borstvoeding kletspraat

Discussion in 'Borstvoeding' started by maartje84, Jan 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha ik ga niet elke dag zulke lappen schrijven hoor ;)
    Maar ik dacht dat als ik dit topic open, moet ik wel zo beleefd zijn om eerst ff op iedereen te reageren haha

Loki, die zakjes bevallen me wel oke. Niet zo goed als de Medela zakjes, maar zolang je je melk overgiet (van flesje in zakje voor in de vriezer) je het boven een bakje doet zodat je eventueel geknoeide melk kunt hergebruiken ;) en ook het invriezen doet terwijl het zakje in een bakje ligt/hangt en ook met ontdooien, zijn het prima zakjes :D
    Zoals je leest heb je er wel wat meer werk aan, maar ja, 100 voor 5 euro (Vaculess betekend 5 cent per zakje ipv 75 cent per zakje (Medela)

Kortom: tis ff een gedoetje, maat als je het eenmaal door hebt ;)

Mauzelino, ik moet er niet aan denken dat die man nu aan me denkt getsie! ;)

Ik ben vanavond nog ff op visite geweest bij een vriendin. Mn meisje heeft daar lekker op bed gelegen en ik heb haar slapen in de MC gelegd en daarna slapend naar huis gebracht, slapend uit de MC gelegd en slapen in bed gelegd. Twijfel nu alleen of ik nog ga kolven... Heb geen zin, maar de boobies zijn weer aardig vol... Dilammaaaaa!!

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zal ook even een poging doen om op iedereen te reageren. Was gisteravond bezig maar moest naar het ziekenhuis.
    Mn knie schoot rond 6 uur op slot en ik kon geen kant op. Alleen zitten waar ik zat. HAP gebeld, uiteindelijk om 8 uur zijn ze langsgeweest. Zou eerst vandaag naar de orthopeed mogen maar wist niet hoe ik de nacht door moest aangezien ik niet eens op de wc kon komen of op de bank kon gaan liggen.
    Gisteravond naar de SEH geweest. Pff wat hebben ze me pijn gedaan! Uiteindelijk met een spuit in mn knie (mag natuurlijk niet alles slikken ivm zwangerschap) hebben ze het wat verdoofd en gewrikt en toen schoot ie los. Zit nu in rekverband, moet rust houden en straks de orthopeed bellen. Hopelijk kan ik deze week nog langs en weet ik meer. Mogelijk een operatie :( Doen ze liever niet ivm zwangerschap. Zal eerst een MRI worden. Is de 2e keer nu binnen een paar maanden en wil het niet nog een keer...

Zo nu weer ontopic...

