Beste Heidi, Mirjam, Saskia Ik heb een vraagje. Mijn zoontje is inmiddels ruim 13 maanden en ik geef nog met veel plezier bv. (ik schat nog zo'n 4-6x per dag/nacht incl. nachtvoedingen). Hij eet ook uiteraard vast voedsel bij (laatste tijd echter wel erg slecht, heeft ook net waterpokken gehad). Ik heb totdat mijn zoontje 12 maanden was, 2x op het werk gekolfd. Nu 1x. Ik wil mijn zoontje lang blijven voeden, het liefst totdat hij er zelf mee stopt (wil eigenlijk min. 2 jaar halen). Hoe lang moet ik dan doorgaan met kolven op het werk? Ik werk 4 dagen en ben lang van huis i.v.m. lange reisafstand (bijna 1,5 uur).
Overleg met je leidinggevende of je onder werktijd nog kunt blijven kolven. Wanneer het goed gaat zoals je nu doet zou ik gewoon doorgaan op de weg zoals nu. Ook blijft voeding vaak goed in stand wanneer je kindje al een jaar is geweest, dus zolang je kindje drinkt wanneer je thuis bent en op dagen dat je thuis bent evt. een keer extra, houd je waarschijnlijk je voeding wel in stand! kijk ook eens of in jouw buurt moedergroepen zijn voor moeders die langer borstvoeding geven: het is fijn om te horen van andere moeders hoe dat bij hen ging en hoe ze daar mee om gaan. Kijk bv op borstvoeding.com of borstvoeding.nl Succes! Heidi
Dank je wel Heidi voor je adviezen. De sites die je noemt, kende ik al wel. Maar toch fijn zulke aanmoediging! Groet!