Even weer een berichtje van een langvoedster en waar borstvoeding al niet goed voor is. Zoontje is ziek; hoest zich de longen uit zijn lijf en heeft koorts. Heeft vannacht 3x gedronken, dat is het enige dat hielp tegen alle pijn en ellende; je stopt er een borst in en het leed is even geleden. Vanochtend heeft hij voor het eerst! bij ons in bed geslapen! Ik werd er wel uitgeduwd dus ben op de bank gaan liggen. Om 6.15 uur was hij weer wakker (na 22.30 - 00.30 en 04.00 - 05.00) en toen ging papa met hem naar beneden en hebben ze daar samen nog verder geslapen. Tiet(ie) vind ik persoonlijk ordinair; ik heb geen tieten maar borsten, kim geef ook geen tietvoeding, maar borstvoeding, tsja.. Als mijn zoontje om borst vraagt, zegt hij: "boezuh drinken" daar kijkt niemand van op. Ik denk dat als hij "tietie" zou roepen, dat wel zou gebeuren.
Even een snelle, korte reactie van mij, ik ga binnenkort weer uitgebreider reageren, maar lig sinds donderdagavond ziek op de bank met één pijnlijke, rode borst en flinke koorts (gisteren over de 40 heen). Ik leef momenteel even op paracetamol, wel zo weinig mogelijk (gisteren 2 genomen, vandaag tot nu toe 1). Verder baal ik, want sinds vrijdagochtend ben ik weer live aan het voeden (overdag gisteren nog 2 keer gekolfd, omdat zoon op het kinderdagverblijf was), omdat de kloven heel goed aan het genezen waren, maar het begint gewoon alweer terug te komen. verder zit ik sinds donderdag aan de smeersels voor spruw, maar heb ik nog niet echt het idee dat het dus wat doet voor de kloven. Heb ook maar één potje gekregen, dat ik voor zowel zoon als mezelf moet gebruiken, maar dat spul plakt als de ziekte, dus is heel onhandig om op de tepel te smeren, zit halve dagen in m'n blote borst. Ik ben trouwens ook meer van het woord borst, dan van tiet hoor, dat vind ik eigenlijk nogal ordinair klinken. In ieder geval weinig respectvol en ik moet zeggen dat ik in het afgelopen half jaar m'n borsten toch wel meer ben gaan respecteren.
Heb je wel een kuur? Ik zou gewoon 3x daags 2 pcm slikken hoor! Je zou even kunnen googlen op gentiaan violet. @zogelukkig, beterschap voor de kleine grote man! Hier slaapt ze nu een paar nachten door maar vanmorgen was het 5.50.. vind mama toch wel erg vroeg (of ik ben verwend hihi). Fijn dat de borst dan helpt he! Ik vond het laatst zo erg, D. had 1 avond koorts en was erg lamlendig en ik had geen melk voor haar. Had een flesje warm gemaakt met een beetje wat ik nog in de vriezer had maar dat wilde ze niet
Hey dames! @vgg, tjemig meid, veel beterschap! Heb er eigenlijk nog nooit last van gehad 'klopt af'.. Weet helaas geen tips, alleen dat je gerust paracetamol mag slikken hoor! Pijn lijden is ook niet nodig.. @red, 5:50? Is idd best knap hoor! Maar kun je haar dan niet terug in bed leggen?doe ik hier ook en dan slaapt ze makkelijk nog tot 8:30! @zogelukkig, lekker hoor! Lekker knuffelen met zon peutertje! @mauzelino, lek je nog zo erg? (haha wat een vraag eigenlijk haha) ik heb het bijna niet meer... Snachts in elk geval nauwelijks nog... Lekker he als ze een beetje doorslapen! Lizzy ligt ook vaak gewoon wakker in haar bedje, tegen haar knuffels te kletsen, en maar lachen als in binnenkom, als ik dan inde stoel ga zitten en ik doe haar slabber om voor te voeden, trekt ze pas een pruillip, dan valt haar in dat ze honger had...! Hier een lekker rustig dagje, straks even naar schoonouders op bezoek. Fijn weekend allemaal! Xxx
@vgg: je mag 4x 2 PCM en 3x 400 IBUPROFEN, die laatste zou ik nemen, want PCM is niet ontstekingsremmend.
@Poemelke, toen was ze klaar wakker! Anders geeft het niet, voor mijn part komt ze om 4 uur, als ze maar weer lekker gaat slapen haha. Had haar bij ons gelegd maar ze was echt klaarwakker. Ze heeft het nog even een half uurtje volgehouden met wat geklets en tegen papa aan liggen maar moest toen toch echt naar beneden. Morgen mag papa eruit haha. Maar ze was om 10uur vanmorgen al wat moe, later wel weer over haar slaap heen. Maak haar over een half uur wakker denk ik, heeft ze 3 uur geslapen en dan hoop ik dat ze morgen iets langer slaapt.
