Te veel voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Sandravds, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandravds

Sandravds Niet meer actief

Hallo,

Ik heb een vraagje. Mijn baby is 3 maanden oud en krijgt zowel borst- als flesvoeding, waarvan 2x borstvoeding en 4x flesvoeding. Ze heeft zo'n 200 ml per keer nodig om het ongeveer vier uur vol te kunnen houden (behalve op de borstvoeding van 200 ml, daar houdt ze het maar drie uur op vol). Nu vraag is me af of dat ik haar dan niet te veel voeding geef. Qua gewicht zit ze goed, precies op de middellijn.
    Nu is het ook wel zo dat ze de flesvoedingen (nutrilon standaard) nooit in één keer opdrinkt. Op de helft tot driekwart van de fles heeft ze er genoeg van en wil ze dus niet meer. Een half uurtje later drinkt ze dan de rest nog wel op. Doe ik dat niet dan wil ze dus na 2,5 uur weer een voeding.
    Als nachtvoeding krijgt ze overigens nutrilon forte (100ml), en daar houdt ze het dan van 11 uur tot half 8 mee vol.

Is dit normaal, of krijgt ze te veel voeding binnen en kan ik beter overstappen op nutrilon forte?

Groeten, Sandra

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi Sandra,

voor mij beetje lastige vraag, borstvoeding is nooit te veel, fles wel, maar daar heb ik helaas geen verstand van. Mss kun je vragen bij een ander forumonderdeel?

groetjes
    Kirsten

Deel Deze Pagina