Borstvoeding, kolven... Baby 4 weken.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bilou, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hello!

Hoeveel drinkt een baby van bijna 4 weken nou?

Mijn zoontje is donderdag 4 weken oud en nu wilde ik dus al een begin maken met melk kolven en hem zo nu en dan met een flesje te voeden om hem eraan te laten wennen.

Tijdens de borstvoeding weet ik nooit hoeveel hij binnen krijgt elke voeding en aangezien hij soms elk uur wel iets wilt drinken dacht ik, ik maak maar eens een begin met kolven.

Net wat gekolfd en hem gegeven. Dat was in totaal 120 ml. Had geen benul hoeveel ik moest kolven. Van de 120 heeft hij misschien 10 laten staan, als niet minder is.

Daarna ging ik maar ff googlen om te kijken wat ze binnen dienen te krijgen. Kwam ik dus die formule tegen. Hij zou eigenlijk iets van 80 moeten krijgen gemiddeld. Is 120 dan niet eigenlijk een beetje veel?

Wel fijn dat hij het flesje niet weigerde voor een eerste keer. Hij wist precies wat ie er mee moest hahaha.

Hoeveel drinkt jullie beeb van deze leeftijd ongveer?

2. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Naar mijn weten mag je borstvoeding onbeperkt geven. Ik weet niet precies meer hoeveel D dronk rond die leeftijd, maar volgens het cb dronk hij bijna dubbel zoveel als bij nodig had. Dus zal daar vast in de buurt van hebben gezeten. Als het niet past komt het er vanzelf wel weer uit :D

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier drinkt ze rond de 80cc maar mn oudste dronk volgens mij 120cc

4. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh ok. Ik zal het sowieso nog even bij cb navragen. Maar zijn laatste voeding was rond 7 uur en nu slaapt ie nog steeds lekker.

Normaal zou die allang weer watzijn komen drinken haha. Ik ben benieuwd. Morgen probeer ik het weer. Eens kijken hoeveel hij dan drinkt. Maar als hij lang doorslaapt zometeen, geef ik hem de fles iets later.

Beetje experimenteren. :eek:

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn kinderen dronken toen zo tussen de 80 en de 120 uit een fles.
    Maar als het gewoon om te oefenen is maakt de hoeveelheid niet zoveel uit. Gewoon elke dag een fles aanbieden zodat je kind het niet afwent of verleert is belangrijker. Op zich is iets als 20cc in een fles al genoeg als het om oefenen gaat. Of je geeft de hele voeding met een fles, en dan geef je per keer gewoon hoeveel er uit je borst komt

6. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ehhhm, mijn dochter is nu een week oud en tant al 120 weg hihi.

Deel Deze Pagina