Borstvoeding loopt na 4 maanden ineens terug, help!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Buikje81, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buikje81

Buikje81 Lid

24 mei 2008
    27
    0
    0
    Projectleider
    Zuid-Holland
    Hallo,

Ik ben bijna 4 maanden geleden van een kerngezonde zoon die altijd goed drinkt, en dus hard groeit, goed slaapt en een uiterst tevreden mannetje is. Toen hij 8 weken oud was sliep hij 's nachts al volledig door en moet ik hem (vaak) 's morgens wakker maken om bij me te komen drinken. Omdat we een enige tijd in het ziekenhuis hebben gelegen is hij borst en fles beide goed gewent wat het voor mij dus makkelijk maakte met kolven. Ik ben een paar weken geleden ook weer gaan werken en kolven ging tot een week altijd vrij goed. Had voldoende en heb wel eens rond de 250 ml gekolfd.

Omdat ik een extra voeding had moeten meenemen in fles had ik te weinig voorraad en die wilde ik gaan aanvullen door 's nachts extra te kolven. Tot mijn grote verbazing kwam er ineens helemaal niets uit! Geen druppel!!
    Vanochtend kon ik ook niets extra kolven direct na de 1e voeding..
    Het was me van de week al wel eerder opgevallen dat ik niet een volledige voeing kolven maar ik dacht dat kan vast wel een keer en vulde het gewoon aan met extra melk. Maar nu kan ik dus niet meer aanvullen en niets extra kolven!

Kan het echt zo zijn dat mn borstvoeding er ineens mee ophoudt??
    Ik maak me echt grote zorgen omdat ik zo lang mogelijk bv wilde blijven geven!

Wat zou de oorzaak kunnen zijn en hoe op te lossen??

Graag advies!

Buikje81

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi Buikje,

oe schrikken, maar geen zorgen melk is nooit zomaar ineens op. Wat vaak gebeurt is dat de melk er wel degelijk is, maar niet loskomt: de toeschietrefex komt ff niet op gang. Zodra dat weer lukt, lukt het kolven vaak ook wel.
    Soms wordt het een cirkeltje. Je melk komt niet, je maakt je zorgen en dan komt de melk nog minder : ( Veel vrouwen hebben baat bij ontspannen door bijvoorbeeld lekker bakkie thee of koffie, warme kamer, warme voeten, paar keer goed ademhalen en vooral niet kijken naar wat er met die kolf gebeurt. Hoop dat er iets voor je bijzit.

groetjes
    Kirsten

Deel Deze Pagina