Dames, ik kan wel even wat advies gebruiken of ervaringsverhalen... R. drinkt vanaf ongeveer 4 weken af en toe uit een flesje en dat lukt prima, hij verwart het ook niet met de borst. Alleen, hij drinkt veel te weinig uit de fles! Het is net alsof hij de ergste honger eraf drinkt en het dan wel best vindt. Ik was net even bij de kapper met mijn dochtertje en R. kwam voor een voeding, dus mijn man gaf een flesje. Toen ik terug kwam heeft hij daarna gewoon nog een hele borst leeggedronken, terwijl hij niet meer uit de fles wou! En nu begin ik me een beetje zorgen te maken over wanneer ik weer ga werken Zou hij wel een hele dag zijn maaltijden uit de fles kunnen drinken? Heb ik weer, geen flesweigeraar maar een flesminachter
Over een maandje, na de voorjaarsvakantie. En ik werk 4 dagen in de week, dus als hij zo door gaat wordt dat honger lijden
Ik denk dat het wel los loopt Juul. Er schijnen heel veel kindjes te zijn die overdag een beetje drinken en het savonds en snachts inhalen. Wellicht de oppas straks vaker kleinere porties aan laten bieden?
@juul, ik denk dat het wel losloopt. Hij zal misschien zn ergste honger stillen en bij jou de schade inhalen. Maar hij laat zich vast niet verhongeren. Hier uitslag van MRI. Zit dus een scheur in mn meniscus (had een flinke zei ie haha). Hij heeft overlegd met de gyn en wordt over 2 wk geopereerd Maar ja als t moet dan liever binnenkort dan hoogzwanger. Heb niet zoveel keus denk ik. Hopelijk blijft alles met de kleine goed gaan. Volgende week echo bij de gyn en na de operatie weer. 21e 20 weken echo dus komende 3 wk 3 echo's. Na de operatie 2 weken met krukken lopen. Weten jullie welke pijnstilling mag? Las dat je 2 dagen pijnstilling krijgt en verder pcm. Maar mag je in de zwangerschap wel wat anders dan pcm?
Red, wat naar zeg! En wat snel dat ze al kunnen gaan opereren. Ik neem aan dat je een ruggeprik krijgt en geen volledige narcose? Voor zover ik weet geven ze alleen pcm bij zwangerschappen. Diclofenac wordt wel eens voorgeschreven als pcm niet werkt, maar geeft wel een hogere kans op afwijkingen schijnbaar.
Hey dames! @juul, denk dat het wel los loopt meid, zoals anderen ook zeggen, er zit niet heel veel uur tussen, dus hij zal de schade dan wel inhalen!wat werk je op een dag? 8 uurtjes? Als hij dan twee keer een beetje drinkt, en bij jou dan heel veel, moet dat wel lukken denk ik.. Kan ookzomaar zijn dat ie het van een ander wel neemt! Hier ook gestart met fles, vanmiddag was een ramp... Gillen... Volgehouden, en toen heeft ze uiteindelijk bij mij (waar ik overigens echt van opkeek) 50 gedronken, toen alsnog aan de borst! En lang! @red, tjemig heftig meid. Tis nogal wat, en dan ook zwanger, hoe gaan ze die operatie doen dan? Met verdoving bedoel ik? Weet niet zo goed wat mag als pijnstilling, niet veel denk ik... Ik kreeg na de bevalling diclofenac icm BV, maar denk niet dat dit hetzelfde is?.. Xxx
Ja, wordt een ruggenprik. Ik heb volgende week eerst nog een gesprek over de ruggenprik enzo, zal dan even vragen naar de pijnstilling. Ik weet niet hoeveel pijn het natuurlijk doet en of pcm dan voldoende is. Maare ik duik eerst mn bed in.
Gruwelijk Red, wat een slecht nieuws!:x Je mag geen diclofenac tijdens de zwangerschap, dat heb ik zwart op wit van de fabrikant. Wat gaan ze precies doen: halen ze de meniscus eruit? Is die zo slecht dat dat niet kan wachten tot na de bevalling? Sterkte meis; echt niet leuk dit!
