borstvoeding kletspraat

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door maartje84, 14 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @dinges, waar komt de beurs? Ik zal morgen even informeren in het ziekenhuis.
    Beterschap voor nijn! Bedankt voor het aanbod he!!! Denk dat we ons hier wel redden. Mn moeder komt zo met boodschappen en die zal nog wel wat in huis doen. Papa is morgen thuis om mee naar t ziekenhuis te gaan dus die zet ik s middags wel even aan't poetsen.
    D. is bij de oppas nu en brengen we morgen naar mn ouders als wij naar t ziekenhuis gaan.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.866
    113
    Even snel, want moet naar de vk, maar ik las net iets over kloven bij 6 maanden? Dan zou ik even in de gaten houden hoe snel het herstel ed gaat. Dat je dan nog kloven krijgt is op zich best raar. Ik had met 15 maanden ineens een kloof en die herstelde ook maar niet, dat bleek dus spruw te zijn. Na 2 dagen behandelen was het helemaal klaar.

Het kan dus ook om spruw of een bacteriele infectie gaan, houdt het even in de gaten. In principe hoort een kloofje heel snel te herstellen.

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ohhh melk weggooien is heel rot!! Hier had ik 2 reserve bakjes van 180cc op het KDV staan. 2 weken voordat ze over datum zouden gaan naar huis gehaald om op te maken maar het zag er toch vreemd uit, ik durfde het niet te geven maar tegelijkertijd stond ik het echt met een brok in mijn keel door te spoelen ;).

Ingevroren/ontdooide melk is trouwens standaard wel echt VIES! Boh wat een smaak en geur, tov verse melk. Snap niet dat mummeltje het opdrinkt alsof het het lekkerste is wat ze kent! ;)

Hier nog maar 1x daags kolven ipv de 3 keer 2 weken geleden. Gek hoor... Nog een weekje of 2 en dan blijven er 2 voedingen over. Vind het een raar idee, zeker als er straks 2x daags poedermelk gegeven zal worden...

4. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Gisteren in mijn kolftijd op het werk wel bijgelezen, maar reageren op m'n foon is niet fijn en nu weer wat dingen vergeten, maar ik probeer het toch:

Ingevroren melk ruikt en smaakt hier ook heel anders dan vers. Vind het er veel vieziger uitzien ook, maar roan vindt het heerlijk (niet anders dan vers volgens mij).

Spruw: ik had dat vermoeden ook al en nu na 2 dagen alleen maar kolven, lijkt het iets beter te gaan, maar het gaat me echt niet snel genoeg. Manlief schrok gisteren wel van de bloedvlekjes in de zoogcompressen trouwens. Maar vanochtend de huisarts dus gebeld en gezegd dat ik medicijnen tegen spruw wilde hebben en hoef niet eens langs te komen. :D was een beetje bang dat als ik langs zou komen en hij niets in zoontjes mond zou zien, dat ik het niet zou krijgen, dus ben nu helemaal blij. Vanmiddag even naar de apotheek en dan smeren. Ik denk dat ik morgenavond (overdag werken, dus toch kolven) weer live ga proberen. Ze kunnen niet in een paar dagen al verleren mag ik hopen?

Lori: Voor het eerst poedermelk geven lijkt me ook heel vreemd! Waarom kolfde je eerst 3 keer per dag? Krijgt je kindje alles gekolfd?

5. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Goedemorgen dames!!
    De dag begon goed! vanmorgen op het andere topic waar ik al ongeveer 2 jaar meeklets, weer een meid zwanger!!! eindelijk voor haar na 2 jaar mmm!
    Gek he dat je elkaar niet kent en toch zo blij kunt zijn voor iemand! weet nl precies wat het is, ook 2 jaar bezig geweest in de mmm..

Lizzy vanmorgen weer doorgeslapen tot 5:30!!!! heerlijk! en dame is dan zo vrolijk 's ochtends!
    Moet dalijk de auto pak gaan keuren, pff gedoe altijd, kleintje maar mee, hopen dat ik even ergens warm kan zitten!

Oh wat betreft de melk, wist idd dat ingevroren melk anders ruikt etc. maar deze lag denk ik te lang, proefde ook echt zuur, over de datum haha! ben er weer overheen dat ik het moest weggooien gelukkig. Ik ga nu eens 3 dagen in de week proberen voor het naar bed gaan te kolven voor een voorraadje!
    reageer later weer, fijne dag allemaal!

xxx

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @vgg, hopelijk helpt het en ben je er snel vanaf! Ik zou idd over een dagje weer af en toe aanleggen.

