Ik heb t een paar dagen zonder nutrilon kunnen doen. Nu heeft ze weer niet genoeg aan gekolfte melk en borsten. Net van 1130 tot 1330 bezig geweest. Uiteindelijk 20cc nutrilon erbij gegeven en toen was ze voldaan. Baal er zo van. Wil niet overstappen op fv. Voelt als galen..
Overstappen? Dat is toch niet nodig? Maar daarom is het zo belangrijk om de juiste hulp te krijgen.. Wat ik al eerder zei, als je zelf blijft aanmodderen, dan zal je stoppen, uiteindelijk. En, nogmaals, dat is niet nodig. En zonde ook, na al die inzet👍 Ik trek maar weer de vergelijking... bij een knieblessure kan je wat oefeningen van je huisarts krijgen. Dat probeer je een tijdje. Helpt het niet dan ga je naar de fysio, voor hulp van iemand die precies weet hoe jouw knie herstellen kan en sterker voor de toekomst kan worden. Je doet oefeningen, hij kijkt mee, geeft tips. Vervang het woord knie voor borst en fysio voor lactatiekundige. Overstappen is echt niet nodig als je om hulp vraagt.
Wat zei de lactatiedeskundige? Krijgt ze ook een speentje? Kan best ook zuigbehoefde zijn. Sommige raden het af, maar mijn beide kids kregen vrij snel een speen. onze zoon zelfs de tweede dag al. Nooit problemen gehad. dus misschien het overwegen waard, mits ze dan niet nog minder vaak komt.
Mijn jongste dronk in het begin ook heel lang. Ik moest toen korter gaan voeden, per borst max 10 of 15 min geloof ik en vaker voeden, om de 2-2,5 uur. Uiteindelijk hebben we de 1,5 jaar bv volgemaakt. Maar ik sluit me aan bij de rest, een goede lactatiekundige is heel belangrijk, zonder haar had ik het echt niet gered.
Hier kwam het niet op gang en (20/30) echt veeeel te weinig. Omdat uk te vroeg geboren was wogen ze hem voor de voeding en na de voeding en moest hem bijvoeden met fles. Je zou nog medicatie kunnen proberen wat lijkt op wat je lichaam zelf aan zou moeten maken. Na 3 weken was ik helemaal op. Voeding duurde bij hem heel lang en daarna kolven en kon ik snachts nog 1 tot 1 1/2 uur slapen tot de volgende voeding. Moest helaas opgeven en over gaan op flesvoeding.
Ik heb beide keren dat ik borstvoeding gaf de borstvoeding op gang gebracht met kolven, een professionele ziekenhuis kolf, dat wel. Geen huis-tuin en keuken kolfje. Ik kolfde ook snachts, de eerste keer kolfde ik elke 2 uur en dan 3 kwartier lang. (Adviezen waren toen anders, was 12jaar geleden) en mijn dochter kon niet zelf drinken, kon mijn tepel niet happen. Toen de voeding eenmaal op gang was ben ik haar met behulp van een tepelhoedje gaan voeden. Na 3 maanden stokte mijn productie en was ik van het ene op het andere moment letterlijk leeg. De tweede keer kon ik om medische redenen niet direct voeden, mijn zoon kwam ziek ter wereld en was te zwak om aan de borst te kunnen drinken. Ik heb 5 maanden lang fulltime gekolfd en de borstvoeding met de fles gegeven. Hij dronk alleen de bv als een flessenkind, alsof het kunstvoeding was. Later leerde ik dat bv kinderen per voeding veel minder drinken en veel vaker drinken, ook snachts. Omdat Mijn zoon het uit de fles kreeg dronk hij 5 voedingen per dag, en in totaal 800-850cc per dag. Maar ik moest wel nog steeds snachts kolven, terwijl hij gewoon door sliep!! Oneerlijk hè Als ik zo lees dat je na het voeden nog kolft, en dan dus eigenlijk over hebt, is dat eigenlijk heel goed. Ik zou je willen adviseren om een gesprekje aan te gaan met een deskundige, een lactatie kundige. En ik zou, als je merkt dat je kindje niet genoeg heeft, elke 2 uur gaan aanleggen (zo snapt je lijf dat er meer geproduceerd moet worden) en zeker ook snachts aanleggen en niet met de fles gaan voeden. Maar goed, ik denk dat meer dames hier dat al gezegd hebben
Ze heeft inderdaad sinds de eerste week een speen. Ze heeft zuigbehoefte. Gaat wat beter gelukkig. Goede tips gehad! Snachts heeft ze aan 1 borst genoeg! Over dag nog wel 2 soms 3. Komt steeds beter op gang. Van de week lekte ik zelfs 😄 Kolf nog wel na om t te stimuleren. Zo heb ik ook een voorraadje!
Hoi dames heb een vraagje. Bv ging een tijd goed. Sinds een tijdje start de bv goed maar na een kwartier word de baby "wild" ze gaat met haar hoofd schudden en word wild! Huilen huilen! Heb van alles geprobeerd zoals even boeren of even een pauze. Andere borst aanbieden. Enkele keer valt ze rustig in slaap of stopt ze tevreden. Maar dat is bijna nooit zo. Snachts gaat t trouwens wel goed. Gelukkig! Maak nu de kamer donker etc. Helpt ook niet. Iemand ideeën?