@Vlinder, klopt hoor dat het geen kwestie is van volhouden. Vond hier de eerste weken pittig en later van 6-14 maanden de nachtvoedingen. Daarna bij mezelf wat meer prioriteiten gesteld, ook qua werk, en met alle liefde zonder veel moeite gedaan.
    In combi met de zwangerschap weer wat pittiger maar merk dat ik er nu wel vrede mee heb als ze stopt terwijl ik dat voor die tijd niet had.
    @Dinges, ik ben tot 14 maand volgens mij op dieet geweest maar dat was goed te doen hoor! Hoop stiekum nog te kunnen tandemen. Zolang ze af en toe nog wat doet, hou ik hoop.
    Lieve foto zeg! Beterschap voor Nijn! Hoest verder met jullie?
    @Poemelke, lekker he als ze dan wat langer doorslapen! Ik ben hier gaan kolven als ze s nachts langer door sliep en ik op knappen stond. Zo altijd liters in de vriezer gehad haha, maar die gestuwde borsten vond ik ook niks.
    In het begin moet je idd doorzetten, daarna gaat het vanzelf.
    Het wordt gewoon een onderdeel van je dagelijkse leven waar je enorm van geniet en wat je niet weg kunt denken.
    Niks lekkerder dan een klein wurmpie (ook met 1 jaar zijn ze klein als ze lekker tegen je aangekropen liggen) dat stijf tegen je aan ligt te drinken. Hier hadden we ook veel lol aan de de borst s avonds op de bank. Sinds een paar maanden kiest ze uit welke ze wil drinken, zegt ze wanneer ze 'op' zijn en wil ze 'andre'. Of ze kletst nu dat de baby in mama's buik zit en ook bosje moet drinken.
    Wat betreft voeden in het openbaar, hier werd ik er steeds makkelijker in en merkte hoe minder dat ik mezelf beperkte, ik het mezelf zoveel makkelijker maakte en het ook veel makkelijker is om vol te houden.
    Zo stond hier standaard dagelijks wat melk in de koelkast zodat ik ook rustig even de deur uit kon en bij honger papa wat kon geven. Gaf mij veel rust. Bij mn ouders voelde het niet prettig om daar te voeden, daar kolfde ik in een slaapkamer en mochten opa en oma een flesje geven. Verder deed ik het overal ;)
    @Loki, erg mooie foto! Als ze smalletjes is, zou ik zeker 4 voedingen blijven geven! Kan ze wel goed gebruiken en anders loopt je productie misschien ook wat sneller terug.
    Hier overigens altijd op verzoek gevoed.
    Qua kolven, hier heb ik altijd gewoon meegegeven wat ik kolfde. Ik kolfde s morgens voor ik naar het werk ging nog standaard (weet niet precies tot wanneer) en gaf lange tijd 3 voedingen mee terwijl ik er 2 kolfde onder werktijd. Soms bleef er dan 1 over. Ik ben denk ik met 10 maanden naar 1x kolven onder werktijd gegaan en met 13 maanden gestopt met kolven.
    @Maartje, ik moet zeggen dat het me eigenlijk altijd wel mee is gevallen. 1x een man die het onzin vond dat je na 6 maanden nog borstvoeding gaf. Maar ik heb altijd de tijd en vrijheid gekregen. Heeft ook veel moeders gestimuleerd als ze mn flessen vol melk in de koelkast zagen staan.
    Ik heb ook collega's die het niks vinden en daarom stoppen maar dat zou ik nooit over mn hart kunnen verkrijgen. Niet ten koste van mn kindje.
    Ik voelde me wel wat bezwaard soms als ik bij een kv mama kwam maar meestal was er ook gewoon begrip voor.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Even snel tussendoor de beterschapjes voor Red: wat een ellende meid, sterkte!!! Heeft dat te maken met te lange banden ofzo of was je al kniepatient? Hopelijk geen operatie. Je mag wel PCM hè, maar wsl werkt dat nu niet.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Dank je! Zit m waarschijnlijk in mn meniscus. Ik heb geen idee hoe het komt. Had afgelopen jaren soms dat ie heel even op slot schoot maar gelijk terug.
    Maar nu al 2x een paar uur lang met heel veel pijn.
    PCM heb ik gisteren gelijk ingenomen uit voorzorg maar dat doet eigenlijk niks. Heb nu geen pijn meer hoor. Kan alleen weinig door t verband en mag ook niet veel dus maar even rustig aan.
    Alle tijd om hier even te kletsen ;)

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Even toch nog een paar korte reacties, lees gewoon een beetje mee hierzo! Vind het wel leuk dat er weer een actief borstvoeding klets topic is, het trots topic is niet erg levendig meer geloof ik.

Even aan de 2 met een foto Lokie en Dinges volgens mij, echt heel mooie foto's!

Even met die quote beginnen, ik mag hier niet reageren omdat wij juist redelijk actief aan het afbouwen zijn. Zitten al een tijdje op enkel nog 1 ochtendvoeding en die geef ik nu sinds ong 3 weken alleen als ons dametje er zelf om vraagt. Heb dus zegmaar wel borstvoeding gegeven, de oudste twee hebben ongeveer 15/16 maanden borstvoeding gehad en de jongste zit nu dus op ruim 2.5 jr en die krijgt nog steeds een klein beetje. Overigens wel beide keren niet altijd exclusief borstvoeding gegeven, soms weinig/soms veel hulp erbij gehad van wat kunstvoeding :). En hoop toch dat dit inderdaad niet onze laatste borstvoedingsperiode zal zijn geweest.

