Borstvoeding lijkt ineens enorm terug te lopen!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Miranti, 15 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hoi,

Afgelopen vrijdag werd ik ineens erg ziek. Bijna 41 gr koorts, veel pijn en wankel en een ontsteking in de borst en waarschijnlijk ook de griep. Antibiotica kuur gekregen en paracetamol omdat ik echt heel ziek was ineens.. Nu loopt ineens mijn borstvoeding vreselijk terug en moet ik mijn zoontje bijvoeden en begint hij te overstrekken aan de borst omdat er niks (meer) komt. Hoe kan ik zo snel mogelijk de productie flink opkrikken?

2. littleus7

littleus7 Bekend lid

25 aug 2015
    529
    0
    0
    NULL
    NULL
    Proberen veel aan te leggen.
    Want hoe meer je aanlegd hoe meer de productie weer op gang komt.( je mag mij een pb doen)
    (Ik ben kraamverzorgster)
    Heb je ab gekregen die je mag gebruiken bij bv?

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Aanleggen,aanleggen aanleggen, en en tussendoor een keertje kort kolven.
    En wellicht een keer extra aanleggen op jouw verzoek.
    En echt proberen om zo weinig mogelijk, of liever niet bij te voeden.
    Op zich niet gek dat je productie even terug loopt, het gaat het alleen wel om hoe je het aanpakt. Het is even doorbijten maar dan komt het gewoon goed.

Je loopt toch al een tijdje te tobben met harde plekken in je borst toch? Vervelend hoor...Heeft er al een LK meegeken?

4. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    #4 Miranti, 15 feb 2016
    Laatst bewerkt: 15 feb 2016
    Lijkt eerder of t stopt joh.. paar slokken en er komt al niks meer..
    Bijvoeden doe ik wel als er echt niks komt en hij echt wil. Dan zet ik de kolf er op. Aanleggen probeer ik alleen hij wilt niet of laat snel weer los om vervolgens overstuur te raken.

Klopt zoe123, bij de eerste ook gehad. Gek! Kort geleden ook topic geopend over een melkblaar toen is er een lactatiekundige geweest ook. Zij kon aan de manier van voeden ook niets verkeerds opmerken.

5. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ik heb de lactatiekundige nogmaals gesproken. Zij geeft me het advies een aantal dagen om de 2uur te kolven. 10 minuten per borst en snachts in ieder geval 1x. Als de boel dan niet op gang komt kan het zijn dat het einde verhaal is.. Ik hoop het niet! Maarja, mijn borsten hebben inmiddels al behoorlijk wat te verduren gehad. Ik ben benieuwd.

6. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Heb je facebook?
    Lableche league en VBN groepen eens opzoeken en lid worden ;) die kunnen je helpen. Zijn vrijwilligers met veel verstand van bv.

7. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Toen je ziek was (/bent?), hoe ging het eten en drinken van jezelf?
    Ik merk persoonlijk dat dit veel invloed kan hebben. Dagje minder gegeten of gedronken en dochger komt vaker om een voeding.

Deel Deze Pagina