Hey meiden, Ik breek ff in, maar ik zou zo graag tips willen hebben om mijn borstvoeding op te krikken. Mijn zoontje wil niet graag bij mij drinken en nu kolf ik al vanaf het begin..een enkele voeding als ze goed vol zitten wil hij de druk eraf drinken maar zo gauw hij moeite moet doen houdt hij op en laat los...maar heeft nog wel honger dan. Ik kolf lang niet voldoende om hem te kunnen voeden dus moet hem bij voeden...heb al diverse dagen geprobeerd om de 2 uur te kolven..zit vaak snachts ook..want hij komt toch nog 3 keer (op de flesvoeding laat hij er soms iets langer tussen maar op de bv 125 tot 140 ml maximaal maar 3 uur...) Is dit normaal ook? Dathij nog zo veel komt op bv in de fles? Hij heeft geen verwarring van speen borst ofzo..hij kan gewoon vanaf begin niet goed drinken bij mij..(te moe van de keizersnede, en heeft daarvoor ook op de kinderafdeling gelegen) Maar nu lijkt hij idd ook nog steeds heel moe te worden ervan en weigerd dan om verder te drinken. Ook de fles doet hij minstens een half uur over en de speen is toch echt niet te klein..hij verlsikt zich namelijk ook soms! Vergeet soms adem te halen zelfs als hij drinkt...heel eng!! hij moet ook soms 3 tot 4 keer in het voedmoment worden gestimuleerd om weer verder te drinken...en stimuleren is dus echt pamper verschonen...rechtop zetten....laten boeren....want hij wil soms zelfs niet boeren omdat hij zo in slaap is gedonderd (na de voeding niet willen slapen tijdens niet wakker te krijgen.....) Is dit normaal allemaa, herken het niet bij mijn dochter die dronk gewoon en dronk heel veel en goed! bedankt voor tips!
@Zogelukkig, ik had het wel verwacht dus dat scheelt. Was al van een operatie uitgegaan. Ik zou er op kunnen staan om het uit te stellen maar het probleem is dat ik met krukken moet lopen, geen auto mag rijden, niet door mn hurken mag, etc. De kans dat hij weer op slot schiet, is groot en die gedachte is ook vreselijk (dacht tijdens het proberen los te halen dat ik toch liever ging bevallen... dat vond ik ook een hel). Als ze 'm dan niet los krijgen, wordt het een spoedoperatie. Hoogzwanger zie ik dat helemaal niet zitten en als ik na de bevalling moet kan ik niet voor mn kind zorgen en blijf ik het risico lopen. Aan de ene kant heb ik zoiets van, doe het nu maar, dan kan ik over een maandje verder. Maar ik wil wel zo weinig mogelijk risico voor mn kindje. Goed dat je t zegt van de Diflocenac! Ik moet volgende week eerst naar de anesthesist voor een gesprek dus ga even goed informeren wat precies de bedoeling is met de ruggenprik en welke pijnstilling ik krijg na die tijd. Ik weet ook niet hoeveel pijn het doet en of pcm dan voldoende is. Als pcm in combi met koelen te doen is, doen ze dat maar. Moet woensdag naar de gyn dus ga ik ook nog even extra navragen of het geen kwaad kan voor de baby. Ze gaan het gescheurde deel volgens mij verwijderen. Ze doen tegenwoordig liever niet meer de hele meniscus. Ik weet niet precies hoe de scheur zit, hij was me t aan t uitleggen maar ondertussen met de gyn aant bellen dus heb ik niet helemaal meegekregen. Had in elk geval nog een hele grote meniscus, wat een kind ook heeft. Bij volwassenen wordt die maanvormig maar ben nog te jong denk ik
@antares: Ik kopieer hier even iets wat ik in een ander topic had geplaatst, dit hielp mij altijd heel goed toen ik kolfde voor mijn dochtertje, die kon ook niet aan de borst. "Ook een goede manier voor mij om de produktie op te hogen was zgn 'clusterkolven'. Dan pakte ik een periode van 3 uur op een moment van de dag dat ik even tijd had en zette de kolf naats me neer. Tijdschriftje, kopje thee. Je kolft dan de TSR eraf, en wanneer het moeilijker gaat hou je ermee op. Borsten warm bedekken en 10 minuten later weer de TSR kolven. En dit 3 uur volhouden. Als je dit zo'n 3 dagen achter elkaar doet gaat je produktie ook omhoog."