Maartje,
    Haha die tankstation man :p, die durfde zeg! Nouja vooruit, weinig aan te doen verder zullen we maar zeggen. Dat 2% verhaal, volgens mij voor heel veel herkenbaar dat ze precies die 2% allemaal in hun omgeving hebben. Hoop dat je nog een tijdje mag voeden, plus genieten!

Zogelukkig,
    Dat is inderdaad wel echt een typisch gevalletje van groot maar ook zeker nog klein zijn :) wel schattig!

Cos,
    Fijn dat lekker drinken bij jou de kleine man helpt om wat getroost te worden.

Mauzelino,
    Wat super dat je gewoon bij iemand thuis kon kolven, althans lijkt mij, tuurlijk wel heel erg wennen en wat vreemd, maar wel fijn, buiten in de auto is ook zo koud! Hoop dat het goed blijft gaan met het kolven en uiteraard ook met het voeden.

Redd,
    Auw zeg! Tjee dat was geen fijne avond daarzo, hoe gaat het nu met je been/knie? Veel succes en sterkte in ieder geval! Ow lees in ieder geval dat je vanmorgen geen pijn meer had, hopelijk is dat gebleven. Trouwens 1 vraagje aan jou, misschien denk je wat een vage vraag, maar hoe zit het tegenwoordig met de kraamzorg? Is het nog altijd dat je aan bepaalde punten moet 'voldoen' om zegmaar uren te krijgen? Dus mantelzorg is uren minder, partner thuis uren minder, borstvoeding geven er juist uren bij? Was daar nieuwsgierig na namelijk en denk kan het jou mss wel vragen.

Liefs Hanneke.

6. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    Goedenavond dames! Even een kort berichtje, ben erg moe, ga zo even op de bank liggen.
    @red, tjemig meid dat klinkt heftig, hopelijk gaat het weer een beetje met de pijn?
    @maartje, ik vind het maar verdomd knap dat je zo rustig bent gebleven joh! Ik geloof dat ik m toch wat anders had verteld! Maar goed misschien ook niet want je hebt je kindje bij je, zo zie je maar weer wat voor idioten je soms tegenkomt!

Vandaag mijn nieuwe draagdoek/zak binnen gekregen, een marsupi, een superding! Kleintje heeft vanmiddag al erin gezeten en was vrij snel vertrokken, moet zeggen dat ding zit erg fijn!

Dames allemaal nog een fijne avond!
    Xxx

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,866
    113
    @maartje: ranzig zeg, zo'n tankstationman...

Ik ben nu al blij dat ik straks weer mag voeden, ondanks de opstartproblemen die er ongetwijfeld weer gaan komen. Tja, dat is niet anders.

Hier wel nagedacht over tandemen en ik wil het niet, niet omdat ik er een bepaald beeld bij heb, dat kan mij nooit zoveel schelen, maar ik heb er geen goed gevoel bij. Het lijkt mij niet natuurlijk, niet voor niets wordt de melk op je baby afgestemd. Tuurlijk zal het niet slecht zijn, maar in een ideale situatie krijg je pas weer een volgend kindje als je andere kindje van de borst af is.
    Nu gaat dat bij ons niet op. Mijn moeder was pas 32 toen ze eierstokkanker kreeg, dus heb wat dat betreft altijd een soort van druk gevoeld. Zo van, het kan anders wel eens te laat zijn.