FF inbraak. Ik ben net weer 9heel snel gelukkig) van mijn tweede BO af. Maar niet dat nystatine op je borsten smeren, dat plakt als de ziekte. Miconazolzalf erop smeren, kun je gewoon bij het kruidvat halen en dat heet daar 'anti-schimmelcreme' van hun huismerk, ligt bij alle voetenverzorgingspullen. Huilend kind....ik ben weer weg
Stuur man zo nog even naar de drogist, wist niet dat ibuprofen ontstekingsremmend werkt. Geen kuur gevraagd aan de huisarts, want ben zelf allergisch voor antibiotica, dus dan krijg ik toch het antwoord dat ik het 'gewoon' uit moet zieken. @Poemelke: ik had er eerder ook nog nooit last van gehad. Tot nu toe verliep de borstvoeding echt heel erg makkelijk en nu komt het natuurlijk allemaal tegelijk. Maar voel me vanaf gelukkig alweer iets beter dan gisteren. @Juul75: is het miconazolnitraat wat jij bedoelt toevallig? Dat heb ik namelijk nog wel in huis van één schimmelplek die zoééneen tijdje terug had. Lieve dames, bedankt voor jullie adviezen!
Klopt helemaal! Maar dan moet je er even op letten dat je alleen miconazolnitraat neemt, soms als je het van een arts voorgeschreven krijgt geeft hij miconazolnitraat/hydrocortison en dat eeft een hormoon component, en wordt voor zover ik weet liever niet gebruikt op de tepels bij spruw.
Mijn HA had mij voor mijn eerste BO wel een receptje amoxicyline voorgeschreven dat ik mocht verzilveren als het nodig was, maar ik kon het zonder af. Heb je je borst al goed leeg gekregen? Bij mij gaat het altijd beter als de borst goed leeg is en mijn koorts 'breekt', dan ben ik met een dag weer op de been (klinkt bijna alsof ik altijd BO heb, heb er nog maar twee gehad ) Weet iemand trouwens waar dit jaar het wereldkampioenschap 'clusteren in de avond' wordt gehouden? Ik wil mijn zoontje graag inschrijven want hij oefent zo goed
@juul: het is geen hormoonzalf die ik hier heb. Heb het nu een paar keer gesmeerd en het gaat al veel beter! Kolven ging bijna niet bij de zere borst, kreeg geen tsr en kwam bijna niks uit en toen zon vanmiddag ook nog die borst ging weigeren, zakte de moed me in de schoenen. Was bang dat het einde verhaal zou zijn. MAAR: hij heeft net wel weer aan die kant gedronken en ik hoorde hem slikken en ik voel me nu ook wat beter na de ibu, dus ik heb er weer vertrouwen in dat we ons hier doorheen gaan slepen!
Sterkte Vgg! Heb er geen ervaring mee maar wel enkele keren een verstoptje melkkliertje gehad en dát vond ik al pijn doen laat staan een ontsteking! Hopelijk ben je er snel weer vanaf!! Hihi hier idem, om 4 uur voeden geef ik niks om maar een klaarwakker kindje om 7.30 vind ik ellendig *Slaapkop*. Gelukkig is Mummel tot nu toe ook een slaapkopje. 19.00 laatste voeding, 19.30 slapen, 6.00/7.00 voeding en slapen en dan tussen 9.00 en 10.00 wakker . Net moeders
Hey dames! Allemaal aan het genieten vh weekend?! @Loki, nou zeg dat is een slaapkop!! vraagt ze niet meer rond 23uur voor een voeding dan? Hier kwam kleine dame vannacht om 4uur. Het doorslapen is toch nog maar enkele keren, maar vind het niet erg die nachtvoedingen, kan er stiekem wel heel erg van genieten! is zon heerlijk momentje! lekker rustig met zn tweetjes, in zo'n mood... ha heerlijk! Verder rustig hier, kleintje ligt op bed, en is druk aan het kletsen met Pooh beer geloof ik! xxx
Poemelke: Tot de 6 maanden heb ik haar iedere avond wakker gemaakt om 10 uur, dan ad ze nog heel goed eigenlijk en omdat ze toch maar een sprietje is (nu net 7 kg) vond ik dat nog echt nodig die 5e voeding. Met 6 maanden heb ik haar gewoon laten slapen en werd ze sochtends om haar eigen tijd wakker dus sinds dien doet ze het met 4 voedingen... . Netjes toch al af en toe doorslapen! Hier was het vanaf 3 maand van 10 tot 5 slapen. Vond dat al heel wat en goed vol te houden met het weer beginnende werk. Niet veel later werd het 6 uur en dat is het vaak nogsteeds (zoiezo al omdat ik haar 2 a 3x per week zelf moet wekken om 6 uur ivm werken).
