Borstvoeding loopt erg snel terug

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Happy1978, Dec 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

Apr 15, 2011
    502
    0
    0
    Goede avond,
    Een paar weken geleden ben ik langzaam aan weer begonnen met werken, eerst 1x in de week en de afgelopen 2 weken 2x in de week. Het kolven op mn werk ging goed, haalde ong. per kolfbeurt ong. 160 ml. Dit kreeg mn zoontje op dagen dat ik aan het werk was. Als ik thuis was, kreeg hij de borst of af en toe het afgekolfde melk en kolfde ik opnieuw zodat er weer verse melk in de koelkast stond.

Sinds een paar dagen zijn mn borsten leger, hij is dan erg onrustig en ik merk dat er niet veel meer uitkomt. Ook had ik vrijdagmiddag 140 ml gekolfd maar daarna kreeg ik er maar 10ml uit. Nu kolf ik met een handkolf, dit ging altijd erg goed, maar nu krijg ik er niet veel meer uit. Misschien heb ik steeds te weinig gekolfd?? waardoor mn produktie teruggelopen is, zonder dat ik het door had en nu ineens nog meer...

Vandaag heb ik mn zoontje extra aangelegd, maar hoelang moet ik dit doen?? Ik moet morgen en overmorgen weer werken en als ik morgen op mn werk er niet veel uitkrijg heeft hij overmorgen geen borstvoeding...

Hij krijgt op vaste tijden (3-4 uur de borst) hij komt ook eigenlijk niet eerder. Hij slaapt de nachten al door, vannacht niet, omdat ik gisterenavond ook niet veel had. Hij kwam rond 3.30 en daarna om 09.00, sinds dien heb ik 'm om de 3 uur gevoed. Hopelijk heb ik vanavond genoeg en heb ik morgenochtend ook genoeg om na de voeding wat af te kolven.

Vanmorgen wilde ik kolven om te kijken hoeveel eruit kwam, dit was maar 30 ml. daarna heb ik 'm toch maar uit mn borst laten drinken, hier was hij snel klaar mee. Heb het gekolfde in een flesje aangeboden, maar hij wilde het niet....
    Nu wil hij meestal niet de fles nadat hij uit de borst heeft gedronken, andersom is geen probleem, maar lijkt me, als hij honger had gehad, hij wel het flesje gepakt zou hebben....

Hoe kan ik het aanpakken?? Ben van plan om morgen op mn werk om de 2 uur te kolven. Een electrische kolf kan ik nu niet meer halen...ga ik niet redden met mn werk.

Wil ook vannacht nog kolven, als hij zelf niet komt.

Bedankt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Wat goed helpt (om te stimuleren en om extra te kolven) is om na het kolven met de hand nog na te kolven. Ook kun je thuis misschien wanneer je kindje 's ochtends uit de ene borst drinkt de andere kolven. Je kunt je kindje daarna gewoon nog aanleggen aan de gekolfde borst.

Dat je kindje het flesje niet wilde na het voeden is prima inderdaad.

Wanneer je echt te kort komt kun je overwegen om moedermelknetwerk (tijdelijk) in te schakelen.

Probeer tijdens het kolven te wisselen: dus eerst aan de ene borst, dan de andere, dan weer de eerste, dan weer de andere. Doe dit tot beide borsten 3 x aan de beurt waren. Dan even met de hand nakolven. (kan zo weer 30-50 ml schelen)

Verder: borstvoedingsthee, avocado, borstvoedingsstimulerende middeltjes!
    zoek ook eens op borstvoeding.com

veel succes!

3. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

Apr 15, 2011
    502
    0
    0
    Bedankt voor de reactie. Ik had vannacht de wekker gezet om te kolven, haalde ong. 30 ml, niet veel dus. Meneer kwam rond een uur of 6, wel eerder als gewoonlijk, maar ik vond het nog meevallen. Heeft half slapend wat gedronken, ik heb 'n net voordat ik na mn werk moest weer even aangelegd. Vandaag om de 2 uur gekolfd en de laatste 2 keren kreeg ik er weer rond 140-150 uit (door meerdere keren te wisselen van borst), dus denk dat er weer een stijgende lijn in zit. Ga de komende dagen wel door met vaker kolven/aan leggen en hopelijk is deze dip snel weer over.

Nogmaals bedankt voor de reactie.

Share This Page