Borstvoeding komt niet echt op gang

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ster27, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.904
    254
    83
    Afgelopen woensdag om 00.43 is ons zoontje geboren. Na de bevalling is er geprobeerd om hem aan te leggen, maar omdat hij niet lekker was is dit niet echt gelukt. Later die dag in de ochtend is hij in verband met het feit dat hij maar slijm bleef spugen en duidelijk niet fit was opgenomen op de couveuseafdeling. Nu ben ik vanaf woensdagochtend om 10.00 uur aan het kolven, woensdag door alle hectiek en commotie nog niet helemaal volop, maar gisteren en vandaag wel. Vandaag heb ik mijn zoontje ook 2 keer kunnen aanleggen en pakte hij de borst.
    Nu is het alleen dat er nog niet echt voeding komt. Met kolven heb ik met een beetje geluk de tepel iets vochtig, maar meer komt er niet uit. Nu leg ik voor het kolven een warme natte doek op mijn borsten en sinds vandaag gebruik ik ook syntocinon neusspray, maar het lijkt nog niet echt te mogen baten.
    Wat kan ik nog meer doen om de borstvoeding goed op gang te laten komen? Vaker aanleggen gaat momenteel helaas nog niet, daar is ons zoontje nog niet klaar voor en ik probeer nu acht keer per dag te kolven (of aan te leggen).
     
  2. Linda Offereins

    Linda Offereins Lactatiekundige

    3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Vooral ontspannen en regelmatig kolven. Ga er niet al te gefocust bovenop zitten, maar vertrouw erop dat je lichaam het wel gaat doen. Je bent gewoon een 'slow starter'. Ik zie met regelmaat vrouwen waar het pas wat later op gang komt.
    Er spelen ook wat negatieve factoren mee, dus het is allemaal best begrijpelijk. Niet te veel spanning creƫren, kolf bijvoorbeeld terwijl je naast je baby zit of tv zit te kijken: kijk vooral niet elke druppel eruit! Het komt vast nog...
    groet
    Linda
     

Deel Deze Pagina