is dit normaal?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mupet, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames

Weer een vraag van mij, ons mannetje nu 8 daagjes oud dronk een paar dagen geleden 10 min. goed en dam zat er ongeveer 2,5 a 3 uur tussen een voedinh overdag. Snachts langer

Nu sinds gister drinkt hij som wel 20 min lang goed, maat komt dan al na 1,5 uur weer om te drinken

Soms ben ik ook 1,5 uur bezig met een voeding, hij hapt dan syeeds niet goed aan en word ook boos natuurlijk maar als hij dan dus wel gedronken heeft komt ie een half uur later weer

Is dit normaal? Zijn dit nu al regeldagen?

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Yups, klinkt als regeldagen!

Is niet zo gek hoor, je hebt ze rond de 9-10 dagen, na 6 weken en bij ongeveer 3 maanden.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, klinkt als regeldagen. Je kind volgen en lekker aan toegeven, dan krikt je kleine mannetje de productie het snelste weer op en kun je weer relaxed verder voeden! :)

4. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ok, en dam heb ikgister nog mn borsten leeg lopen kolven omdat ik echt last van overproductie had! Had ik daar nou maar een dagje extra mee gewacht!

5. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Owja nog een vraagje hoe vaak geef je dan dezelfde borst? Want hij drinkt normaal 1 borst per voeding.

De lactatiekundige zei dat ik moest gaan blokvoeden ivm de vele productie, way nu dus ineens niet meer zo is denk ik. Maar moet ik dat fan alsnoh wel gaan doen? En hoe streng hou je je daar aan? Als jij na 2,5 uur komt toch dezelfdenog geven of omdat het maar een half uurtje scheelt de nieuwe borst geven?

En nu laatste vraag, heb aan een borst beginnende borstontsteking en vk zei dat ik die dan ff moest leeg kolven, maar nu met die regeldagen moet ik dat nou wel of niet doen? Borst is wel gwoon soepel

Alvast bedankt!

6. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand?

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou je kleintje extra vaak aan de borst met de beginnende ontsteking aanleggen! Een kindje kan veel meer uit je borst halen dan een kolf! Daarna als die niet genoeg heeft de ander. Gewoon eerst telkens de pijnlijke borst en evt de ander kolven.

suc6!

8. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff khep echt een mega rot dag hier!

Wat het ook nog is, die borst met beginnende borstontsteking pakt hij juist super slecht!

Hij overstrekt zich dan verschrikkelijk en als ik hem wil helpen word hij alleen maar extra boos en ook boos omdat hij welhomger heeft maar die borst dus haast niet te pakken krijgt, alleen soms. Wel heel even

Osteopaat heb ik al gebeld maat is op vakantie, khoop dat ze maandag weer begint want dit gaat niet zo

Borsten en tepels zijn onderhand ook mega beurs en gevoelig geworden

Pfffffff......

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Probeer niet geirriteerd te raken!
    Als jij je kindje al aanlegt met het idee: ojee... dan merkt je kindje dit meteen!
    Masseer de borst van te voren even zodat de tepel wat hard wordt en hij hem hopelijk meer kan pakken. Zet een rustgevend muziekje op en probeer verschillende houdingen. Yara vond het fijn om zelf op zoek te gaan en dus niet met dr mondje huppa naar die tepel!

Vergeet niet dat je ventje nog maar heel klein is en hij het ook moet leren!

Wat ook wel is helpt is wat moedermelk er een beetje uit knijpen zodat hij ook proeft waar die wezen moet.

Rustig aan en adem in en adem uit!

10. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ vagans ja ik weet het ook.we moeten het allebij nog leren

hopelijkkomt t snel goed

Deel Deze Pagina