Hier vandaag in het ziekenhuis geweest. Was zo weer klaar haha. Binnen week voor MRI, normaal duurt dat 2-3 wk dus valt niks tegen. Nu nog rustig aan blijven doen en met krukken lopen.
    Hopelijk snel bericht wanneer ik terecht kan en dat ik dan duidelijkheid heb wat het is en wat er moet gebeuren.
    Maar waarschijnlijk de meniscus en anders de kruisbanden.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Weer ff ontopic. Was mn tepelhoedje gisteren kwijt :( Mn moeder heeft hier de afwas gedaan en had m op het aanrecht neergelegd. D. kon vannacht dus niet aan de borst terwijl ze het wel vroeg :(
    Papa gaat zo met D. even naar de winkel en koopt even nieuwe.

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Vgg:
    Nee hoor ik voed gewoon live, maar in de tijd dat ik werk krijgt mummeltje 2 flessen gekolfde melk. Helaas lukte het mij niet om diezelfde opbrengst te krijgen met 2x kolven dus kolfde ik 3x op een dag. Wilde niet dat standaard mijn vriezer voorraad af liep dus vandaar..
    Nu loopt de voorraad wel als een speer terug ( :x ) maar ja, zo goed als 9 maanden excl vind ik al niet heel slecht...

Red:
    Ogh wat zonde :( Waarom gebruik je een tepelhoedje?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.866
    113
    @red: oh, dat is balen! Ze drinkt helemaal niet zonder tepelhoedje? Was wel sneu voor jullie beiden vannacht zeg dan.

@poemelke: ook als het zuur ruikt is het vaak nog goed, sterker nog, mijn melk rook altijd naar k*ts nadat het ingevroren was. Proeven durfde ik echt niet, maar mijn dochtertje vond het heerlijk haha. Dan is het echt nog goed hoor, het heeft met enzymen te maken, maar als jij je aan de bewaarvoorschriften houdt is het niet zomaar niet goed meer.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @loki, ze pakte hier de borst niet zonder. Na 2 dagen wel met en heb het niet afgebouwd gekregen.
    Had ietwat vlakke tepels maar dat is na lang borstvoeding helemaal goedgekomen. Maar zonder snapt ze er niks van.

Ik kolfde heel lang s morgens voor ik wegging leeg en kon zodoende altijd genoeg melk meegeven.
    Met 9 of 10 maanden heb ik wat gestuurd na 1 voeding onder werktijd zodat ik het met 1x kolven onder werktijd af kon.
    Met 13 maanden gestopt met kolven onder werktijd en na 8 werkdagen vroeg ze er thuis al snel niet meer om s middags. Kon ik mn kolf opbergen.
    @suus, nee helaas niet. Heb wel eens s nachts moeten kolven (toen ze kleiner was natuurlijk) omdat ik m kwijt was.
    Raak die krengen ook geregeld kwijt.

Papa heeft hier nieuwe gekocht. Had ze van Avent maar die waren op bij de Etos (mutsen vroegen aan m of hij geen zoogkompressen bedoelde... hihi hij was erg verontwaardigd en gaf aan dat hij heus het verschil wel wist ;))
    Maar hij heeft bij de apotheek Medela gehaald. Dochter vond ze erg interessant, dus ben benieuwd of ze straks of vannacht nog wat wil.
    Overdag taalt ze er niet naar.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vroeg vanmorgen aan D. of ze de borst wilde. Maar ze zei 'nee, bosje op!'. Ze heeft dus goed door dat er geen melk meer komt en daarom wil ze dus niet meer.
    Wie weet s nachts nog een keer. Heb haar geprobeerd uit te leggen dat als de baby er weer is, mama weer veel melk heeft. Melk voor D. en melk voor de baby.

12. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    @red, haha bosje op!! wat lief!
    denk je dat ze straks nog gaat drinken als de baby er is?
    is het zo dat de melk dan is afgestemd op de behoefte van je baby, maar dat maakt niks uit voor je dochtertje dan?

@suus, ja alles smaakt anders uit de vriezer, maar heb eerder mijn ingevroren melk geproefd, en dat kon je niet vergelijken met deze.... denk dat de vriezer van de ijskast dit niet zo lang kon bewaren, deed me pijn maar ik vertrouwde het niet..
    Vanmorgen wilde ze maar 1 borst, die andere gekolfd, pff kreeg maar 40cc eruit. ik ga nu in het weekend 's avonds kolven voordat ik naar bed ga... voor dat voorraadje..

xxx

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @poemelke, als ze nu niks meer doet denk ik dat ze het verleerd is straks. Maar zou het wel erg leuk vinden.
    Ja, de melk wordt op de baby afgestemd. Kan voor de oudste geen kwaad. Ontlasting zal wel veranderen denk ik.
    Lijkt me juist makkelijk een peuter die even de stuwing wegdrinkt ;)

