borstvoeding + kunstvoeding, tijden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Blossum, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik ben momenteel de borstvoeding deels aan het afbouwen. Het kost mij door omstandigheden te veel energie. Mijn uk is ook niet genoeg aangekomen dus kreeg ik van het consultatiebureau het volgende advies. 7.00u borstvoeding (daarna 100 ml kunstvoeding aanbieden), 11.00u kunstvoeding, 14.00u kunstvoeding, 17.00u kunstvoeding, 19.00u borstvoeding (daarna 100 ml kunstvoeding aanbieden), 22.00u kunstvoeding + rijstebloem. Nou begrijp ik de volgorde van tijden niet zo. Dus mijn vraag is, wat is jullie advies hierin? Ik zou graag nog een ochtend en avond voeding aan de borst willen geven (7.00 + 19.00 uur). En de voedingen op tijd. Is deze combinatie haalbaar, of zal mijn productie snel achteruit gaan? Alvast bedankt!!!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ja, je productie zal hoe dan ook snel achteruit gaan zo. Twee voedingsmomenten op de dag met zoveel bijvoeding...Ik verwacht dat het over een paar weken gedaan is met de borstvoeding. Je zult merken dat je steeds wat meer moet gaan bijvoeden na de borstvoeding en dat je na een paar dagen niet eens meer volle borsten voelt.

Maar wat is het alternatief? m de productie weer helemaal op peil te krijgen is er heel veel stimulatie nodig en dat kost energie die er niet is.

Misschien is dit goed zo. Geniet van de laatste voed-momenten en ook al komt er niet zoveel meer op den duur; misschien vind je baby het nog wel een tijdje heel gezellig zo..

succes
    Linda

Deel Deze Pagina