vervangende producten voor koemelk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dexa, 7 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dexa

dexa Lid

24 jul 2015
    87
    0
    0
    Kapster
    Mijn dochter van bijna 2 maanden heeft veel last van krampjes als ik koemelk drink of producten eet waar koemelk in zit.
    ik ben ook sinds ze 3 weken was gestopt met melk drinken en zo weinig mogelijk producten met melk erin eten.
    nu heb ik begin deze week toch nog eens geprobeerd om een half glaasje melk te drinken om te kijken of het ook écht daaraan ligt... en ja hoor ze heeft helaas weer veel last!

nu is mijn vraag aan jullie wat jullie drinken/eten zonder dat je te veel koemelk binnen krijgt!?
    Natuurlijk zijn er veel producten zonder koemelk maar toch vind ik het lastig om goede en lekkere producten te vinden.

ik hoop dat iemand wat tips heeft:) :(

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik gebruik soja melk en soja yoghurt. Ik zou zeggen begin met een smaakje want het is wel even wennen. Niet te vergelijken met koemelk. Boter is er ook voldoende vrij van zuivel. Even lezen op de etiketten. Er is ook rijstemelk en meer. Kaas is lastiger. Misschien kan geitenkaas wel maar dat is proberen...
    snacks en tussendoortjes zijn er heel erg veel. Toetjes zijn heel moeilijk. Je komt dan in sorbet ijs en soja toetjes.
    Veel succes. Wat goed dat je voor je kindje melkvrij eet.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik gebruik amandelmelk voor door m'n ontbijt (havermout) en bv ook door pannenkoekenbeslag. Verder vervang ik niks eigenlijk; ik eet geen yoghurt meer, geen kaas, etc. We eten heel onbewerkt, dus nooit pakjes/zakjes/potjes waar melk in kan zotten. Soja vind ik echt niet lekker en vertrouw ik ook niet voldoende voor dagelijkse consumptie.

4. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Geitenmelk, kaas en yoghurt, lekker! Verder rijstemelk, amandelmelk, soyamelk/yoghurt. Meer dan genoeg keus!

5. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Nummer 1: kamelenmelk!!
    Nummer 2: geitenmelk

Deel Deze Pagina