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Suus, als het voor jou niet goed voelt, moet je het niet doen! Voor mij zou het wel natuurlijk voeden, mits ze zelf door gaat. Ik denk dat niet voor niets veel kindjes 'afhaken' in de zwangerschap, het zal een natuurlijk proces zijn.
    Maar ik wil mijn dochter geen borst gaan weigeren. Maar ik leg haar hier ook alleen nog aan als ze er zelf om vraagt.

@Hanneke, ik heb geen pijn gelukkig. Ben wel wat beperkt in mn doen en laten. Vanmiddag maar een dutje gedaan haha. Moest ook even bijtanken van mn werkweek. Hakt er wel in in de zwangerschap.
    Wat betreft kraamzorg: standaard is 49 uur in 8 dagen. Bij kv 45 uur. Als je inwonend bent bij anderen gaan er uren af, anders niet. Mantelzorg ben je 'verplicht' te hebben, mochten die onverwachts niet kunnen door een goede reden, dan kun je in sommige gevallen extra uren krijgen.
    Bij problemen rond bijv. voeding, fysieke niet zelfredzaam, gezondheid kindje, ed. kun je extra uren krijgen.
    Maximale is 64 uur in 8 dagen en zonodig een 9e en 10e dag.

Als je nog vragen hebt, roep maar!

@Poemelke, fijn zeg dat hij goed bevalt! Ik zat hier aan een Bondolino te denken. Zal ook even googlen op een Marsupi.

9. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Maartje:
    Oke bedankt! Ik denk dat de vaculess zakjes nog even blijven wachten tot een hopelijke nummer 2 want ik vries nu niet meer in. Geef de gekolfde voeding de dag erna en ontdooi de huidige vriezervoorraad tot deze op is en dan gaan we over op 2x daags KV.... Nu nog maar een goede 2 liter *slik*. Ging harder dan ik dacht. Niet gek eigenlijk want ik kolfde de laatste 2 maanden nog maar zo'n op een dag maar gaf wel 420 mee, dan gaat het snel he..

Red:
    Auwtsj!! Dat klinkt héél erg pijnlijk en ongemakkelijk! Rustig aan doen dus!!
    Ik heb ook een bondolino en ben er erg tevreden over! Wil nu zoetjes aan het rugdragen gaan uitvinden maar dat zal nog wel even oefenen worden. Op de buik is iig super makkelijk en kei fijn :)
    Wat super schattig trouwens hoe je omschrijft hoe je kleintje vraagt om 'bosje' en kiest, hihihihi *zwijmel*.

Hanneke:
    Volgensmij heb jij genoeg opgebouwd om hier wel dégelijk te mogen posten!

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik voel me een beetje dizzy, dus even geen lange verhalen van mijn kant, maar ik lees jullie verhalen met plezier!
    Het tankstationman-verhaal vond ik hilarisch! Ik heb heel veel in de auto gevoed. Zo ook op weg naar Zuid-Europa in de auto. Wanneer kind honger had was dat niet altijd op zo'n mooie rustplaats maar ook weleens tussen de truckers die zich staan te wassen en een potje staan te koken. Als er per ongeluk eens 1 naar binnen keek, wist die niet hoe snel die zich om moest draaien en weg moest wezen! Dat is ook een natuurlijke vorm van gene denk ik. Mannen die blijven kijken zijn niet goed.

11. vgg

vgg Bekend lid

Oct 8, 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Oh, ik wel ook graag meekletsen als het mag. Op het moment heb ik alleen maar moppervehalen over de borstvoeding, maar dat gaat heus wel weer veranderen. ;) Vanmiddag besloten dat ik de komende dagen alleen maar ga kolven en dat zoonlief alles door de fles krijg, want door de kloven trek ik het nu echt even niet om live te voeden. Het voelt nu dus ook heel heel heel erg raar! Maar... ook al moet het zo: voorlopig geen poeder voor mijn zoon! And I'm proud of it. :D

Red: ik duim voor geen operatie! Weet je al wanneer je bij de arts terecht kunt?
    Zogelukkig: dizzy, niet ziekjes hoop ik?
    Loki: wat moet dat sluiten zijn om je vriezervoorraad te zien slinken.
    Maartje: hier loopt ook veel 2%-volk in de buurt rond. Rare vent bij het tankstation!

12. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Is het hiervoor wel makkelijk(er) gegaan vgg? Met 6 maanden kloven is best gek of niet? Je zou denken dat je tepels het nu wel voort gewend zijn?
    Heb maar 1 keer 1 klein kloofje gehad en dat deed al gruwelijk pijn dus ik kan me heeeeel goed voorstellen dat je live even niet ziet zitten. Maar op deze manier krijgt je kleine man toch het beste!!

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,866
    113
    @red88: Ik wilde mijn dochtertje de borst ook niet weigeren hoor, dus dan was ik gaan tandemen, maar heb expres 2 jaar gewacht en tijdens de zwangerschap is ze vanzelf gestopt. Bied het haar nog wel eens aan, maar ze wil niet meer, dus is helemaal relaxed gegaan.

14. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

Sep 5, 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo ik zal ook eens weer wat laten horen!!!

Was gister helemaal gaar na 2 dagen werken, ook al was het bij elkaar maar 11 uur... Pfff.

Gelukkig heeft Brendan geslapen van 22.45 tot vanmorgen 07.30 dus ik kon lekker bijkomen!!! Toen ik om 07.30 een kreuntje hoorde ben ik maar gauw uit bed gestapt, borsten stonden op knappen en er lag een enorme plas melk in mijn bed! Ik heb 's nachts geen pyama of hemd aan, is me veeeel te warm. Dus kan ook geen bescherming hiervoor dragen... Zal wel van de hormonen komen dat ik 's nachts zo erg zweet. Meer dames hier last van trouwens?

@ Poemelke: ik had jouw topic van 16 jan even niet gelezen dus reageer ik daar nu nog even op.
    Als eerste: mijn zoon wil ook geen speen. Hij weet niet wat hij er mee moet en spuugt hem ook steeds weer uit. Ik heb er inmiddels 5 (1 zelf gekocht, de rest allemaal gekregen) en ik kan er dus niks mee... Vind ik zelf ook niet zo erg want ik ben helemaaaal geen fan van spenen en ik vind het eerlijk gezegd geen gezicht zo'n ding.
    Brendan is nu ook heel erg met zijn handjes bezig, hij grijpt alles vast wat hij in zijn handjes krijgt! Gericht grijpen kan hij nog niet maar de handjes zijn wel interessant! En hij kwijlt heel erg. Ik doe hem nu na het voeden een slabbetje om omdat hij ook steeds op zijn truitje wil sabbelen. Ik hoorde van een vriendin dat de speelsel klieren zich nu ontwikkelen??? Ook is ie erg verkouden de schat, de snot vliegt in het rond als hij niest!
    Ik werk 15 uur in de week, heb geen vast rooster per week maar wel per 4 weken. Ik draai 1 week met 4 avond diensten (ma,di, za, zo). Hoe ga jij dat doen met kolven dan? Heb jij ook ergens de gelegendheid of ga je bij huis aan? Ik heb gelukkig lieve cliënten die het geen probleem vinden als ik het bij hun doe. Maar ik kolf echt niet bij elk hoor! Brrr... bij sommige mensen is het niet erg hygiënisch...
    Jij hebt wel erg lang tussen de voeding van 12u en 17.30 zitten vind ik! Dat red mijn mannetje niet hoor! Of slaapt ze heel lang in die tussentijd?

@red88: Hoe gaat het nu met je knie?

@zogelukkig: wat is dat toch met die mannen die vrouwen zien borstvoeden? Haha. wel grappig om te zien denk ik als ze niet weten waar ze moeten kijiken. Maar das nog altijd beter als bij Maartje, dat ze juist WEL blijven kijken! Ieuw...!