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hahaha ja dat is wel ideaal Red! Bosje op, hoe schattig. Noemde jullie het altijd borstje? Hier zeg ik vaak tietie, opzich niet zo'n probleem aangezien ik niet echt het gevoel had langer dan een jaar te voeden maar stiekem komt dat dichtbij en wil ik nog niet stoppen... En met de tijd zal ze toch gaan praten en in het openbaar tietie vragen?! ;) Eens over denken, het praat zo makkelijk :p

Poemelke:
    Groot gelijk dat je het weggegooid hebt, zou ik ook gedaan hebben als ik het niet vertrouwde hoor.
    Kreeg je met het kolven wel een goed TSR? Ik wachtte meestal een uurtje na de voeding en dan kolfde ik beide borsten leeg, kreeg dan makkelijker een TSR dan kort na dat Mummeltje gegeten had en dus veel meer. Ook hielp een lekkere kop warme thee en rustig ontspannen zitten :).

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is het borst/borstje geworden. Aangezien ik tiet geen nette benaming vindt en je dat wel krijgt als ze ouder worden.

Hier wilde ik ook niet stoppen hoor met 1 jaar! Was in tranen toen ze 5 dagen weigerde, precies vanaf haar verjaardag, door een lichte oorontsteking.
    Nu doet de natuur zn werk en heb ik er vrede mee als ze volledig stopt.

16. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat leuk, hoe jullie kindjes de borst noemen!!! Bosje op... hihi. Ben benieuwd hoe mijn zoon ze ooit gaat noemen als het zover komt...
    Hij kan nu nog niet praten natuurlijk maar als het 'tijd' is dan zeg ik vaak tegen hem: je mag nu lekker happies doen bij mama! En dat komt omdat mijn vriend daar mee begon... haha. Heb het een beetje overgenomen.

Ben vanmiddag bij een goede vriendin op kraambezoek geweest, ze is dinsdag bevallen van een dochter en ligt nog in het ziekenhuis omdat ze veel bloed verloren heeft. Ze geeft kunstvoeding, en toen ik er was vertelde ze aan haar verloskundige die er ook net was dat de verloskundige van het ziekenhuis haar had gevraagd waarom ze geen borstvoeding wou geven. Ze zei dat ze die discussie niet wou aangaan omdat ze gewoon geen borstvoeding wou geven. Klaar.
    Oooh toen wou ik haar zo graag vertellen wat ze mist... Hoe mooi het is om borstvoeding te geven... zo heerlijk, zo makkelijk. Maar haar punt was duidelijk. Dus dan ga ik me ook niet opdringen.

En uiteraard toen ik op kraamvisite was heeft zoonlief zich er even helemaal lekker onder gepoept!!! Dus papa mocht lekker verschonen... hihi. :D

Fijne avond allemaal!!!

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.866
    113
    Ja, hier was het ook altijd borstje. Ze noemt ze nu nog haar borstje, ook al drinkt ze niet.

Zo schattig: "mama, bostje drinke?

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja, schattig he!! Klinkt hier ook erg lief!

19. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Misschien moet ik ook aan naamsverandering gaan doen ;)

Mhh, ik krijg ook altijd de neiging om iemand om te praten van kunstvoeding naar borstvoeding maar ben ook wel weer zo dat ik iemand in zn waarde laat TOT dat ze gaan ziemelen over borstvoeding/kolven. Dan gooi ik er graag even wat feiten tegenaan :). Als ik hun in hun waarde laat, moeten ze dat mij ook doen, al zeg ik het zelf...

20. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames!

Zooo wat weer een heerlijke nacht gehad! Ik werd om 7u weer wakker in een plas melk dus ben maar gauw opgestaan en heb zoonlief (die al wél wakker was maar nog niks had laten horen) maar lekker aangelegd!!! En na het voeden was moeders nog een beetje moe dus heb hem om half 8 weer in bedje gelegd en hij slaapt nog! Ga hem zo ff wakker maken voor badje...

@Loki09: ben ik met je eens hoor, wbt het zemelen over kolven ;). Heb gelukkig nog geen negatieve reacties van kv mama's gehad maar als het wel zou gebeuren dan zou ik er wel wat van zeggen.

Ik las laatst ook een stukje over een meid die was wel begonnen met borstvoeding maar omdat ze weer ging werken ging ze toch al gauw overgegaan op kunstvoeding. Ze wou absoluut niet kolven, vond ze vrouwonterend en zei: "ik ben toch geen melkkoe!". Ik had zo'n zin om even een reactie naar dat blad te sturen!!! Als je dan liever kunstvoeding geeft, hou zo'n reactie dan even voor je dacht ik zo...

Deel Deze Pagina