Mijn zoontje slaapt sinds 2 weken door! Nou ja, een beetje variabel maar meestal laat hij in de nacht 6 uur tussen de voedingen zitten. Vanacht was hij echt een slaapkop, en heeft van 23:00 tot 8:00 uur geslapen! Oh heerlijk, ik kom weer bij. Dat clusteren en helemaal volproppen in de avon d neem ik echt voor lief als hij dit blijft doen Gisteren een etentje met 8 bevriende stellen in een restaurant. Ik heb R. gewoon meegenomen omdat hij 's avonds dus niet wil slapen en alleen maar eten. Lekker regelmatig aangelegd, bij pappa en bij vrienden op schoot, thuis nog een laatste voeding en toen maar snurken. Best makkelijk
Heerlijk als ze nog zo klein zijn dan kun je ze nog zo hendig overal heen slepen! Hier nam ik dan vaak de wagenbak mee en dan lag madame ergens in de kamer heerlijk te slapen, ideaal! Nu zorgen we eigenlijk altijd dat we om 19.30 thuis zijn en de kleine in haar eigen bedje kan slapen. Met heel soms een uitzondering....
@Poemelke: Ja ik lek soms nog behoorlijk hoor! Meestal als ik doorheb dat het gaat gebeuren sta ik maar gauw op en meestal is zoonlief er dan ook al wel aan toe! Afgelopen nacht heeft Brendan weer tot 7uur geslapen en toen was het maar een klein 'plasje' melk in mijn bed. Dus het zal wel iets minder worden nu denk ik. Maar wel vervelend, elke keer zo'n nat bed. Heb er nu al 3 handdoeken in liggen! Vorige keer was het zelfs tot diep in het matras nat... @Juul75: Wat heerlijk he dat je weer een beetje bijkomt! Ik wist ook niet wat me overkwam toen ik een x om 6 uur wakker werd en nog niemand had horen roepen om eten! Na een week of 10 begonnen die gebroken nachten mij wel een beetje op te breken, maar nu hij vaak wel tot een uur of 6 / 7 slaapt kom ik ook weer bij. Maar als hij nu een x weer 's nachts zich meld rond 3, 4 uur vind ik het niet eens zo erg... Dat is gewoon lekker ons momentje samen!!!
Redd, Dankje nog voor de info over de kraamzorg en voor de felicitatie he ! Donderdag eerst naar de gyn, dan weten we hoever ik ben zegmaar, dan eens kijken hoe het met aanmelden etc zat, dus verder voor alsnog geen vragen, klinkt gewoon zoals het de vorige keren ook ging, gewoon idd, hier meer uren en daar minder uren voor. Hoest met jouw knie inmiddels? En hoe gaat de zwangerschap? Zie je man al helemaal staan bij die etos'mutsen' trouwens, haha! Drinkt ze nu weer af en toe met het nieuwe tepelhoedje? Vgg, Oei voor jou klonk het niet erg best, hopelijk knap jij snel weer op. Lijkt me absoluut geen pretje! Juul, Dat is wel fijn zeg, dat je hem gewoon mee kon nemen en dat het prima is gegaan. Zo te lezen hebben jullie een erg fijne avond geahd, hopelijk voor herhaling vatbaar. Zogelukkig, Beterschap voor jouw mannetje, hopelijk is ie alweer aan de beterende hand. Loki Jouw kleintje maakt zo te lezen dus mooie nachten! Dat lijkt me wel fijn zeg, zeker omdat je met werk zit! Tuurlijk als het anders was, was het neit anders en deed je het vast ook, maar zo lijkt me gewoon wel prettig voor iedereen ! Sorry voor de berg mensen aan wie ik niet gereageerd heb, maar moet zeggen dat ik ook niet altijd alles meelees hopelijk gaat het goed bij jullie in ieder geval . Hier noemen we het ook geen tiet, oke ik moet toegeven dat ik zelf ooit weleens tietlurken heb gezegd. Owja en in mijn onderschrift staat ook tiet, maar dat is vooral omdat dat iets is wat gezegd is door iemand die erg veel voor mij betekend heeft. Zelf benoemd onze jongste het drinken aan de borst als bojsst drinkuh. Tja, borst blijft een lastig woord. En als ik het zelf aanbied vraag ik gewoon of ze bij mama komt drinken, maar oke, dat doen we dus nu sinds een paar weken niet meer. Drinken doet ze wisselend, dan een dag wel, dan een dag niet, dan een paar dagen wel, dan een paar dagen niet, we doen het zo zolang het nog werkt voor ons. Liefs Hanneke.
@Hanneke, erg leuk!! Mn knie zit er nog netjes aan haha. Moet rustig aan doen en wachten op oproep voor MRI. Verwacht die eigenlijk wel vandaag binnen te hebben, ben vorige week donderdag in het zh geweest en zou binnen een week terecht kunnen. Hoop dat ik snel wat meer weet wat er is en wat eraan moet gebeuren. De nieuwe tepelhoedjes zijn helaas niet ingewijd, D. wil geen borst meer. 'bosje is op' zegt ze en kan haar geen ongelijk geven. Zwangerschap gaat goed. Moet nu toch rustig aan doen dus weinig last van klachten. Merk dat ik er veel minder mee bezig ben dan toen bij D. Vanavond weer naar de vk. @Loki, lekker zeg zulke nachten! Hier van 6 maanden tot voor kort gebroken nachten gehad, daarvoor niet noemenswaardig. Nu slaapt ze al 5 nachten volledig door. @Juul, wat leuk zeg!! Hier was het ook fanatiek clusteren de eerste maanden. Met 4 maanden was het over.