@red: Mijn ervaring is dat pcm heel goed helpt (tijdens zwangerschap gehad om de pijn van HELLP te onderdrukken, en daarna voor beide ks-en). Je moet alleen zorgen dat je een 'spiegel' opbouwt. Dus alleen slikken als je pijn hebt helpt niet. Over de dag slikte ik (zo uit mijn hoofd) 3 x 1000 en dan voel je echt niets meer hoor Overleg maar eens met de anaestesist. Ook geen Ibuprofen slikken hoor!
Red: ik begrijp het, maar vind het echt shit voor je! Kan zoiets niet onder plaatselijke anesthesie? En je mag zelfs 4x2 PCM p/d en dat werkt idd het beste als je een spiegel opbouwt, dus om de 6 uur 2 nemen!
Als ik google op plaatselijke verdoving kom ik bij een ruggenprik uit? Maar neem aan dat je gewoon een spuit in mn knie bedoeld? Ik weet niet of dat kan. Ik heb toen op de SEH een spuit gekregen met lidocaine en dat nam niet alle pijn weg, alleen ontspande mn been toen zodat ze m los kregen. Maar ik heb volgende week een gesprek en ga t wel even aankaarten. Dank je voor de tips van pcm, zou ik dan van tevoren alvast wat moeten gaan slikken om een spiegel op te bouwen? Ik ga t in elk geval allemaal even bespreken en als de pcm voldoende werkt, is dat natuurlijk helemaal super! Grr... ik heb echt nooit wat en ben na mn geboorte nooit meer voor mezelf in het ziekenhuis geweest. Waarom kwam t niet gewoon een half jaar eerder ofzo... pff.. naja zal niet klagen, zijn veel ergere dingen
Eigenlijk is een ruggenprik regionale anesthesie en lokale anesthesie is dat ze alleen je knie verdoven, maar misschien is de operatie daar te zwaar voor.
Ik denk het ook anders waren ze er vast al over begonnen. Maar ga het voor de zekerheid wel even vragen. Lopen ook veel zenuwen natuurlijk door de knie dus zal wel lastig te verdoven zijn met lokale verdoving.
red, ik weet niet wat voor operatie je krijgt, maar begrijp in je knie en knie open? Mijn papa heeft tijd geleden een een nieuwe knie gekregen en die was compleet onder zeil, dus volledige narcose. Maar die operatie duurt ook paar uur..... Dus vermoed dat jij ook wel een ruggenprik zal gaan krijgen anders kunnen ze niet diep genoeg verdoven hoor...is toch een heftig gebied waar veel spieren bloedvaten en zenuwen doorheen lopen. sterkte! Klusterkolven, jah daar had ik al iets over gelezen...heftig! Maar zou dat op zondag maandag en dinsdag kunnen doen...dan is manlief thuis en maandag en dinsdag is dochtertje naar school toe.... weet het anders niet meer, heb al zoveel geprobeerd...krijg namelijk nog maar 1 tsr in een kolfbeurt het word steeds moeilijker om er meer uit te krijgen........
Het valt mee hoor, zeker op een dag als vandaag, lekker in het zonnetje op de bank en gaan! Maar het is inderdaad wel het beste dat je even een periode van 3 uur niets om handen hebt, want als je tussendoor van alles gaat doen (ik heb ooit geprobeerd ondertussen een wasje weg te strijken) gaat het echt een stuk minder. Op de een of andere manier helpt de ontspanning ook met de TSR opwekken. Ik deed het op een gegeven moment 1x per maand, anders was mijn produktie niet genoeg.
@Antares, een kijkoperatie in mn knie. Heb een scheur in mn meniscus. Wil je geen lactatiekundige erbij halen om hem misschien toch nog aan de borst te krijgen? Misschien kan borstcompressie helpen om m makkelijker te laten drinken. Bij premature kindjes werkt dit ook goed en ondanks dat ze snel moe zijn, had ik een tijdje terug toch 2 kindjes rond termijn van 36 weken (ze waren toen al een paar weken oud) volledig aan de borst. (ik werk in de kraamzorg) Ik zou ook voor clusterkolven gaan (lukt dat s avonds niet?) Misschien kan een neusspray je helpen voor je TSR. Een half uur is niet raar hoor voor een fles. Hier was ik de eerste tijd een uur aant voeden maar papa zat ook minstens een half uur met de fles.