borstvoeding> kunstvoeding, tijden?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Blossum, Feb 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

hey kan het geen spruw zijn!?!?!?

2. Blossum

Blossum Bekend lid

Nov 21, 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee dat denk ik niet. Hij heeft geen witte waas in zijn mondje. Een tijd geleden dacht ik dit wel, hij hapte toen ook steeds aan en liet weer los met harde schreeuwen erbij. Maar achteraf bleek dat zijn middenrif bekneld zat, hij is hiervoor naar de manueel therapeut geweest en dit gaat nu stukken beter. Ik wacht wat betreft de onrust nog even af tot we bij de kinderarts zijn geweest...

3. fafje

fafje Niet meer actief

ohja oke...hmm lastig heh..

zou je ook een x 's ochtends bv kunnen aanbieden maar dna uit een flesje???...of drinkt ie even slecht aan borst als aan fles?

4. Blossum

Blossum Bekend lid

Nov 21, 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het verschilt wel eens 's ochtends, soms drinkt hij ook heel erg goed aan de borst. Ach ik kijk het wel even aan. Wat nu handig is met de flesvoeding, vrijdag ochtend kwam hij om 4 uur, toen gaf ik hem 65ml en om 7 uur dronk hij goed aan de borst. Met kv zie je weer hoeveel hij binnen krijgt : )

5. fafje

fafje Niet meer actief

jaa vind je dat juist handig...ik vind het zo'n gezoek...ik viond het eigenlijk handiger...toen hij alles zelf regelde!! haha...
    Nu zit ik telkens te twijfelen, als ie komt...wat moet ik aanbieden...het wisselt steeds...gister dronk ie 1e fles 120...2e 120 en 3e...heb ik maar 60 aangeboode., wnat het was al na 2,5uur...(nog een x 60 gemaakt, maar dat widle ie nie..)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als wij onze kinderen in bed hadden gelegd hadden ze ook zo gedaan. Dus legden we ze niet in bed. Overdag sliepen ze bij mij of als ik werkte bij papa in de draagdoek, of in de box, de wagen of op een speelkleed. In elk geval ALTIJD onder gevoelsbereik, en NOOIT in een bedje.

Iets is beter dan niets, dat klopt. Maar de kans dat het allemaal lukt en dat je het langer volhoudt is gewoonweg groter als je probeert drie voedingen te geven (en op de dagen dat je niet werkt gewoon op verzoek)

Dan is borstcompressie DE manier om je borsten leeg en je kindje vol te krijgen. Kijk even op borstvoeding.com voor een goede uitleg daarover.

7. Blossum

Blossum Bekend lid

Nov 21, 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het inslapen gaat nu weer beter hoor, hij valt nu weer sneller in slaap. Doet dan zijn slaapje van 30-45 min. en is daarna wakker. In de box slapen is geen optie, heeft hij nooit gedaan. In de draagdoek (alleen bij mij dan) of kinderwagen ligt hij regelmatig maar ook hier maar 30-45 min. per slaapje... Enne de kinderwagen alleen maar als er mee gereden wordt hoor. Maarja ik wandel sowieso al een uur tot twee uur per dag, meer dan twee uur ga ik net redden hoor...

Ik denk dat ik toch dat ik doorga met afbouwen hoor, ik wil gewoon voor mijzelf meer duidelijkheid en ritme.

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hey over dat slapen. Heb je al eens geprobeerd in te bakeren?
    De kraamhulp had mijn dochter een keer ingebakerd met een doek, nou dat vond ze helemaal niet! Maar vanaf een gegeven moment sliep ze ook niet goed omdat ze zichzelf elke keer wakker maakte door haar maaiende armpjes waar ze dan van schrok. Ik heb toen een overgangsWoombie gekocht. Dat is als een gewone Woombie (zie Woombie Nederland), maar extra elastisch. Zo kon ze zichzelf niet per ongeluk wakker maken en voelt ze zich wel geborgen, maar niet beperkt. Ik weet niet of het toeval is geweest, maar sinds ze sliep in de Woombie, heeft ze 's nachts doorgeslapen.

Tegenwoordig gebruiken we geen Woombie meer, maar een slaapzak met lange mouwen. Die mouwtjes zijn zo lang en zwaar dat het effect vergelijkbaar is als met de Woombie (ze kan niet meer zo snel maaien).

Het proberen waard als je het nog niet hebt geprobeerd. Ook de Pacco inbakerdoek schijnt fijn te werken.

9. Blossum

Blossum Bekend lid

Nov 21, 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi ik gebruik sinds donderdagavond weer de pacco :) Vandaag heeft hij bij alle 3 de slaapjes wel maar 3 kwartier geslapen maar is zelf in slaap gevallen. Vast ritueel gedaan en ik hoefde niet meer terug. De eerste 2 x na 10 min. huilen stil en net na 3 min. huilen stil jeee! Nu dus hopen dat hij ook gaat doorslapen.