@vgg: wat vervelend zeg, die kloven! maar goed dat je gaat kolven, had ik ook gedaan hoor, hier komt echt geen fv in huis! Hoop dat je gauw weer herstelt van de kloven en weer live kunt voeden, dat is toch wel het allermooiste he!

Zo, ik ga nu even wat spulletjes uitkoken en aan het huishouden beginnen... Heb vriendjelief op boodschap gestuurd en zoonlief ligt op bed dus kan even rustig mijn gang gaan!!!

Fijne dag allemaal dames!!! ;)

15. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    @mauzelino, leif dat je nog reageert! vind het altijd fijn om verhaaltjes te horen van dames waarvan het kindje ongeveer even oud is!
    Lizzy slaapt inderdaad ongeveer van 13 tot 17:30. soms is ze wel nog wakker tot 14, maar dan slaapt ze ook. Ik vind haar een vrij wakker kindje, 's ochtends is ze meestal wakker van 9 tot 12:30, met een slaapje van 20 minuten ouzo, de rest kijkt ze om zich heen en speel ik met haar, heerlijk! kreeg wel te horen dat ze eigenlijk nog wel een ochtenddutje mag doen, maar die is nu juist hartstikke wakker, gegarandeerd dat ze het boven op een schreeuwen zet!
    Ik ga straks op woensdag en donderdagochtend vast werken, daarnaast om het weekend en 1 avond in de week (welke weet ik niet en maakt niet uit, dan is mn man nl thuis)
    waarschijnlijk kolf ik dan direct als ik thuis kom, om dit mee te geven de dag erna. tenzij Lizzy pas rond 13 weer de eerste voeding vraagt straks, maar dat zie ik zo snel niet gebeuren van 6 tot 13... dus dan krijgt ze een voeding op het kdv, en de rest vd dag voed ik zelf. ik kijk ook gewoon hoe het loopt, heb er nu niet veel aan om al aan te wennen want ik weet niet hoe haar voedingsritme er over 6 weken uitziet.

Ik heb gister trouwens ingevroren melk (-10 is die kleine vriezer van de koelkast denk ik?) weggegooid, serieus ik dronk er aan (om te kijken of het warm was) en het smaakte echt goor, bijna zuur! dus heb het weggedaan haha, vertrouwde het niet meer, was van eerste week december... heb haar toen gewoon live gevoed, wilde fles geven om te oefenen, maar helaas poging mislukt...
    Gelukkig doet ze over de fles niet zo moeilijk!
    Ik moet echt een voorraadje gaan aanleggen nu, maar ben doodmoe als ik dat voor het slapengaan moet doen, maar ja blijft me niet veel anders over denk ik...

@vgg, welkom! bah een kloofje, pijnlijk lijkt me!! doe waar je je goed bij voelt, maar is kolven niet net zo pijnlijk? heb je crème ervoor?

xxx

16. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @suus, hier er niet zo bewust over nagedacht. Ik dacht dat ik niet gelijk zwanger zou zijn hihi, dat het wel even kon duren.
    Ze heeft nu bijna 2 jaar borstvoeding gehad en ik ga straks na de bevalling anders voor haar kolven ivm allergieen.
    @Mauzelino, hihi dat is lekker wakker worden!
    Heb geen pijn, kan alleen weinig dus hang wat op de bank rond.
    Dochter is bij de oppas. Kan morgen naar de orthopeed in het ziekenhuis maar vermoed dat ze alleen van de buitenkant gaan kijken (?), MRI moeten ze aanvragen en foto doen ze niet ivm zwangerschap. Weet ook niet of ik tot die tijd in het verband moet blijven en of ik straks weer mag autorijden ofzo.
    Ben erg bang dat het weer gebeurd en heeft zoveel pijn gedaan, dat wil ik niet nog een keer.
    @Poemelke, melk in klein vriesvak is maar heel bewerkt houdbaar. Ik dacht een week? Kan er naast zitten.
    Maar bevroren melk ruikt altijd zuur. Tenminste hier wel.

17. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

Sep 5, 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Poemelke: dat is zeker een lang middagdutje! Brendan slaapt meestal 's ochtends 1,5 tot 2u en 's middags na de middag ook. En aan het einde van de middag (voor de voeding van 18u) ook nog 30 min tot een uur. En ja, als ze niet slapen wil dan kun je haar ook niet dwingen! Je kunt haar ook niet schreeuwend op bed laten liggen. Dat zou ik ook niet doen. En spelen is ook leuk he! Ik zong laatst een liedje voor hem die hij nog niet had gehoord, nou je had hem moeten zien lachen!!! Zooo lieff... (smeltmomentje...) ;)
    Je moet je nu zeker nog niet druk gaan maken om je werk hoor! Dat zie je dan wel weer! Net wat je zegt, je weet ook niet hoe haar ritme over 6 weken is he!

@red88: vervelend he als je met je knieën 'zit'... ben zelf ook aan beide geopereerd ivm dat de knieschijf steeds uit de kom schoot. Ben benieuwd wat je orthopeed zegt morgen!

18. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    @red, heb het eens even opgezocht, op borstvoeding.com staat dat het in de vriezer -15, 3 maanden houdbaar is, maar ja volgens mij is dat vriesvakje geen -15. maar goed dat ik het heb weggedaan, en het rook en smaakte zuur toen ik het al ontdooid had. Ik doe de overige melk nu ook allemaal in de vrieskist, die is -18, dat is beter.

@Mauzelino, nee daarom, ik ga haar niet op bed leggen zodat ze kan gaan huilen, dat vind ik zielig, als ze wakker is en ze toont absoluut geen moeheid signalen, dan laat ik haar lekker, ze ligt nu in de wipper te kletsen met 'aap'!!! ga ik even gauw stofzuigen!!!

xxx

19. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    Zo zeg wat zijn jullie een kletskonten! Dit hou ik echt niet bij!!

@red Tjeetje wat heftig en vooral pijnlijk :( Ik heb toen ik zwanger was van Nijn mijn schouder uit de kom gehad. Daar hebben ze toen wel foto's van gemaakt. Kreeg toen een loodschort voor en dat ging toen prima. Ik was toen al wel ruim 28 weken zwanger mss dat ze met een wat "kortere" zwangerschap er anders mee omgaan. Als je hulp nodig hebt laat het maar even weten.

@Poemelke Oh bah kan me voorstellen dat je het hebt weggegooit. Ik heb vrijwel nooit gekolfd maar die keren dat ik heb gekolfd rook het nooit zuur. Maar idd heb sommige moeders hun melk ruikt zurig.

20. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    Ok was nog niet klaar maar mijn laptop besloot om te verzenden.

@Mauzelino Heerlijke nacht hoor! Ik zweette in het begin ook wel maar dat kan ook zijn omdat het zomer was toen...

@ZoGelukkig Klinkt niet fijn dizzy. Alweer wat beter?

@vvg Auww Kloven! Heb er af en toe ook last van. Smeer altijd een beetje bepanthen en 's avonds een drupje borstvoeding en dan is het gelukkig snel weer over! Beterschap voor je kloven!

@maartje Oh god die man! Dat meen je niet! Hoe onbeschoft...

@REST Sorry heb niet meer onthouden :S #Zeef

Hier gaat alles zijn gangetje. Nijn is nog steeds flink verkouden en hoest flink. Het gaat nu wel los zitten dus dat scheelt weer. Ze vraagt eigenlijk overdag niet meer naar de borst maar nu al een paar dagen wel. Nou ik vind het prima! Geniet er volop van :)
    Ben verder druk bezig met de zwanger en babybeurs die ik organiseer. Leuke reacties van mensen en standhouders zijn positief. Heb nu 12 die zo goed als zeker komen! Hopelijk worden het er meer :)

Groetjes!

Share This Page