Borstvoeding loopt ineens terug

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by spriet, May 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Hallo Linda,

De borstvoeding begint ineens extreem terug te lopen kolf nu soms maar 50cc uit één borst en R. is ook veel korter tevreden na de voedingen.
    Ben nu bezig met extra te kolven en vaker dus aanleggen en hoop nu maar dat het aantrekt, heb nog een beetje melk in de vriezer liggen voor extra maar dat is zijn ook maar 5zakjes van 150ml.

Een 2 weken terug ofzo had ik hetzelfde verhaal maar toen was ik net begonnen met kolven en zo had ik de productie ook weer verhoogd, (onbewust)

Hoe kan ik nu voorkomen dat het continu terug gaat lopen?
    R. had dat afgelopen 1,5 week vaak s`avonds en ook 2x snachts 6/7 uren tussen de voeding maar het kan toch niet zo zijn dat dat er dan al voor zorgt dat die voeding zo terug loopt?

Ben bang dat als ik straks weer aan het werk ga (4dagen) dat het helemaal niet meer wil want dan ben ik ook niet in staat om continu te kolven en aan te leggen.

Als ze het flesje krijgt dan drinkt ze ongeveer 125cc maar dit haalt ze dus nooit uit de borsten.

Ze is 2 april geboren en woog 4720gr en 52cm
    we zijn 12 mei naar het consultatie bureau geweest en toen woog ze 5445 gr 59cm

Dus qua groei ging het tot nu toe heel goed, ben van plan om aankomende week even op het consultatie bureau langs te gaan om te wegen.

Afgelopen tijd zat ze gemiddeld continu op 6 voedingen per dag en dan dronk ze altijd 1 borst, enkele keer 2 borsten maar dat was dan vaak maar even.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Voor sommige vrouwen is het inderdaad een heel gestruggel om de voeding een beetje op peil te houden.
    Je kunt je daar druk om maken, maar het effect ervan is dat je nog minder melk zult hebben door de stress.
    Probeer het los te laten en doe de juiste dingen om je productie te verhogen.
    Wat ik je in ieder geval aanraad is om 2 borsten per voeding te geven. Ze zal van 1 borst haar buik ook niet vol genoeg hebben, dus waarschijnlijk wil ze die tweede borst ook wel.
    Nog beter is om te wisselvoeden: een keer of 4 te wisselen van borst in 1 voeding.
    Bij het kolven ook: regelmatig wisselen van borst en masseren, of als je dubbelzijdig kolft , tussendoor even stoppen en de borsten flink masseren.
    Verder kun je niet zo heel veel doen. Probeer ervan te genieten zolang het er nog is en plan af en toe een regeldag. Ik hoop voor je dat het nog een tijdje op peil zal blijven.

Succes!!
    Linda

3. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Hallo Linda,

Bedankt voor je bericht!

Ik heb het na jou bericht een beetje proberen los te laten en op mijn lijf te vertrouwen, wel heb ik nog wat extra gekolfd maar iets minder als eerst.
    Mijn productie is in ieder geval weer omhoog gegaan, nu beginnen ze na een tijdje ook echt weer vol aan te voelen en dan ook te lekken, dus dat is fijn.

Ik probeer R. nu ook altijd de 2e borst te geven maar ze wil hem nooit, enige wat ze doet is haar mondje beetje half om de tepel leggen of ze gaat kokhalzen ;)
    Vandaag heeft ze deze tijden gedronken:
    4.00-7.00-10.00-14.00-17.00-19.00 dan komt ze straks nog voor 1 voeding dan zit ze op 7 stel dat ze rond de 100-120cc per keer drinkt is dit dan voldoende?

Ik blijf haar nu dus wel die 2e borst aanbieden, ga er vanuit dat zodra ze meer nodig heeft die 2e borst wel gaat pakken, of zijn er baby`s die aan 1 borst voldoende hebben?

Ga vanaf nu idd zolang ik haar kan voeden ervan genieten en met niet meer al te druk maken, elke dag is er één.

4. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Als ze de tweede borst niet neemt zal ze niet tekort komen denk ik.
    Een baby die nog hongerig is zal heus de tweede borst pakken.
    Het gaat dus gewoon goed zo. Volgens mij valt het reuze mee met die terugloop van de moedermelk.
    En dat ze wat minder per keer drinkt maar wel wat vaker wil: geen probleem.
    Hou dat genieten vast!

Linda

Share This Page