00 weer in zijn bedje legde maar op het werk viel het wel mee gelukkig. Alleen toen ik zat te kolven heb ik wel even gauw naar vriendje gesmst hoe het ging!!!

En tja, wat betreft het kolven, het kan makkelijk zijn als het even bijj een cliënt kan/mag als je even de tijd hebt daar, en dat went denk ik ook wel. En de meesten zullen daar echt niet moeilijk over doen denk ik! Ik ben meestal wel in de buurt van huis maar dat kost weer meer tijd om daar aan te gaan!

Nou dames, ik klets morgen wel weer.... zzzz...

Slaap lekker alvast allemaal!!!

Deel Deze Pagina