1 borst?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door boni001, 20 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hallo,

Ik geef ondertussen bijna een jaar bv aan mijn meisje. Maar sinds kort zijn we terug naar 1 voeding per dag ('s ochtends). Overdag is een voeding vervangen door gewone melk (vanwege te weinig kolven voor de werkdagen, moest ongeveer drie/vier keer kolven voor 1 keer voeden) en de late avondvoeding is eraf gegaan (ze werd er zelf niet meer wakker voor).

Nu merk ik dat de productie van de linkerborst bijna helemaal is gestopt. Dit was altijd al de mindere, ook met kolven bleef het erg achter.

Maar is het mogelijk om alleen met rechts te blijven voeden? Zou het jammer vinden als de ochtendvoeding er al snel afgaat. Of is het handig om toch altijd eerst links aan te leggen om zo nog iets te stimuleren?

Alvast bedankt voor je antwoord!

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi,

tuurlijk kan dat, heel veel vrouwen hebben een voorkeurskant (voorkeur van de baby voornamelijk). Sommige babies laten 1 borst liefst zitten en focussen op 1 borst, die de productie vervolgens perfect overneemt. Geniet er nog lekker van ; )

groetjes
    Kirsten

Deel Deze Pagina