dochter wil liever uit de fles drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Roosje24, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hallo meiden,

Mijn dochter is 4 maanden oud. ik wilde al vanaf het begin volledige bv geven maar omdat ik weinig productie heb geef ik bv + kv (bijvoeding)
    Omdat ze nu beetje gewend is om uit een fles te drinken, weigert ze soms de borst. dat wanneer ze heel moe is, slaap heeft dan heeft ze geen zin om te drinken aan de borst (fles gaat natuurlijk sneller) Ze wordt dan superboos en dan wil ze al helemaal de borst niet, dus geef ik haar kv.

Nu ben ik begonnen met kolven. Ik krijg er niet heel veel uit. het is heel verschillend. wanneer ik de tijd voor neem kolf ik ongeveer 120 cc.maar dat is niet altijd. vandaag voordat ikhaar ging voeden om ongeveer 11 uur heb ik 100 cc gekolfd uit 1 borst. daarna was ze wakker en had natuurlijk honger. ik heb haar toen de andere borst gegeven. ze heeft ongeveer 10-15 min gedronken en daarna begon ze te mopperen. ze moet namelijk moeite doen met zuigen. ik legde haar toch in de box zodat ze kon spelen maar mopperen ging verder dus dacht ik ze heeft niet genoeg gehad. Ik gaf haar mijn gekolfde melk (50cc) en die andere 50 cc wilde ik op een andere moment geven. toen het op was ging ze huilen, blijkbaar had ze nog steeds honger en gaf ik die andere 50 cc ook. Daarna ging ze spelen en slapen.

Nu wilde ik weer kolven maar vind het nogal moeilijk, alsof er geen melk meer is. Straks als ze wakker is en weer gaat mopperen van dat ze de borst niet wilt en boos gaat worden dan moet ik aar fv geven en dat wil ik juist niet.

Wat kan ik het beste doen. Ik dacht probleem op te lossen met kolven maar het lukt niet elke keer een voeding te kolven voor haar, laat staan een voorraadje wegleggen.
    Ik twijfelde een electrische kolf aan te schaffen maar als ik geen voeding kan kolven dan heeft het geen zin om een elec. kolf te kopen.

groetjes roosje

2. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Misschien kan je een tijdje een kolf huren bij de thuiszorgwinkel of vk om zo je productie op te krikken ?? Dit kan wel eens een beter effect geven als een handkolf.

De flesvoorkeur herken ik absoluut, ik heb er helaas geen oplossing voor, ik heb teveel melk dus geen borst dan fles.. En kolven heb me er bij neergelegt...

3. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Misschien zou je direct na de eerste ochtend voeding kunnen kolven, dan zijn jouw borsten het volst en waarschijnlijk wel weer vol genoeg voordat ze een volgende keer komt.

Zo kan je een voorraadje opbouwen en toch haar blijven voeden.

Idd een kolf huren om te proberen kan altijd, dat zijn vaak dubbelzijdige kolven dus de productie kan er een flinke boost van krijgen.

Succes!

4. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Dankjewel meiden.

ik had ook gedacht om een kolf te huren maar als ik zo bereken kan ik net zo goed een eigen kolf kopen (electrisch)

Probleem is; dat ik dan misschien weer weinig melk uit krijg, dat vind ik zonde.

Kan ik echt een boost krijgen dan. ik ga even nadenken.

( ik denk dat ik ook minder melk heb omdat ik haar af en toe nutrilon geef,productie gaat niet omhoog.)

heb nooit stuwing gehad of borsten die lekken.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Als je volledig terug naar de borst wilt of je productie echt op wilt krikken zal je of meer aan moet leggen of meer moeten kolven en uiteraard de fv uiteindelijk af gaan bouwen. Zolang je fv geeft en niet extra gaat kolven zal je productie of zo blijven of gestaag gaan afnemen.

Hoeveel fv krijgt ze nu per dag? En hoevaak ligt ze aan de borst?

Zou zelf zeker na de ochtendvoeding (neem aan dat het bv is) extra gaan kolven. Meestal blijft er nog wel iets over na die ochtendvoeding. Je zou bijv ook als ze de nacht in gaat zelf nog kunnen kolven even later. Maar ligt dus ook een beetje aan de momenten waarop ze nu aan de borst ligt, fv krijgt en je kolft..

6. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Is heel verschillend abri, ik probeer elke voeding bv te geven, wanneer het niet lukt dus boos wordt en niet drinkt dan geef ik haar kv.
    Ze drinkt nu 4-5-6 voedingen per dag. hangt af hoelang ze slaapt overdag etc. Snachts slaapt ze door, wordt ongeveer om 07:00-08:00 wakker dan drinkt ze bv dat gaat gelukkig goed. om ongeveer 11:00-12:00 probeer ik weer bv te geven soms lukt dat ook. meestal in de middag tussen 15:00-19:00 geef ik haar fv. voor het slapen gaan probeer ik haar de borst te geven maar soms drinkt ze kv.

Dus gehele dag drinkt ze 1 of 2 of zefls 3 flessen kv en de rest bv natuurlijk. (ook als ik buiten ben drnkt ze fv)

Soms probeer ik te kolven. Dat is ook verschillend.
    De ene keer is het hele dag 130 cc kolven, omdat ik eerder stop bijv.
    Als ze de nacht in gaat kolf ik ook voordat ik slaap. Ben nu ook aan het kolven heb al bijna 120 cc met 1 borst, ga zo weer verder.
    En idd in de ochtend kan ik meer kolven. de gekolfde melk geef ik haar dan wanneer ze boos is en de borst niet wil.

ik hooop dat het lukt, dankjewell..

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zou zelf zeker proberen nog even te kolven op de momenten dat je fv geeft. Hoe vaker je borsten het seintje krijgen dat er vraag is, hoe eerder je productie omhoog gaat. Is nl niet zo gek als ze eigenlijk rond 7-8 uur drinkt aan de borst en de rest van de dag wel een poging doet tot, maar uiteindelijk de fles krijgt dat je productie alleen maar meer stagneert.

Om de 3 uur kolven een aantal dagen zou zeker een boost moeten geven zou ik zeggen, maar gaat je dus wel 'even' veel tijd kosten aangezien je ook nog de fles geeft etc. Misschien anders een rustig en ontspannen weekend kiezen om te zeggen 'ik probeer in alle rust de borst te geven en om de 3 uur te kolven als ze niet goed drinkt, verder even niets'. Aanleggen, laten drinken en anders kolven kolven kolven om het in ieder geval weer extra te stimuleren is het enige dat je kunt doen. Eventueel ondersteunend met bijv borstvoedingsthee, maar blijven aanleggen en kolven is essentieel om je productie wat op te krikken.

Heb je trouwens ook borstcompressie geprobeerd bij het voeden? Of een andere houding om in te voeden? Kan het ook misschien nog zo zijn dat ze wat afgeleid is tijdens het drinken aan de borst en aangezien de fles makkelijker drinkt ze daar de voorkeur aan geeft.

Succes meis!

Deel Deze Pagina