10. misa

misa Niet meer actief

Ik weet niet hoe het werkt met overstappen, maar ik zou ook voor wat meer vastere tijden gaan dan wat het cb heeft gezegd. Ik zou ook om 7:00 uur beginnen en dan elke 3 uur. Kijken of je kindje dat redt. En misschien kun je dan zelfs wel over naar om de 4 uur.
    De hoeveelheid kun je een beetje zelf berekenen:
    150 x lichaamsgewicht = hoeveelheid voeding per 24 uur.
    Voorbeeldje:
    150 x 6 kilo = 900 ml
    Dit deel je dan door de aantal voedingen, bijvoorbeeld 6 of 5.
    900/6 = 150 ml (water incl. voeding)
    900/5 = 180 ml (water incl. voeding)

Nooit meer dan 1 liter per 24 uur geven aan baby's.
    Succes!

11. Blossum

Blossum Bekend lid

Nov 21, 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thx jois voor je duidelijke bericht :)

12. misa

misa Niet meer actief

Ik zag later pas dat je eerste bericht al een paar dagen geleden was, dus dat je misschien al wat had geprobeerd..! Ach ja, beter laat dan nooit.. toch? hihi!

13. misa

misa Niet meer actief

Oja, over het slapen: Ons kleintje slaapt op de rug erg slecht of niet, dus zijn we hem na een week of 2/3 op de buik gaan leggen. Geweldig!
    maar na een poosje kregen wij ook een erg onregelmatig slaapritme en ook vaak na 30/45 min weer wakker. Voor ons hielpen de tips van babyslaapgids.nl heel goed. Hier zijn we mee begonnen toen hij 9/10 weken was.
    Bedritueel: kus, aai over bol, speentje en muziekknuffel aan.
    Eerste keer max 10 min huilen. Dan zonder praten een aai over bol en speentje. Daarna bij huilen elke 5 min weer een aai en een speentje.
    Dag twee zou je dat na 10 min moeten doen en op dag 3 na 15 min.
    Wij zijn bij de 5 min gebleven (na de eerste keer 10 min). Na een goede dag had hij het door! Nu slaapt hij meestal erg goed en vooral erg veel! Nog steeds is hij wel eens wakker na 30-45 min, maar dan slaapt hij zelf, of later met zijn speentje (door ons) weer verder..!

Weet niet of het was voor jullie is, dus dat moet je maar even bekijken.

14. fafje

fafje Niet meer actief

hey blossom, wilde nog even zeggen..dat mijn zoontje vandaag zijn schema zo heeft gemaakt
    8u bv
    1130 fv (150)
    1530 fv (150)
    1830 bv

Ik denkd at dit zn ritme is...en denk dat met de komende dagen de flessen naar 180 gaan..wnat ze gingen goed leeg..

Mss kan je het nog iets meer tijd geven...en loopt dat ritme vanzelf..

15. Blossum

Blossum Bekend lid

Nov 21, 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jois, geeft niks we proberen nog steeds want gaat nog steeds niet helemaal super haha. En wat dat slapen betreft, het inslapen gaat nu steeds beter. Zoals jij zegt had ik het zelf ook al toegepast en nu hoefde ik gister niet meer terug nadat ik weg was gegaan jeee! Hoe deed jij dat als hij na 30-45 min wakker werd (hier is dat hard huilend), zelfde regel of gelijk speentje? Thx!!!

@fafje, ziet er netjes uit. Ik maakte me miss iets te veel zorgen om het minimale ml die hij binnen kreeg en heb denk ik iets te vroeg gereageerd op ?honger? signalen... Ik denk dat ik er vandaag makkelijk 4 uur tussen kan laten. Hij heeft net ook goed gedronken dus ik ben benieuwd! (wel kwam hij vanacht ook weer 2x grmbl... hij haalde denk ik zijn tekort van overdag in?!?

16. fafje

fafje Niet meer actief

ja precies, inhalen...wnat hij moet nog ff wennen aan die zware fv...ik denk dat als zn amagje het gewend is, je die flessen zo kan ophogen dat ie het dan snachts niet meer nodig heeft...

probeer je ook eerst een speentje, als ie snachts wakker wordt...zo tesstte ik altijd de honger,,,als ie die ehct nie wilde dan was t honger...

17. Blossum

Blossum Bekend lid

Nov 21, 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja idd eerst speentje, maar hij gaat al snel heeeel hard huilen. Dus maar hopen dat hij snel overdag meer drinkt!

18. fafje

fafje Niet meer actief

ja idd!!

ik heb dus gemerkt dat tussen de flessen wel 4 uur zit,...maar tussen bv > naar fv minder...of van fv> naar bv kan ook minder...

en als je savonds de bv fles geeft, hoeveel geef je daar dan van?

19. Blossum

Blossum Bekend lid

Nov 21, 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb 's avonds de bv nog niet in een flesje gegeven, wilde hem gewoon live voeden. Maar ik denk niet dat dit nog lang duurt. Mijn productie gaat denk ik hard achteruit, maat dat is dan maar zo...

20. fafje

fafje Niet meer actief

ohhh sorry ik had begrepen dat je savonds bv met rijstebloem ofzo gaf...nee dat heb ik dan verkeerd gelezen...

live is dan beter ja...maar als dat niet genoeg is...en je wilt je bv niet meer opkrikken, kan je mss wel ene flesje kv als toetje geven...zodat toch meer verzadigd is voo rde nacht
    ?

Share This Page